Permalänk
Medlem

DayZ underligt?

Hej! Hoppas ni på sweclockers kan hjälpa mig,har försökt överallt i flera dagar nu. Jag har nyligen köpt en ny dator (fx 8320 3,5ghz, 660 ti oc, 8gb ram och en 500gb hdd. Har hört att folk med liknande tom sämre system har runt 40 fps i större städer medans jag har runt 15-20, det är bara i dayz jag får låga fps, jag vet att spelet är dåligt optimerat med med min dator borde jag ju iallafall ligga på runt 45~fps i större städer? Har försökt med allting och bara sätt några få med samma "stora" problem. Väldigt tacksam för förslag ider om vad som kan vara fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eje128:

Hej! Hoppas ni på sweclockers kan hjälpa mig,har försökt överallt i flera dagar nu. Jag har nyligen köpt en ny dator (fx 8320 3,5ghz, 660 ti oc, 8gb ram och en 500gb hdd. Har hört att folk med liknande tom sämre system har runt 40 fps i större städer medans jag har runt 15-20, det är bara i dayz jag får låga fps, jag vet att spelet är dåligt optimerat med med min dator borde jag ju iallafall ligga på runt 45~fps i större städer? Har försökt med allting och bara sätt några få med samma "stora" problem. Väldigt tacksam för förslag ider om vad som kan vara fel!

Kan vara servern som är fylld med skit? Brukade lagga för mig när det var mycket skräp på marken.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av eje128:

Hej! Hoppas ni på sweclockers kan hjälpa mig,har försökt överallt i flera dagar nu. Jag har nyligen köpt en ny dator (fx 8320 3,5ghz, 660 ti oc, 8gb ram och en 500gb hdd. Har hört att folk med liknande tom sämre system har runt 40 fps i större städer medans jag har runt 15-20, det är bara i dayz jag får låga fps, jag vet att spelet är dåligt optimerat med med min dator borde jag ju iallafall ligga på runt 45~fps i större städer? Har försökt med allting och bara sätt några få med samma "stora" problem. Väldigt tacksam för förslag ider om vad som kan vara fel!

Allt hänger typ på servern eftersom du har dator som klarar att köra spelet. Kolla runt på olika servrar och se om det är skillnad.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Testa Arma II SP eller editor eller nått och utgå från det.
Servrar med 600+ bilar m.m laggar alltid.
Jag får ut ca 30 som minst när det är som värst. men jag har lite bättre grejjer som är klockade till bristnintgsgränsen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Testa Arma II SP eller editor eller nått och utgå från det.
Servrar med 600+ bilar m.m laggar alltid.
Jag får ut ca 30 som minst när det är som värst. men jag har lite bättre grejjer som är klockade till bristnintgsgränsen också

Har typ testat ca 10-15 server både "vanliga dayZ" Breaking point och nu overwatch, och jag fick bara lägre fps av att fixa cnfg. filera :/

Permalänk

Jag ligger för det mest heller inte över 45FPS i större städer i DayZ, så att folk med sämre system än ditt skulle klara det låter märkligt, de kanske dragit ner drawdistance ordentligt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag ligger för det mest heller inte över 45FPS i större städer i DayZ, så att folk med sämre system än ditt skulle klara det låter märkligt, de kanske dragit ner drawdistance ordentligt?

Vissa säger att dayz max klarar 1600 i render distance så rekomenderar nog inte att höja sig över det ^^

Permalänk
Medlem

Har bara en fråga som inte har med detta att göra. men kommer zombies i standalone vara lika dåliga och skit som i dayz?
För i dayz är det ju så sjukt buggade att det förstör hela spelet. då var ju warz 100 gånger bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Har bara en fråga som inte har med detta att göra. men kommer zombies i standalone vara lika dåliga och skit som i dayz?
För i dayz är det ju så sjukt buggade att det förstör hela spelet. då var ju warz 100 gånger bättre.

Du kan ju inte jämföra ett mod med ett spel, och ja det har jobbat mycket på spawn systemet, när zombies går, springer och attackerar osv.. själv tycker jag warZ är rent ut sagt skit ^^

Permalänk
Skrivet av eje128:

Vissa säger att dayz max klarar 1600 i render distance så rekomenderar nog inte att höja sig över det ^^

Nej, jag sa att de kanske hade sänkt? Jag kör på 1400, och man får ändå kass FPS i städer, i ARMA 2 flyter det på mycket bättre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

Har bara en fråga som inte har med detta att göra. men kommer zombies i standalone vara lika dåliga och skit som i dayz?
För i dayz är det ju så sjukt buggade att det förstör hela spelet. då var ju warz 100 gånger bättre.

Vill minnas att senast jag spelade War Z hade zombies 5m långa armar, så är det ju i alla fall inte i DayZ. Att de dessutom dödade en på typ 4 slag var ju helt absurt. I DayZ är mitt största problem med dem att de är för få och har kass path finding, något som de redan fixat i Stand Alone pre-alpha, att de fixat animationer är också trevligt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, jag sa att de kanske hade sänkt? Jag kör på 1400, och man får ändå kass FPS i städer, i ARMA 2 flyter det på mycket bättre.

Jag med, förstår inte att vissa får runt 40fps med kassa system medans ditt som är 80% bättre än deras får lägre?

Permalänk
Skrivet av eje128:

Jag med, förstår inte att vissa får runt 40fps med kassa system medans ditt som är 80% bättre än deras får lägre?

Som sagt, antingen är det väldigt låg draw distance, eller så är det lögner.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Eftersom dun fixat i dina config filer gissar jag på att du har koll på grafikinställningarna. För arma2 motorn har ju buggiga inställningar där lägre options är bättre grafik än högre options.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Eftersom dun fixat i dina config filer gissar jag på att du har koll på grafikinställningarna. För arma2 motorn har ju buggiga inställningar där lägre options är bättre grafik än högre options.

Jo, har koll på det där ^^

Permalänk
Medlem

Arma tycker inte om AMD prollar... Det har jag märkt...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Skaffa en ssd

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Grejen är den att AMD processorer har sämre prestanda per kärna än intel. Mina kompisars intelsystem krossar mitt system i just ARMA II DayZ. Jag ligger på typ 20 fps @ 4,2GHz i städerna medans polarna ligger runt 30-40 fps med samma klock. Stor skillnad i spelbarhet där alltså.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hannesboey:

Skaffa en ssd

Lär ju inte göra någon skillnad i FPS.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lär ju inte göra någon skillnad i FPS.

Gör stor skillnad i dayz då texturer kan laddas in snabbare. Alternativ kan att vara o lägga in dayz filerna på ramminnet.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hannesboey:

Gör stor skillnad i dayz då texturer kan laddas in snabbare. Alternativ kan att vara o lägga in dayz filerna på ramminnet.

Texturerna läggs på ramminnet om de inte får plats i videominnet.

FPS kommer fortfarande inte öka av en SSD.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Till DayZ-forumet.