2GB vs. Högre klockfrekvens?

Permalänk
Medlem

2GB vs. Högre klockfrekvens?

Hej!

Jag funderar på att bygga en speldator och jag hade tänkt att använda Nvidias GTX 650Ti. Jag undrar om jag ska välja en version med 2GB minne eller om jag ska välja en fabriksöverklockad version?

Mvh

Permalänk
Medlem

mer gb = mer minne för texturer i högre upplösning då det går åt!

Permalänk
Entusiast

GTX 650 Ti får i 99% av alla fall aldrig nytta av 2GB VRAM på grund av att prestandan sätter stopp först så jag säger 1GB men då förhindrar du ju också en uppgradering till SLI för 1GB räcker inte om du tänker köra SLI, då är 2GB helt klart att föredra.

Och att överklocka är busenkelt om du följer en guide eller liknande så jag tycker att du borde ta 2GB ändå och klocka själv.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Sisyfos:

GTX 650 Ti får i 99% av alla fall aldrig nytta av 2GB VRAM på grund av att prestandan sätter stopp först så jag säger 1GB men då förhindrar du ju också en uppgradering till SLI för 1GB räcker inte om du tänker köra SLI, då är 2GB helt klart att föredra.

Och att överklocka är busenkelt om du följer en guide eller liknande så jag tycker att du borde ta 2GB ändå och klocka själv.

Man kan inte ens kör sli med 650Ti. Bara 660 och uppåt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Entusiast

Fabriksöverklockade kort är inte alltid en lyckad historia. Har själv fått klocka ner några bekantas fabriksöverklockade kort då de var ostabila. Så snart de var tillbaks på den tänkta klock-frekvensen, blev allt stabilt igen.

Som tidigare talare: Köp ett med mer minne, och prova på att överklocka själv. Det går alltid att klämma ut några hundra MHz till om man gör rätt och har ett välventilerat chassi.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EvilWord:

Man kan inte ens kör sli med 650Ti. Bara 660 och uppåt.

Jaha? Har du fel där eller är SLI i så fall exklusivt för GTX 650 Ti Boost? http://www.youtube.com/watch?v=tjxhw7Y3k3E

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Sisyfos:

Jaha? Har du fel där eller är SLI i så fall exklusivt för GTX 650 Ti Boost? http://www.youtube.com/watch?v=tjxhw7Y3k3E

Yes, original 650 Ti har ingen SLI connector, medan Boost har det. Det har däremot precis som 660 bara en connector, så max 2-way, medan 660 Ti och uppåt har dubbla.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av El Satan:

Hej!

Jag funderar på att bygga en speldator och jag hade tänkt att använda Nvidias GTX 650Ti. Jag undrar om jag ska välja en version med 2GB minne eller om jag ska välja en fabriksöverklockad version?

Mvh

vad är övriga specifikationer av datorn så du inte tar typ nätagg för 800 kr istället för 300 kr mer på grafikkortet och sedan 300 kr billigare nätagg typ

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb