Permalänk

Köpa nytt grafikkort

Tjena! har tänkt att köpa ett nytt grafikkort, just nu har jag gt 545 som inte är så bra problemet är att mitt PSU har bara 450 watt... Finns det något bra grafikkort som mitt PSU klarar? Eller måste jag köpa ett nytt? Har tittat på Sapphire Radeon HD 7950 och Sapphire Radeon HD7870 2GB, är dom bra och klarar mitt PSU dom? eller ska jag köpa ett 650 watt PSU och ett Asus gtx 680? Tack

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke på nätagget?

Är pengar ett problem?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Märket är LiteOn och jag bryr mig inte jätte mycket om hur det kostar, men desto billigare desto bättre! ^^

Permalänk
Medlem

760 presterar bättre än 7870 och 7950 till ett lägre pris. Mycket prisvärt!

Kolla märket på nätagget!

Permalänk
Medlem

Känner inte igen det märket så antar att det är skräp. Spara inte på nätagg, det kan gå riktigt dåligt då.
Bequiet kraft är prisvärda agg som du kan kolla på. 500w räcker väl.

Edit: här finns en länk. Glömde dock "fraktfritt med sweclockers" men det kan du lägga till. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3587235/2013-07-11

Permalänk

Vet inte om det bara är jag eller om det agget jag har nu är lite mindre en vanliga, hoppas att det funkar.
På min fars jobb (VVS Montör) så får han poäng när han jobbar, och för poängen kan man köpa ett Corsair PowerSupply (PSU) HX650 650W 80+ Gold och ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC. Ska jag gå för det? BTW är det lätt att byta nätagg? Tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Vet inte om det bara är jag eller om det agget jag har nu är lite mindre en vanliga, hoppas att det funkar.
På min fars jobb (VVS Montör) så får han poäng när han jobbar, och för poängen kan man köpa ett Corsair PowerSupply (PSU) HX650 650W 80+ Gold och ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC. Ska jag gå för det? BTW är det lätt att byta nätagg? Tack!!

Det tycker jag du ska satsa på! När du byter nätagg måste du sätta in alla sladdar i rätt uttag igen, det är inte svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Vet inte om det bara är jag eller om det agget jag har nu är lite mindre en vanliga, hoppas att det funkar.
På min fars jobb (VVS Montör) så får han poäng när han jobbar, och för poängen kan man köpa ett Corsair PowerSupply (PSU) HX650 650W 80+ Gold och ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC. Ska jag gå för det? BTW är det lätt att byta nätagg? Tack!!

Låter skitbra. ja det är lätt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Såg att kortet va runt 30cm, och min hårddisks "lucka" sitter ivägen, kan bara ha kort på runt 25cm.. Det går om jag tar bort luckan men vart ska min hårddisk vara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Vet inte om det bara är jag eller om det agget jag har nu är lite mindre en vanliga, hoppas att det funkar.
På min fars jobb (VVS Montör) så får han poäng när han jobbar, och för poängen kan man köpa ett Corsair PowerSupply (PSU) HX650 650W 80+ Gold och ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC. Ska jag gå för det? BTW är det lätt att byta nätagg? Tack!!

Det verkar bra.
Ta en bild och lägg upp så ser vi bättre.
Att byta nätagg är väl inte så jätte svårt. ta ut det gamla och kör in kablarna där de passar i princip. Kom bara ihåg att använda esd band.
Men som sagt. Ta en bild och ladda upp den i tex imageshack och länka bilden med knappen "infoga bild".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Såg att kortet va runt 30cm, och min hårddisks "lucka" sitter ivägen, kan bara ha kort på runt 25cm.. Det går om jag tar bort luckan men vart ska min hårddisk vara då?

Ta en bild!

Permalänk

Vet att det ser ut som f*n Hårddisken som nu ser där nere blir virusskanad, en kompis blev drabbad av en polis trojan... Säg till om ni vill ha någon mer bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

http://imageshack.us/photo/my-images/29/y31v.jpg/

Vet att det ser ut som f*n Hårddisken som nu ser där nere blir virusskanad, en kompis blev drabbad av en polis trojan... Säg till om ni vill ha någon mer bild

Och det är 25 cm från sidan till hårddisk fästet?

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan flytta upp hårddisken. Isf, behövs inte det stället som tar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

http://imageshack.us/photo/my-images/29/y31v.jpg/

Vet att det ser ut som f*n Hårddisken som nu ser där nere blir virusskanad, en kompis blev drabbad av en polis trojan... Säg till om ni vill ha någon mer bild

Flytta upp hårddisken en eller två platser och såga bort resten så får du plats med grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Flytta upp hårddisken en eller två platser och såga bort resten så får du plats med grafikkortet.

Det liknar en märkes dator.

Ts: vad har du för processor?

Permalänk

Har en i5 2320

Permalänk

har hört att Corsair HX650 har något clickande ljud problem :/

Permalänk

Glömde även att dom även har Gigabyte GeForce GTX 770 2GB, vilken är bäst den eller 680?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Glömde även att dom även har Gigabyte GeForce GTX 770 2GB, vilken är bäst den eller 680?

770 är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

har hört att Corsair HX650 har något clickande ljud problem :/

Det ska nog gå bra. Vissa kanske har det problemet men det går väl på garantin.

Permalänk
Medlem

Jag börjar tycka synd om far din.
Han blir fattig på poäng.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Permalänk

Men är det mycket skillnad på 680 och 770?

Permalänk

Har 6gb RAM nu, lite jobbigt ibland.. Så om jag även köper: http://www.inet.se/produkt/5315195/corsair-8gb-1x8192mb-cl10-... Kan jag ha den och mina andra 3gb "sticks" i samtidigt, eller ska jag slänga mina gamla, och bara ca vengeancen?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror inte det går. Inte helt hundra på det...

Permalänk

Aja, går nog på 680 elr 770 och hx650

Permalänk
Medlem
Skrivet av LandaVaranda:

Aja, går nog på 680 elr 770 och hx650

Tips: använd "citera"-knappen

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Skrivet av CyberSpace:

Tips: använd "citera"-knappen

Jaja ^^