Bedragen på marknaden

Permalänk
Avstängd

Bedragen på marknaden

Hej, nu står det klart att jag blivit lurad på sweclockers marknaden utav en användare med namnet "Kapitalisten". Var väldigt skeptiskt i början då han var en väldigt ny användare, så jag frågade efter någon form av referenser eller någon säkerhet så han skickade en bild på en id-handling utfärdat utav handelsbanken där hans bankkonto också var ifrån, stämde överens med hans namn på sweclockers. Nu verkar han ha tagit bort uppgifterna på sweclockers samt inte svarat på några av de senaste meddelandena samt inte loggat in längre.
Började med att jag köpte en cpu och psu utav honom som jag betalade på onsdagen förra veckan, på måndag kontaktade jag honom och frågade vart sakerna var och då säger han att han inte skickat dom än eftersom han "letade" efter originalkartongerna. Då sa jag att det var skitsnack och någon seriös säljare redan har sådant framme om han nu säljer saker och bad om att få pengarna tillbaka, och jag gav honom mina uppgifter så att han kunde skicka över.
Nu 5 bankdagar senare har jag fortfarande ingenting på mitt konto och jag har gjort en polisanmälan för bedrägeri.
Så min fråga är nu, vad mer kan jag göra för att få fast denna människa samt möjligtvis få mina pengar tillbaka?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med Sweclockers via http://www.sweclockers.com/kontakt så kanske de kan hjälpa dig med mer information till Polisen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotcpu6:

Ta kontakt med Sweclockers via http://www.sweclockers.com/kontakt så kanske de kan hjälpa dig med mer information till Polisen.

Gjorde det, och bifogade deras svar till polisanmälan om att de kan bistå polisen med användaruppgifter samt loggar.

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Som du själv säger har du redan kontaktakt redaktionen i ärenden - precis rätt väg att gå. Vidare diskussioner sker med fördel den vägen och genom din polisanmälan, den här typen av "uthängningstrådar" tillför inget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S