Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

De flesta drivrutinerna från MSIs kommer "generic" så att säga. Man laddar ner en för "MSI Z77 Chipset" - Drivers och en för "MSI Z77 Realtek Audio" etc.
Annars medföljer MSI Live Update som hittar alla drivers automatiskt.

Om inte det duger så bygger Inets moderkort på andra MSI moderkort. S01 bygger t ex på G43 men med SLI stöd istället för stöd för integrerad grafik.

Okej gött inga konstigheter då, blev lite undrande bara med den kommentaren, tack tack

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sweede:

Okej gött inga konstigheter då, blev lite undrande bara med den kommentaren, tack tack

Jo men helt uppriktigt så är det lite svårare att hitta drivers till moderkorten, skulle vara nice om Inet slänger upp en egen sida/länk där alla drivers finns.

Jag hade dock inget direkt problem att hitta drivers till mitt Z77A-S01.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo men helt uppriktigt så är det lite svårare att hitta drivers till moderkorten, skulle vara nice om Inet slänger upp en egen sida/länk där alla drivers finns.

Kanske vore något för Inet att tänka på? Har ni några planer på att förenkla att hitta/uppdatera drivrutinerna till era moderkort?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Har ni ont om personal på sommaren? Tar lång tid att få svar på skickat email.

Permalänk
Medlem

Det blev att slå till på MSI Z87 MPOWER medan det fortfarande fanns ett par kvar. Nu kommer frågan om när ni få in fler Noctua NF-S12A PWM med artikelnummer 6308828, om de kommer in överhuvudtaget?

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Fick precis ett Antec ISK 300 från er och chassi fläkten startar inte på lägsta hastigheten. Tänkte ringa er på måndag om detta med undrar om detta är ett känt fel hos Antec? Haft samma problem på ett annat chassi av samma modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av downey:

Fick precis ett Antec ISK 300 från er och chassi fläkten startar inte på lägsta hastigheten. Tänkte ringa er på måndag om detta med undrar om detta är ett känt fel hos Antec? Haft samma problem på ett annat chassi av samma modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är jättevanligt att fläktar inte startar på riktigt låg spänning. Dra upp spänningen lite när du vill få ingång fläkten och sänk sedan. Det är just uppstarten som tar lite extra energi.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är jättevanligt att fläktar inte startar på riktigt låg spänning. Dra upp spänningen lite när du vill få ingång fläkten och sänk sedan. Det är just uppstarten som tar lite extra energi.

Det sitter en fläktkontroller på baksidan av chassit som styr denna fläkt, lite jobbigt att behöva ändra denna varje gång man startar sin HTPC. Funderar på attt byta ut fläkten helt enkelt och låta moderkortet styra den istället för den inbyggda fläktkontrollen.

Permalänk

Hej inet, tänkte höra med er hur jag ska fixa med ett Ram-minne som häromdagen dog som jag beställde från er 2011,
produkten ifråga har utgått och är ett Corsair CL9 XMS3 DDR3-1333Mhz, jag undrar om Corsair har någon form av garanti eller är det reklamering som gäller?

Tack på förhand för svar, och stort tack för en suverän butik samt support!

Permalänk
Medlem

Med : http://www.inet.se/produkt/6606252/steelseries-qck-fnatic-edi... får man fortfarande med vattenflaskan?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Tjena Inet.

Tänkte höra om ni har något datum på när ni får in nya Acer Aspire S7 med haswell.
Skall införskaffa en ultrabook och denna faller mig i smaken.
Kan ju även fråga om nya Asus Zenbook Infinity också när man ändå är i farten.
Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4 för 199:- är kampanjen slut på den? Glömde beställa igår...
http://www.inet.se/produkt/8301159/microsoft-sidewinder-x4-ka...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag undrar hur länge denna kampanj kommer att vara. Är det när webblagret tar slut eller är det tidsbestämt?

Är till min vän som jag ska bygga en dator åt men jag är inte hemma förens om 2 veckor och det skulle nog bli enklare att beställa lite senare än nu, men om kampanjen tar slut inom kort så går det nog även att beställa nu

Permalänk

Hej INET. Kanske kan ni förklara för mig hur jag ska gå vidare med det här, varför mitt ärende behandlades som det gjorde och vad felet på er dator är:

Jag hade garanti på er Taurus i 2 år. Datorn hängde sig och fick bluescreens ibland 4-5 gånger om dagen och minst 1 gång om dagen i över ett år.

Garantin fanns kvar i 10 dagar när jag fick hjälp av en kompis att köra den till Sisjön. Då hade säljaren sagt till honom att det skulle ta mellan 3-6 arbetsdagar innan den var klar. När det hade gått 7 arbetsdagar ringde jag dagligen och frågade hur det gick och fick hela tiden svaret att de antagligen skulle höra av sig redan dagen efter att den var färdig.

Efter runt 14-15 arbetsdagar var den klar och min kompis skulle hämta den, i god tid efter garantin hade gått ut.

Väl där ringde han upp mig och sa att jag skulle betala 500 :- och att de hade kommit fram till att det inte var något fel på datorn.

Förbannad, så fick jag numret till datorteknikern som då förklarade att det inte var något fel på "era" produkter = inget hårdvarufel. Utan något fel på en USB enhet som jag använde till datorn, det gjorde att den fick Bluescreens. Jag förklarade att jag hade en nätverkssticka då, och diskuterade ner priset till 250 :- eftersom det inte var min signatur på ert kontrakt när datorn lämnades in.

Väl hemma startade jag datorn utan internet, utan nätverksstickan, med enbart tangentbord och mus- och den hängde sig efter ungefär 10 minuter och hängde sig kanske 3-4 ggr den dagen.

Kontaktade datorteknikern igen och höll mejlkontakt. För att "bevisa" för er att det inte var ett hårdvarufel så måste jag som kund (som inte kan något om dator) specifikt kunna säga vad felet är och fick hjälp genom olika forum att det som ut som det var fel på ramminnet. Jag skulle också installera om mitt operativsystem och ta bort partitioner (som jag inte ens vet vad det är, eller hur man gör) Men fick guidad hjälp med det av microsoft och gjorde det.

Halvvägs genom installationen så dog datorn oväntat. När jag sa detta till killen på microsoft svarade han; "Ja, det tyder isåfall på att det är något fel på hårdvaran på din dator."

Installationen lyckades tillslut och hela windows installerades om på rätt sätt.

Datorn hänger sig fortfarande dagligen, jag har inte kunnat spela de spelen jag vill på den eftersom den hänger sig och inte minns något sedan tidigare osv.

Det var det sista jag sa till datorteknikern som erbjöd sig kolla på den en gång till med samma villkor om jag åkte dit och lämnade in den igen.

Den här gången är garantin verkligen ute, den här gången skulle jag skriva på papperna = jag skulle isåfall betala 500 :- i avgift IGEN om han valde att säga att det inte är något fel, så därför gjorde jag inte det.

Jag vet inte vad felet är ens?
Det är bara små spår som visar vad felet är, men jag tror det är raam minnet.

Datorteknikern har heller aldrig visat mig vad felet är och kunde inte heller reparera felet vid den tidpunkten som datorn var där (runt 15 dagar) om han hade sagt det och förklarat vad det hade kostat och jag hade fått hem en fungerande dator så hade jag antagligen hållt käft och betalat för jag vet ingenting om datorer, så jag hade inte ens fattat.

Allt som allt.

* Datorn höll i ett år, jag lämnade in den på garantin och fick tillbaka den i god tid till att garantin hade gått ut, det tog bra mycket längre tid än det säljaren sade första dagen.

* Den var fortfarande sönder när den kom hem.

* Jag har själv fått suttit och försökt förstå vad felet är och försökt argumentera mot eran datortekniker som verkar hålla med om att han har missat något .......

*Dessutom har ni inte förklarat vad felet är, och som grädde på moset fick jag betala 250 kronor för hela cirkusen, som egentligen skulle varit 500 kronor om inte jag hade orkat stå på mig.

Så hur ska jag gå vidare? Vad är felet på min dator?

Permalänk
Skrivet av lBossanova:

Hej INET. Kanske kan ni förklara för mig hur jag ska gå vidare med det här, varför mitt ärende behandlades som det gjorde och vad felet på er dator är:

Jag hade garanti på er Taurus i 2 år. Datorn hängde sig och fick bluescreens ibland 4-5 gånger om dagen och minst 1 gång om dagen i över ett år.

Garantin fanns kvar i 10 dagar när jag fick hjälp av en kompis att köra den till Sisjön. Då hade säljaren sagt till honom att det skulle ta mellan 3-6 arbetsdagar innan den var klar. När det hade gått 7 arbetsdagar ringde jag dagligen och frågade hur det gick och fick hela tiden svaret att de antagligen skulle höra av sig redan dagen efter att den var färdig.

Efter runt 14-15 arbetsdagar var den klar och min kompis skulle hämta den, i god tid efter garantin hade gått ut.

Väl där ringde han upp mig och sa att jag skulle betala 500 :- och att de hade kommit fram till att det inte var något fel på datorn.

Förbannad, så fick jag numret till datorteknikern som då förklarade att det inte var något fel på "era" produkter = inget hårdvarufel. Utan något fel på en USB enhet som jag använde till datorn, det gjorde att den fick Bluescreens. Jag förklarade att jag hade en nätverkssticka då, och diskuterade ner priset till 250 :- eftersom det inte var min signatur på ert kontrakt när datorn lämnades in.

Väl hemma startade jag datorn utan internet, utan nätverksstickan, med enbart tangentbord och mus- och den hängde sig efter ungefär 10 minuter och hängde sig kanske 3-4 ggr den dagen.

Kontaktade datorteknikern igen och höll mejlkontakt. För att "bevisa" för er att det inte var ett hårdvarufel så måste jag som kund (som inte kan något om dator) specifikt kunna säga vad felet är och fick hjälp genom olika forum att det som ut som det var fel på ramminnet. Jag skulle också installera om mitt operativsystem och ta bort partitioner (som jag inte ens vet vad det är, eller hur man gör) Men fick guidad hjälp med det av microsoft och gjorde det.

Halvvägs genom installationen så dog datorn oväntat. När jag sa detta till killen på microsoft svarade han; "Ja, det tyder isåfall på att det är något fel på hårdvaran på din dator."

Installationen lyckades tillslut och hela windows installerades om på rätt sätt.

Datorn hänger sig fortfarande dagligen, jag har inte kunnat spela de spelen jag vill på den eftersom den hänger sig och inte minns något sedan tidigare osv.

Det var det sista jag sa till datorteknikern som erbjöd sig kolla på den en gång till med samma villkor om jag åkte dit och lämnade in den igen.

Den här gången är garantin verkligen ute, den här gången skulle jag skriva på papperna = jag skulle isåfall betala 500 :- i avgift IGEN om han valde att säga att det inte är något fel, så därför gjorde jag inte det.

Jag vet inte vad felet är ens?
Det är bara små spår som visar vad felet är, men jag tror det är raam minnet.

Datorteknikern har heller aldrig visat mig vad felet är och kunde inte heller reparera felet vid den tidpunkten som datorn var där (runt 15 dagar) om han hade sagt det och förklarat vad det hade kostat och jag hade fått hem en fungerande dator så hade jag antagligen hållt käft och betalat för jag vet ingenting om datorer, så jag hade inte ens fattat.

Allt som allt.

* Datorn höll i ett år, jag lämnade in den på garantin och fick tillbaka den i god tid till att garantin hade gått ut, det tog bra mycket längre tid än det säljaren sade första dagen.

* Den var fortfarande sönder när den kom hem.

* Jag har själv fått suttit och försökt förstå vad felet är och försökt argumentera mot eran datortekniker som verkar hålla med om att han har missat något .......

*Dessutom har ni inte förklarat vad felet är, och som grädde på moset fick jag betala 250 kronor för hela cirkusen, som egentligen skulle varit 500 kronor om inte jag hade orkat stå på mig.

Så hur ska jag gå vidare? Vad är felet på min dator?

Kan ju testa memtest86+. http://www.memtest.org/#downiso DEn enklaste att använda är Auto-installer for USB Key, om du har ett usb hemma. Sen startar du om datorn med usb:et i och startar det inte automatiskt så får du ändra bootording. Trycka F2 del eller vad det nu är för dit moderkort direkt när du ser första bilden eller spammar knappen som är just för dit moderkort, efter du tryckt på startknappen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju testa memtest86+. http://www.memtest.org/#downiso DEn enklaste att använda är Auto-installer for USB Key, om du har ett usb hemma. Sen startar du om datorn med usb:et i och startar det inte automatiskt så får du ändra bootording. Trycka F2 del eller vad det nu är för dit moderkort direkt när du ser första bilden eller spammar knappen som är just för dit moderkort, efter du tryckt på startknappen.

Saken är att jag inte kan någonting om datorer, och jag har inte längre lust att sitta och pilla med dessa saker. Jag skulle bara vilja få ut att detta hände mig, jag sparar till en ny dator nu som jag absolut inte kommer köpa från det här företaget och inte rekommenderar någon att göra. Jag skulle bara vilja se hur deras respons på det här bemötandet är.

Permalänk
Skrivet av lBossanova:

Saken är att jag inte kan någonting om datorer, och jag har inte längre lust att sitta och pilla med dessa saker. Jag skulle bara vilja få ut att detta hände mig, jag sparar till en ny dator nu som jag absolut inte kommer köpa från det här företaget och inte rekommenderar någon att göra. Jag skulle bara vilja se hur deras respons på det här bemötandet är.

Jag har haft mer problem med CDON än inet Men det är ju en annan historia.

Känns lite dumt att bara köpa nytt, kan vara rätt enkelt fel och billigt att fixa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har haft mer problem med CDON än inet Men det är ju en annan historia.

Känns lite dumt att bara köpa nytt, kan vara rätt enkelt fel och billigt att fixa.

Jo det kan det säkert vara, fast den här datorn har inte den kapacitet som jag skulle vilja och klarar inte spelen på det sätt jag vill. Det är enligt min mening bara skräp i den och fixar jag något på den så går väl med all säkerhet något annat sönder efter det. Min budget ligger högre den här gången även om jag känner att en dator för det priset som denna var borde klara av de spel jag spelar. Isåfall kanske jag llämnar in den hos en oberoende datortekniker och säljer skiten...

Sorry alla inet älskare där ute, fast jag tycker det är rätt förståeligt att jag ogillar detta företaget.

Permalänk
Skrivet av lBossanova:

Jo det kan det säkert vara, fast den här datorn har inte den kapacitet som jag skulle vilja och klarar inte spelen på det sätt jag vill. Det är enligt min mening bara skräp i den och fixar jag något på den så går väl med all säkerhet något annat sönder efter det. Min budget ligger högre den här gången även om jag känner att en dator för det priset som denna var borde klara av de spel jag spelar. Isåfall kanske jag llämnar in den hos en oberoende datortekniker och säljer skiten...

Sorry alla inet älskare där ute, fast jag tycker det är rätt förståeligt att jag ogillar detta företaget.

Självklart Man vill ju inte bli bemött på detta sätt.

Vad för delar har du nu och vill du få tips vad för delar som passar ihop (tar det PM i stället då)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet
Skrivet av Dew87:

Såg eran post på Facebook att ni säljer Sweclockers Sommardator i delar vilket är ett mycket trevligt initiativ. Kan komma att bli en dator till en vän någon gång under sommaren och då är detta väldigt intressant. Skulle man dock kunna byta chassi till Fractal Design Define R4 Svart för mellanskillnaden 100kr extra om man slänger iväg ett meddelande/kommentar vid beställning eller liknande?

Går absolut att lösa - bara kontakta oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så hjälper vi dig med det.

Skrivet av pecill:

WNR3500L- routrarna ni säljer, är det V1 eller V2? När det inte står något får man intrycket av att det är V1, men jag köpte en V2 för snart ett år sedan. Det verkar lite konstigt att då gå tillbaka till V1

Det ska vara V2!

Skrivet av azmodan:

Kommer ni ta in något Lightroom 5 retail på skiva, vad kommer isf priset hamna på ungefär?

Kommer med största sannolikhet att endast finnas som e-licens. Tyvärr har vi inga prisuppgifter i dagsläget dock..

Skrivet av Goteborgan:

Tänkte bara höra snabbt om någon som vet, är detta den vita eller svarta?
Står nämligen inte det, och man ska ju aldrig lita på bilden.

http://www.inet.se/produkt/6605178/microsoft-gamepad-tradad-p...

Ha en trevlig afton!

Edit:
Kastade en beställning iallafall.

Edit2:
Hämtade ut den nyss och kan bekräfta att den är svart. Dock polaren sa till mig igår att alla nyare pc kontrollerna är svart.

Ledsen för sent svar men endast svarta i lager så bilden stämmer.

Skrivet av peckadj:

Har ni ont om personal på sommaren? Tar lång tid att få svar på skickat email.

Hur lång tid har det gått? Vi ska ligga i fas och svara inom 24h på vardagar.

Skrivet av Safir100:

Det blev att slå till på MSI Z87 MPOWER medan det fortfarande fanns ett par kvar. Nu kommer frågan om när ni få in fler Noctua NF-S12A PWM med artikelnummer 6308828, om de kommer in överhuvudtaget?

Är tyvärr helt obekräftat och har inte lyckats få fram något besked om fläkten tyvärr.

Skrivet av downey:

Fick precis ett Antec ISK 300 från er och chassi fläkten startar inte på lägsta hastigheten. Tänkte ringa er på måndag om detta med undrar om detta är ett känt fel hos Antec? Haft samma problem på ett annat chassi av samma modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av downey:

Det sitter en fläktkontroller på baksidan av chassit som styr denna fläkt, lite jobbigt att behöva ändra denna varje gång man startar sin HTPC. Funderar på attt byta ut fläkten helt enkelt och låta moderkortet styra den istället för den inbyggda fläktkontrollen.

Skrivet av DavidtheDoom:

Det är jättevanligt att fläktar inte startar på riktigt låg spänning. Dra upp spänningen lite när du vill få ingång fläkten och sänk sedan. Det är just uppstarten som tar lite extra energi.

Inget som jag känner till så här på rak arm tyvärr. Fungerar inte fläktkontrollern som den ska så får du felanmäla (hela lådan) här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi ta in och kolla på det.

Skrivet av Skylar7s:

Tyvärr inte men kan eventuellt lösa en till dig - skicka ditt ordernummer i ett PM till oss här så kollar vi på det!

Skrivet av Xubunticious:

Hej inet, tänkte höra med er hur jag ska fixa med ett Ram-minne som häromdagen dog som jag beställde från er 2011,
produkten ifråga har utgått och är ett Corsair CL9 XMS3 DDR3-1333Mhz, jag undrar om Corsair har någon form av garanti eller är det reklamering som gäller?

Tack på förhand för svar, och stort tack för en suverän butik samt support!

Kan vi verifiera att minnet är sönder så byts det normalt ut till nytt likvärdigt minne - du felanmäler här: https://www.inet.se/support/OrderList så kollar vi på det!

Skrivet av t0kk:

Tjena Inet.

Tänkte höra om ni har något datum på när ni får in nya Acer Aspire S7 med haswell.
Skall införskaffa en ultrabook och denna faller mig i smaken.
Kan ju även fråga om nya Asus Zenbook Infinity också när man ändå är i farten.
Tack i förhand.

Har tyvärr inga datum alls och kommer ha svårt att få fram besked nu då det är semestertider.. Vi kommer dock lägga upp så fort vi vet mer så håll utkik på hemsidan!

Skrivet av Lehto:

Sidewinder x4 för 199:- är kampanjen slut på den? Glömde beställa igår...
http://www.inet.se/produkt/8301159/microsoft-sidewinder-x4-ka...

Har förlängt kampanjen till måndag nästa vecka så nu har du chans igen!

Skrivet av Goffen:

Hej Inet, jag undrar hur länge denna kampanj kommer att vara. Är det när webblagret tar slut eller är det tidsbestämt?

Är till min vän som jag ska bygga en dator åt men jag är inte hemma förens om 2 veckor och det skulle nog bli enklare att beställa lite senare än nu, men om kampanjen tar slut inom kort så går det nog även att beställa nu

Gäller så långt lagret räcker!

Skrivet av lBossanova:

Hej INET. Kanske kan ni förklara för mig hur jag ska gå vidare med det här, varför mitt ärende behandlades som det gjorde och vad felet på er dator är:

Jag hade garanti på er Taurus i 2 år. Datorn hängde sig och fick bluescreens ibland 4-5 gånger om dagen och minst 1 gång om dagen i över ett år.

Garantin fanns kvar i 10 dagar när jag fick hjälp av en kompis att köra den till Sisjön. Då hade säljaren sagt till honom att det skulle ta mellan 3-6 arbetsdagar innan den var klar. När det hade gått 7 arbetsdagar ringde jag dagligen och frågade hur det gick och fick hela tiden svaret att de antagligen skulle höra av sig redan dagen efter att den var färdig.

Efter runt 14-15 arbetsdagar var den klar och min kompis skulle hämta den, i god tid efter garantin hade gått ut.

Väl där ringde han upp mig och sa att jag skulle betala 500 :- och att de hade kommit fram till att det inte var något fel på datorn.

Förbannad, så fick jag numret till datorteknikern som då förklarade att det inte var något fel på "era" produkter = inget hårdvarufel. Utan något fel på en USB enhet som jag använde till datorn, det gjorde att den fick Bluescreens. Jag förklarade att jag hade en nätverkssticka då, och diskuterade ner priset till 250 :- eftersom det inte var min signatur på ert kontrakt när datorn lämnades in.

Väl hemma startade jag datorn utan internet, utan nätverksstickan, med enbart tangentbord och mus- och den hängde sig efter ungefär 10 minuter och hängde sig kanske 3-4 ggr den dagen.

Kontaktade datorteknikern igen och höll mejlkontakt. För att "bevisa" för er att det inte var ett hårdvarufel så måste jag som kund (som inte kan något om dator) specifikt kunna säga vad felet är och fick hjälp genom olika forum att det som ut som det var fel på ramminnet. Jag skulle också installera om mitt operativsystem och ta bort partitioner (som jag inte ens vet vad det är, eller hur man gör) Men fick guidad hjälp med det av microsoft och gjorde det.

Halvvägs genom installationen så dog datorn oväntat. När jag sa detta till killen på microsoft svarade han; "Ja, det tyder isåfall på att det är något fel på hårdvaran på din dator."

Installationen lyckades tillslut och hela windows installerades om på rätt sätt.

Datorn hänger sig fortfarande dagligen, jag har inte kunnat spela de spelen jag vill på den eftersom den hänger sig och inte minns något sedan tidigare osv.

Det var det sista jag sa till datorteknikern som erbjöd sig kolla på den en gång till med samma villkor om jag åkte dit och lämnade in den igen.

Den här gången är garantin verkligen ute, den här gången skulle jag skriva på papperna = jag skulle isåfall betala 500 :- i avgift IGEN om han valde att säga att det inte är något fel, så därför gjorde jag inte det.

Jag vet inte vad felet är ens?
Det är bara små spår som visar vad felet är, men jag tror det är raam minnet.

Datorteknikern har heller aldrig visat mig vad felet är och kunde inte heller reparera felet vid den tidpunkten som datorn var där (runt 15 dagar) om han hade sagt det och förklarat vad det hade kostat och jag hade fått hem en fungerande dator så hade jag antagligen hållt käft och betalat för jag vet ingenting om datorer, så jag hade inte ens fattat.

Allt som allt.

* Datorn höll i ett år, jag lämnade in den på garantin och fick tillbaka den i god tid till att garantin hade gått ut, det tog bra mycket längre tid än det säljaren sade första dagen.

* Den var fortfarande sönder när den kom hem.

* Jag har själv fått suttit och försökt förstå vad felet är och försökt argumentera mot eran datortekniker som verkar hålla med om att han har missat något .......

*Dessutom har ni inte förklarat vad felet är, och som grädde på moset fick jag betala 250 kronor för hela cirkusen, som egentligen skulle varit 500 kronor om inte jag hade orkat stå på mig.

Så hur ska jag gå vidare? Vad är felet på min dator?

Tråkigt att höra att du haft strul med din dator och förstår att du är frustrerad och vill ha svar. Det känns dock som att det kan ha varit en del missförstånd och blir väldigt svårt att säga något konkret utan mer information om själva ärendet och pratat med serviceteknikern som jobbat på det.

Det jag kan säga är att vi tar ut en felsökningavgift om det visar sig att en dator inte har ett hårdvarufel för att täcka en del av kostnaden som uppstår för oss när vi felsöker. Dock så är det givetvis inget som du ska behöva betala om vi har haft fel och datorn visar sig i efterhand faktiskt ha ett hårdvarufel. Har du anmält felen till oss inom garantitiden och har fortfarande samma fel efter garantitiden gått ut så är det självklart något som vi kommer att hantera som ett garantiärende.

För att vi ska kunna hjälpa dig ytterligare med din dator och ditt ärende så får vi be dig att kontakta oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se. Den här tråden är tyvärr inte till för att ta upp enskilda ärenden.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av lBossanova:

Den här gången är garantin verkligen ute, den här gången skulle jag skriva på papperna = jag skulle isåfall betala 500 :- i avgift IGEN om han valde att säga att det inte är något fel, så därför gjorde jag inte det.

Detta är helt fel du HAR kvar garantin när det gäller just detta felet då du lämnade in datorn för lagning INNAN garantin löpte ut och därmed är det det datumet som gäller för samma fel oavsett om det skulle bli hundra lagnings fösök.
Att dom inte kunde fixa felet som fortfarande finns kvar är INTE ditt fel så åk dit igen och kräv att få felet åtgärdat samt begär tillbaka dom där 250:- sen har du även rätt att få ut ersättning för kostnader som det kostar dig att transportera datorn fram och tillbaks (visserligen ska företaget få en möjlighet att välja HUR du ska frakta den fram och tillbaks och då kanske posten är billigare men du har fprtfarande rätt att få den summan posten hade tagit då).

Kan dom ej fixa felet den andra gången så kan du begära hävning av köpet heller en omleverans av datorn (dvs en ny) problemet med att hävda detta är att man måste kunna bevisa att det finns ett fel och många butiker vill väldigt gärna enbart gå efter verkstadsrapporterna och säger dom att inga fel finns så vill dom helt enkelt inte göra en hävning,omleverans.
Detta är inte heller 100% enligt svensk lag visst är det ett sätt att bevisa fel på men det finns ju även fler.
Tex kan du filma datorn och få med frysningar,bsod,etc och då har du bevis på att fel finns (förutsatt att du har en ny windows installation samt gjort allt som INET ber dig prova så virus,etc kan uteslutas) nu har du ju inte bevis på felet innan första lagningen så då får nog då räkna med att få lämna in den två gånger till innan du kan begära hävning,omleverans.
Ett annat sätt kan vara att fråga om du kan starta datorn i butik och sen visa dom när den har låst sig igen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Nu har jag blivit lite förvirrad tänkte köpa http://www.inet.se/produkt/8906278/adapter-splittkabel-for-4-...
Och det står Deltaco men denna http://cdon.se/hemelektronik/akasa_ak-0006_4-pin_fan_splitter... är från Akasa men samma nr? och bild.

Och denna är nästan halva priset med samma bild och annat artnr what?? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164598-akasa_splitter...

Så är alla dessa samma eller har de bara stulit bilden från varandra?

Tänkte beställa hos er men när det är nästan halva priset hos andra är det lite surt ju :/

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Hej igen!
Nu har jag blivit lite förvirrad tänkte köpa http://www.inet.se/produkt/8906278/adapter-splittkabel-for-4-...
Och det står Deltaco men denna http://cdon.se/hemelektronik/akasa_ak-0006_4-pin_fan_splitter... är från Akasa men samma nr? och bild.

Och denna är nästan halva priset med samma bild och annat artnr what?? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164598-akasa_splitter...

Så är alla dessa samma eller har de bara stulit bilden från varandra?

Tänkte beställa hos er men när det är nästan halva priset hos andra är det lite surt ju :/

Det är samma kabel som de köper från Deltaco.
Kablar är högmarginalprodukter. Vissa säljare lägger på mindre än andra, därav ibland stora prisskillnader.

http://www.deltaco.se/?itemid=(AK-0006))

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är samma kabel som de köper från Deltaco.
Kablar är högmarginalprodukter. Vissa säljare lägger på mindre än andra, därav ibland stora prisskillnader.

http://www.deltaco.se/?itemid=(AK-0006)

Så det kvittar vart jag handlar?
ok tack för svar

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Beställde idag ett moderkort, https://www.inet.se/produkt/1902283/gigabyte-ga-f2a75m-d3h-ma... , en AMD A8 6500- CPU och lite annat smått och gott. Frågan är då om den stödjer CPU:n "på en gång", dvs. om bios-uppdatering behöver göras först. Enligt Gigabytes hemsida stöds CPU:n efter BIOS "f5". Är det något ni kan hjälpa till med (biosuppdatering), om de skulle behövas?

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo men helt uppriktigt så är det lite svårare att hitta drivers till moderkorten, skulle vara nice om Inet slänger upp en egen sida/länk där alla drivers finns.

Jag hade dock inget direkt problem att hitta drivers till mitt Z77A-S01.

Skrivet av Sweede:

Kanske vore något för Inet att tänka på? Har ni några planer på att förenkla att hitta/uppdatera drivrutinerna till era moderkort?

MSI jobbar på att få upp produktsidor med drivrutiner och som vi givetvis kommer att länka till från respektive produkt. Tills vidare går det utmärkt att använda MSI Live Update för att installera rätt drivrutiner eller skivan som medföljer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av JonteMC:

Hej Inet!
Beställde idag ett moderkort, https://www.inet.se/produkt/1902283/gigabyte-ga-f2a75m-d3h-ma... , en AMD A8 6500- CPU och lite annat smått och gott. Frågan är då om den stödjer CPU:n "på en gång", dvs. om bios-uppdatering behöver göras först. Enligt Gigabytes hemsida stöds CPU:n efter BIOS "f5". Är det något ni kan hjälpa till med (biosuppdatering), om de skulle behövas?

Vi kan tyvärr inte se vilket BIOS som kommer att finnas på ditt moderkort - för att göra det skulle vi fysiskt behöva packa upp och starta just det exemplaret som vi skickar till dig för att kunna vara 100% säkra eftersom det kan skilja sig från moderkort till moderkort.

OM det är så att du behöver uppdatera så är det såklart något som vi kan hjälpa dig med - bara kontakta oss på 031-65 27 00 eller info@inet.se i såna fall.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Skylar7s:

Så det kvittar vart jag handlar?
ok tack för svar

Vi låg lite fel i pris på kabeln vilket är justerat nu!

https://www.inet.se/produkt/8906278/adapter-splittkabel-for-4...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hur lång tid har det gått? Vi ska ligga i fas och svara inom 24h på vardagar.

Gjorde ett återköp onsdag fm, fick svar (pdf:en) måndag morgon så jag hann fixa det innan jag åkte bort

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Ville bara tacka er för att ni hjälpte mig med mitt ärende ang ny samsung laddare då min gamla laddare hade gått sönder, kom precis hem och laddaren fungerar utmärkt:) sen en annan fråga hur lång tid tar det för pengar att komma tillbaka till kontot efter man har gjort ett återköp?