Hur lägger jag till ett spel på Steam?

Permalänk
Avstängd

Hur lägger jag till ett spel på Steam?

Hejsan jag ställde en fråga i forumet om jag kunde registera Max Payne 3 i Steam fast man köpt det på skiva. Fick svaret att man kunde det men det funka inte så skrev någon att man unde lägga till nonsteam games i bibloteket ändå hur gör man det?. Om jag tex lägger till Max Payne 3 i mitt Steam biblotek kan jag då ladda ner det från steam eller? Förlåt för dålig stavning har lite bråttom och ursäkta om jag är otydlig kan försöka förklara tydligare om någon svarar

Permalänk
Medlem

Tryck på add game längst nere till vänster, välj sedan add a non-steam game

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte lägga till det på det sättet.

Det enda du gör är att det kommer läggas i din lista över spel i ditt "libary" samt att du tillåter att steams ingame Overlay-UI kommer kunna visas över spelet (har jag för mig).

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2219-YDJV...

Permalänk
Medlem
Skrivet av draal:

Tryck på add game längst nere till vänster, välj sedan add a non-steam game

Skrivet av swegaming:

Hejsan jag ställde en fråga i forumet om jag kunde registera Max Payne 3 i Steam fast man köpt det på skiva. Fick svaret att man kunde det men det funka inte så skrev någon att man unde lägga till nonsteam games i bibloteket ändå hur gör man det?. Om jag tex lägger till Max Payne 3 i mitt Steam biblotek kan jag då ladda ner det från steam eller? Förlåt för dålig stavning har lite bråttom och ursäkta om jag är otydlig kan försöka förklara tydligare om någon svarar

Gör som ovanstående sade

Permalänk
Medlem
Skrivet av draal:

Tryck på add game längst nere till vänster, välj sedan add a non-steam game

Då blir det inte ett steam-spel, kommer se ut såhär bara:

Alltså inga fördelar med det, inga achievments, inget ingame steam interface, ingenting.
EDIT: det blir interface

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd

Men Max Payne 3 finns ju på Steam så varför funakr det inte att registera cd versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Men Max Payne 3 finns ju på Steam så varför funakr det inte att registera cd versionen?

Hur gjorde du? När jag installerade Skyrim från skiva så hamnade det direkt i mitt steam-library utan krångel. Du måtte ha gjort något fel :3
Prova lägg till spelet i steam, bara skriv in produktnyckeln du fick med skivan.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Men Max Payne 3 finns ju på Steam så varför funakr det inte att registera cd versionen?

Vissa DVD-spel fungerar och andra inte. t.ex. Far Cry 3 i låda fungerade inte heller. Beror helt enkelt på om nycklarna är godkända att aktiveras i STEAM eller inte.

Mer info finns här:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...

Permalänk
Medlem

Här är en lista på spel där nycklar från en fysisk kopia kan användas för att lägga till på steam:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...
Tyvärr finns inte Max Payne 3 i listan, så det alternativ du har är att lägga till spelet som en genväg. (Non-steam game)
Det fungerar ungefär som en genväg på skrivbordet, fast du har spelet i spel-listan på steam, och dina vänner ser vad du spelar.
För att ladda hem spelet via steam krävs att du köper spelet på steam, eller en hemsida som säljer steam-nycklar.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd

Det var synd

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Här är en lista på spel där nycklar från en fysisk kopia kan användas för att lägga till på steam:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...
Tyvärr finns inte Max Payne 3 i listan, så det alternativ du har är att lägga till spelet som en genväg. (Non-steam game)
Det fungerar ungefär som en genväg på skrivbordet, fast du har spelet i spel-listan på steam, och dina vänner ser vad du spelar.
För att ladda hem spelet via steam krävs att du köper spelet på steam, eller en hemsida som säljer steam-nycklar.

Försökte använda med MW2 men steam sa det inte gick? Har du en annan sida?