Permalänk
Avstängd

Microsoft Sidewinder x4 bra?

Är Microsoft sidewinder x4 bra? Såg det på inet 199 kr. Är det fri frakt där för medlemmar på sweclockers?

Permalänk
Avstängd

Steelseries kinzu v2

Är denna musen bra eller ska man satsa på nåt annat. Budget ligger på 250 kr

Permalänk
Lego Master
Skrivet av swegaming:

Är Microsoft sidewinder x4 bra? Såg det på inet 199 kr. Är det fri frakt där för medlemmar på sweclockers?

Fri frakt på beställningar över 500kr.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ingen aning om fri frakt, men jag tycker om det tangentbordet! Folk brukar säga att det ser litet ut, vilket jag inte märkt av. Enda jag stör mig på är att mellanslagsknappen är jättestor, så ska man klicka alt gr måste man kolla var knappen sitter (vanesak), och sen hände det lite i början att man klickade på sidoknapparna lite granna. Annars är tangentbordet superskönt och helt klart värt 200 kr om man vill spela! Det lyser rött

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Köpte samma på Netonnets lagershop för en femtiolapp extra, och använde det i en kvart innan jag körde tillbaka med det.

Nackdelar enligt mig;

För grunt nedslag.
För små F-tangenter.
För lite lutning för min smak - nästan plant även med stöden uppfällda.
Macroknapparna är i vägen för min vänster lillfinger, som letar efter bortersta raden (§, tab, caps lock, shift, ctrl) och hamnar på macroraden istället.

Så, inget för mig! Klarar man att vänja sig vid ovanstående så är det ett kap.

Permalänk
Medlem

Klockrent tangentbord, helt klart ett kap för 200kr.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Jag har denna mus Den är brutalt prisvärd!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nilzohn:

Köpte samma på Netonnets lagershop för en femtiolapp extra, och använde det i en kvart innan jag körde tillbaka med det.

Nackdelar enligt mig;

För grunt nedslag.
För små F-tangenter.
För lite lutning för min smak - nästan plant även med stöden uppfällda.
Macroknapparna är i vägen för min vänster lillfinger, som letar efter bortersta raden (§, tab, caps lock, shift, ctrl) och hamnar på macroraden istället.

Så, inget för mig! Klarar man att vänja sig vid ovanstående så är det ett kap.

Tack

Permalänk
Avstängd

Okej men den har ju bara 3 knappar som en vanlig mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Okej men den har ju bara 3 knappar som en vanlig mus?

Ja...brukar du använda extraknapparna ofta? om du inte haft en mus med extraknappar, känner du att du har ett behov av det?

Permalänk

Asså... spelar du mycket mmo spel? extra knappar på musen behövs ju inte.. du har ju scroll up/down/click sen två knappar en bakom och en framför skrollen

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk

Om du använder ett sk. "claw"-grepp när du spelar så funkar den musen riktigt bra. Jag använder hela handen på musen när jag spelar så Kinzun är lite för liten för mig.

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk

Om du har en liten hand är Kinzu bra, men annars rekommenderar jag Logitech G400, sitter med en G500 själv, och den är brutalt skön!

Permalänk
Hedersmedlem

*** trådar sammanfogade ***

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma sak. Köpråd om mus kan samlas i en tråd, det krävs inte en tråd för varje alternativ. Notera forumreglerna:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Gör uppdateringar angående köp av mus i denna tråd.

Mvh
/KimTjik

Permalänk
Avstängd

lol , vill bara skriva detta för att jag sitter på detta just nu , detta är bra

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!