Göra unboxnings videos?Vad behövs osv

Permalänk

Göra unboxnings videos?Vad behövs osv

Tjena, fick bara en idé att göra unboxnings videos på Youtube, och titta lite snabbt på produkten

Skulle det vara något? eller kan det vara så att det redan finns tillräckligt många youtubers som gör något liknande?

Och om jag skulle nu börja göra det,Hur ska jag kunna göra så att video blir så bra som möjligt?

eller hur spelar man in hela "grejen"

sedan är det ju lite videoredigering som gäller, och har ni något förslag, på ett ENKELTnybörjarprogram?

Filmerna är tänkta att spela in på svenska

Mvh,
Nils Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Låter som en dålig idé.

1: Du säger att du skall spela in på svenska.. Endast dom som förstår svenska kommer att kolla på det (om dom ens är intresserade).
2: Det finns många unboxers så varför skulle deras publik dras till dig?
3: Du får inte behålla produkterna som du unboxar om det är det du är ute efter.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Om någon charmig person gör ordentliga videos på svenska så tror jag det skulle finnas en möjlig publik på några tusen personer iaf. Eftersom våldigt få teknikvideos av denna typ finns på svenska så är det inte helt omöjligt stt fylla en nisch.

Tror dock tittarsiffrorna aldrig kommer uppnå något som skulle ge ex. ekonomisk vinning då den svenska marknaden är ganska liten.

Att göra det på engelska är nog dock ännu svårare i och med de många stora producenterna inom området redan.

Vll du göra det för skojs skull och visa saker du köpt? Visst kör. Har du andra motiv så tror jag du inte kommer nå den lycka du hopps.

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

Låter som en dålig idé.

1: Du säger att du skall spela in på svenska.. Endast dom som förstår svenska kommer att kolla på det (om dom ens är intresserade).
2: Det finns många unboxers så varför skulle deras publik dras till dig?
3: Du får inte behålla produkterna som du unboxar om det är det du är ute efter.

Skrivet av xyllian:

Om någon charmig person gör ordentliga videos på svenska så tror jag det skulle finnas en möjlig publik på några tusen personer iaf. Eftersom våldigt få teknikvideos av denna typ finns på svenska så är det inte helt omöjligt stt fylla en nisch.

Tror dock tittarsiffrorna aldrig kommer uppnå något som skulle ge ex. ekonomisk vinning då den svenska marknaden är ganska liten.

Att göra det på engelska är nog dock ännu svårare i och med de många stora producenterna inom området redan.

Vll du göra det för skojs skull och visa saker du köpt? Visst kör. Har du andra motiv så tror jag du inte kommer nå den lycka du hopps.

Som ni säger "marknaden" är liten så tror nog det inte finns någon nytta på att göra detta

Tack ändå

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Rekordmedlem

Om du gör det bra så kommer du säkert att få tittare även med svenska, för bästa bild inom rimlig budget så filma med en dslr kamera och använd en lös mikrofon, kanske en sån man bär med huvudbygel, ett budgetalternativ kan vara en bra webkamera med inbyggd mikrofon men då är du fast i kabeln.
Du lär även behöva ett stativ eller en person till som sköter kameran.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

om de görs bra så blir de såklart bra, om du fixar video så länka mig, o om de e bra så kan jag bli din första premunant och rekommendera dig!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Skrivet av berggrenaren:

om de görs bra så blir de såklart bra, om du fixar video så länka mig, o om de e bra så kan jag bli din första premunant och rekommendera dig!

Skrivet av mrqaffe:

Om du gör det bra så kommer du säkert att få tittare även med svenska, för bästa bild inom rimlig budget så filma med en dslr kamera och använd en lös mikrofon, kanske en sån man bär med huvudbygel, ett budgetalternativ kan vara en bra webkamera med inbyggd mikrofon men då är du fast i kabeln.
Du lär även behöva ett stativ eller en person till som sköter kameran.

Ja man kan ju alltid pröva

Dock så vet jag inte om man bara ska köra på unboxnings videos?

Kanske redovisa lite hur man ska modifiera datorn osv?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Ja man kan ju alltid pröva

Dock så vet jag inte om man bara ska köra på unboxnings videos?

Kanske redovisa lite hur man ska modifiera datorn osv?

blir säkert bra, finns lite sånt på engelska men skönt med svensk röst ju!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du gör det bra så kommer du säkert att få tittare även med svenska, för bästa bild inom rimlig budget så filma med en dslr kamera och använd en lös mikrofon, kanske en sån man bär med huvudbygel, ett budgetalternativ kan vara en bra webkamera med inbyggd mikrofon men då är du fast i kabeln.
Du lär även behöva ett stativ eller en person till som sköter kameran.

Om han ska använda dslr-kamera så måste han ha en kameraman eftersom det inte finns autofokus på de flesta modellerna, finns inge värre med klipp som ska visa upp produkter som går in och ur fokus hela tiden.

Till TS, som sagt tidigare så är nog den svenska marknaden för liten för att det ska gå att tjäna nå pengar på det, men om du tänkte göra det mest på skoj så kör hårt!

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Om han ska använda dslr-kamera så måste han ha en kameraman eftersom det inte finns autofokus på de flesta modellerna, finns inge värre med klipp som ska visa upp produkter som går in och ur fokus hela tiden.

Till TS, som sagt tidigare så är nog den svenska marknaden för liten för att det ska gå att tjäna nå pengar på det, men om du tänkte göra det mest på skoj så kör hårt!

Pengar har jag tillräckligt med

blir ju bara enklare att visa er vad som ska göras

Skrivet av berggrenaren:

blir säkert bra, finns lite sånt på engelska men skönt med svensk röst ju!

Jadå

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Rekordmedlem

Det viktiga är att det håller en anständig teknisk kvalitet och att du gör det bra, unboxing är ju nått som kan vara intressant nån gång för nån pryl man funderar på att köpa, guider och genomgångar/tester av prylar är ju mer intressanta att titta på rent allmänt och sånt man kan ha som "underhållning" om det är bra gjort, men jag själv tittar iallafall inte på unboxing på så många prylar utan där sorterar man bort det mesta och tittar bara på ett fåtal saker man är verkligt intresserade av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

1: Det gäller ju att hitta produkter som ingen annan gör recensioner om alternativt vara först att få nävarna på de nya grafikkorten/telefoner etc.

2: Bra kamera+mikrofon är ju att föredra

3: En röst som liknar Johnny Cash.

Permalänk
Skrivet av Callema:

1: Det gäller ju att hitta produkter som ingen annan gör recensioner om alternativt vara först att få nävarna på de nya grafikkorten/telefoner etc.

2: Bra kamera+mikrofon är ju att föredra

3: En röst som liknar Johnny Cash.

3:an blir nog lite svår att få till, Men ska väl test göra en video, och sedan får vi se om kvaliten håller sig

Skrivet av mrqaffe:

Det viktiga är att det håller en anständig teknisk kvalitet och att du gör det bra, unboxing är ju nått som kan vara intressant nån gång för nån pryl man funderar på att köpa, guider och genomgångar/tester av prylar är ju mer intressanta att titta på rent allmänt och sånt man kan ha som "underhållning" om det är bra gjort, men jag själv tittar iallafall inte på unboxing på så många prylar utan där sorterar man bort det mesta och tittar bara på ett fåtal saker man är verkligt intresserade av.

Så du menar lite mer som recensioner? lite som Johan och Emil brukar göra här på SweC?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det är ju inte så roligt att bara titta på unboxing, vad du gör beror väl lite på vad du är intresserad av och hur resultatet blir, men har du tänkt locka folk att komma tillbaka regelbundet så behöver du nog lite mer och du måste även få till en bra "stämnning" och det är viktigt att den tekniska kvaliten är vettig så man ser och att kommentarerna låter bra och flyter annars får du ingen som återkommer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kolla på de unboxings som redan finns och fråga vad du tycker de saknar. Jag tyckte det oftast var för mycket pladder och försöker därför skoja till det lite.
https://vimeo.com/59276693

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja det är ju inte så roligt att bara titta på unboxing, vad du gör beror väl lite på vad du är intresserad av och hur resultatet blir, men har du tänkt locka folk att komma tillbaka regelbundet så behöver du nog lite mer och du måste även få till en bra "stämnning" och det är viktigt att den tekniska kvaliten är vettig så man ser och att kommentarerna låter bra och flyter annars får du ingen som återkommer.

Ska göra mitt bästa

Skrivet av Nisse-Tuta:

Kolla på de unboxings som redan finns och fråga vad du tycker de saknar. Jag tyckte det oftast var för mycket pladder och försöker därför skoja till det lite.
https://vimeo.com/59276693

Hmm, detta ska jag ta lite inspiration ifrån, får man fråga vad för program som du använde?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Ska göra mitt bästa

Hmm, detta ska jag ta lite inspiration ifrån, får man fråga vad för program som du använde?

Just nu redigerar jag i Premiere men allt swish swoch är gjort i After Effects.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Just nu redigerar jag i Premiere men allt swish swoch är gjort i After Effects.

Är det enkelt för nybörjare?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Ren unboxning handlar mycket om att vara först på saken. Så har du gott om pengar och är först. Filma när du packar upp. Vi kan ta Xbox One som Ex. Är du den första som gör en unboxning på den, och du kommer att få sjusiffriga resultat.

(Och boxen är bara ett exempel, det går lika bra att tänka någon annan pryl som hela världen väntar på)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Är det enkelt för nybörjare?

Nej det är det inte.
Men tar du dig tiden att lära dig, så kommer du att få vinsten i efterhand.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

1. sponsorer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ren unboxning handlar mycket om att vara först på saken. Så har du gott om pengar och är först. Filma när du packar upp. Vi kan ta Xbox One som Ex. Är du den första som gör en unboxning på den, och du kommer att få sjusiffriga resultat.

(Och boxen är bara ett exempel, det går lika bra att tänka någon annan pryl som hela världen väntar på)

Hmm, något nytt och först

ska se om det är något

Skrivet av skog1s:

Nej det är det inte.
Men tar du dig tiden att lära dig, så kommer du att få vinsten i efterhand.

Ska väl pröva, om jag inte hittar något annat

Skrivet av Bakgrund:

1. sponsorer.

Hmm, Behöver nog visningar först

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Vad heter ditt Youtube account där du ska göra dina unboxing videos?

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Är det enkelt för nybörjare?

Njae, det är det enklaste av de professionella programmen.
Men, om jag var nybörjare idag utan några direkta förkunskaper så hade jag testat en gratis månad med Hitfilm 2.

Kolla lite tutorials innan så du har lite försprång innan du startar månaden.
I det programmet har du redigering, effekter, swich swoch, colorcorrection osv i ett och samma program med mycket drag-n-drop.

Gillar du det så kostar det inte så mycket att köpa full versionen.

Permalänk
Skrivet av Herr Nordman:

Vad heter ditt Youtube account där du ska göra dina unboxing videos?

Har inte skapat det än, Men förmodligen NJB Mods Review Channel, Ni får gärna komma med förslag

Skrivet av Nisse-Tuta:

Njae, det är det enklaste av de professionella programmen.
Men, om jag var nybörjare idag utan några direkta förkunskaper så hade jag testat en gratis månad med Hitfilm 2.

Kolla lite tutorials innan så du har lite försprång innan du startar månaden.
I det programmet har du redigering, effekter, swich swoch, colorcorrection osv i ett och samma program med mycket drag-n-drop.

Gillar du det så kostar det inte så mycket att köpa full versionen.

Hmm, ska ta en titt på detta

verkade bra

tack för förslaget

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Unboxing=Meningslöst
Recension=Bra.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Unboxing=Meningslöst
Recension=Bra.

som du säger, så borde en Recension locka fler tittare

Men frågan är då

vad vill ni ha i en recension?

T ex ett chassi?

vad tycker ni att man borde recensera?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av att börja med uppackning eller recensioner bör du lägga upp ett testklipp där du berättar om vad som komma skall. På så sätt kan du se vad folk anser om din röst, talteknik och så vidare. Skulle inte den uppskattas är det ingen mening att fortsätta.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Om du är intresserad av att börja med uppackning eller recensioner bör du lägga upp ett testklipp där du berättar om vad som komma skall. På så sätt kan du se vad folk anser om din röst, talteknik och så vidare. Skulle inte den uppskattas är det ingen mening att fortsätta.

Smartidé det har jag faktiskt inte tänkt på, Ska förmodligen filma imorgon

dock så skulle jag kunna ta en liten truddelutt nu, med det headsetet jag använder nu och se vad ni tycker

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

En rekommendation är att du maler sönder samt äter två griffeltavlekritor varpå du sköljer med en liter vatten, väntar ett dygn, så att du får en riktigt rå och sexig röst. Efter det bör du flytta till Göteborg eller valfri ort i Västerbotten så att du får en riktigt frän dialekt. Sen gör du hur du vill.

Visa signatur