Permalänk
Medlem

Silverstone Argon AR01 Ny Budget Kylare

Silverstone har släppt en ny Budget kylare som är väldigt bra enligt

http://www.hardwaresecrets.com/article/SilverStone-AR01-CPU-C...

http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2013/05/02/silversto...

http://www.eteknix.com/silverstone-argon-series-ar01-cpu-cool...

http://dgxtech.com/reviews/silverstone-argon-ar01-review

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1899559

Ca pris 320 kr.

Hittade en recension av en slump och vill bara uppmärksamma av det finns en ny Budget kylare.

Kan vara ett alternativ till Cooler Master Hyper EVO 212

Alltid bra med flera alternativ i de lägre prisklasserna ^^

Ändring av Rubrik
Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

Beställt en idag, får se om den är så bra som de sägs. Är ju med i Swec sommardatorpaket och de måste ju betyda något.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Bara jag som är lite besviken på denna kylare? Köpte den igår, installerade idag, och tempen ligger inte lägre än 40 grader i idle, och då är prollen lixom nerclockad till 1.6ghz. När jag kär stresstest är de outhärligt och den kommer typ direkt upp i nästan 100 grader. Har installerat ett par cpu kylare i mina dagar, så är nog ganska säker på att de inte är något knas där, någon som har samma problem som jag?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av slobodan87:

Bara jag som är lite besviken på denna kylare? Köpte den igår, installerade idag, och tempen ligger inte lägre än 40 grader i idle, och då är prollen lixom nerclockad till 1.6ghz. När jag kär stresstest är de outhärligt och den kommer typ direkt upp i nästan 100 grader. Har installerat ett par cpu kylare i mina dagar, så är nog ganska säker på att de inte är något knas där, någon som har samma problem som jag?

Installera om den ..... 100grader är kanske ett sätt att säga den sitter inte ordentligt...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Men hur kan den inte sitta ordentligt, de finns lixom bara ett sätt att installera den på?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Men hur kan den inte sitta ordentligt, de finns lixom bara ett sätt att installera den på?

För lite kylpasta kanske. Sweclockers sa att man ska ta mycket för att fylla ut springorna mellan hestpipesen. Plocka av och se hur det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Bara jag som är lite besviken på denna kylare? Köpte den igår, installerade idag, och tempen ligger inte lägre än 40 grader i idle, och då är prollen lixom nerclockad till 1.6ghz. När jag kär stresstest är de outhärligt och den kommer typ direkt upp i nästan 100 grader. Har installerat ett par cpu kylare i mina dagar, så är nog ganska säker på att de inte är något knas där, någon som har samma problem som jag?

Får du 100grader så har du gjort något fel. Montera om kylaren.

Permalänk

Okej, vi tar och glömmer de här va grabbar, glöm allt jag skrev...

Har precis kommit på mig själv med att göra jordens största rookie misstake. Skämmigt för en som har många år inom ämnet. Får nog ta och leta upp närmaste tråd med tabbar och erkänna va jag lyckats med.

Kan säga såhär för er som är nyfikna...utan "skydd" blir de inga barn gjorda så att säga...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av slobodan87:

Bara jag som är lite besviken på denna kylare? Köpte den igår, installerade idag, och tempen ligger inte lägre än 40 grader i idle, och då är prollen lixom nerclockad till 1.6ghz. När jag kär stresstest är de outhärligt och den kommer typ direkt upp i nästan 100 grader. Har installerat ett par cpu kylare i mina dagar, så är nog ganska säker på att de inte är något knas där, någon som har samma problem som jag?

Skrivet av trisse23:

Installera om den ..... 100grader är kanske ett sätt att säga den sitter inte ordentligt...

Håller med. Låter som om du har installerat lite tokigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Okej, vi tar och glömmer de här va grabbar, glöm allt jag skrev...

Har precis kommit på mig själv med att göra jordens största rookie misstake. Skämmigt för en som har många år inom ämnet. Får nog ta och leta upp närmaste tråd med tabbar och erkänna va jag lyckats med.

Kan säga såhär för er som är nyfikna...utan "skydd" blir de inga barn gjorda så att säga...

Skrivet av DavidtheDoom:

Håller med. Låter som om du har installerat lite tokigt.

Som jag skrev ovan, problemet är löst, jag skäms för de jag gjort, och jag kommer ta med mig de i graven, haha. Ordet noob har fått en ny innerbörd även på mig med dem åren jag har bakom mig, haha

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av slobodan87:

Som jag skrev ovan, problemet är löst, jag skäms för de jag gjort, och jag kommer ta med mig de i graven, haha. Ordet noob har fått en ny innerbörd även på mig med dem åren jag har bakom mig, haha

Hahaha Oj då. Jo men den missar man lätt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Haha ja, men efter att ha haft en handfull olika kylare till lika många datorer så borde man ju inte missa de. Men de är lätt hänt när man precis klivit ur sängen och är ivrig att få igång nya datorn!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Hade en Arctic Freezer 13 rev2 bytte nu till denna och har fått ner idle temperaturen med 10 grader ligger nu runt 25. Bytte visserligen till Arctic Silver 5, men för mig knäpptyst runt 1000rpm, körde även 2000, lät inte överdrivet mycket men inget jag skulle rekommendera. Inte testat load ännu, men tror inte den lär hamna över 40 grader.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S