modda ett bitfenix outlaw, några tips? vatten och sli

Permalänk
Medlem

modda ett bitfenix outlaw, några tips? vatten och sli

Tja

tänkte kolla med er om ni hade några coola förslag på vad jag kan göra med ett bitfenix outlaw, förställ er er drömdator vattenkyld i det chassiet, vad vill ni att det chassiet ska ha? jag kommer att två gpuer, vad säger ni? några tips?

cool sätt och öppna sidopanelen?

så här ser chassiet ut

tack

Permalänk

Omöjligt att föreställa sig en drömdator i det chassit. Det går inte.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk

Bättre att du kommer på eget?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

och ja juste båda gpuerna och cpun ska vattenkylas

nån som kan rekommendera ett bra "upp och ner chassi" vattenbygge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

och ja juste båda gpuerna och cpun ska vattenkylas

nån som kan rekommendera ett bra "upp och ner chassi" vattenbygge?

Varför vill du ha det uppochner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Varför vill du ha det uppochner?

För jag har fullcover vattenblock, vartenda vattenblock väger något 1,5kg och många har fått sina kort böjda och sönder pga tunga vattenblock så vill inte att detta ska hända mej med

Så antingen är moderkortet roterat 90grader(raven chassi) eller upp och ner tj07 och outlaw

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

För jag har fullcover vattenblock, vartenda vattenblock väger något 1,5kg och många har fått sina kort böjda och sönder pga tunga vattenblock så vill inte att detta ska hända mej med

Så antingen är moderkortet roterat 90grader(raven chassi) eller upp och ner tj07 och outlaw

Jag fattar inte riktigt hur det skulle hjälpa? Det är ju fortfarande 1,5kg som ligger och trycker på kortet? Annars kan du bara köpa ett kortstöd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

För jag har fullcover vattenblock, vartenda vattenblock väger något 1,5kg och många har fått sina kort böjda och sönder pga tunga vattenblock så vill inte att detta ska hända mej med

Så antingen är moderkortet roterat 90grader(raven chassi) eller upp och ner tj07 och outlaw

Det är ju samma sak fast det böjs åt andra hållet. Annars sägs det att EKs "vattenbrygga" mellan två kort blir klippstabilt och korten hänger inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Jag fattar inte riktigt hur det skulle hjälpa? Det är ju fortfarande 1,5kg som ligger och trycker på kortet? Annars kan du bara köpa ett kortstöd?

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle jag också gärna vilja veta

Permalänk
Medlem

hmm pallar inte förklara och har försökt hitta trådet/videon där de förklarar allt men verkar inte hitta det längre, men så är det, kortet får bättre stöd, kolla noga på bilder på vattenkylda hd6990/hd5970 i olika chassi så ser ni skillnaden, de finns även några som nämner det i raven och tj07 och lian li v1200 reviews

drar du en tung vagn eller knuffar du den..

Skrivet av friskybob:

Det skulle jag också gärna vilja veta

Skrivet av biorrith:

Det är ju samma sak fast det böjs åt andra hållet. Annars sägs det att EKs "vattenbrygga" mellan två kort blir klippstabilt och korten hänger inte.

länka..
vattenblocket är ett EK Waterblocks EK-FC480 GTX Acetal+EN

Skrivet av albindubech:

Jag fattar inte riktigt hur det skulle hjälpa? Det är ju fortfarande 1,5kg som ligger och trycker på kortet? Annars kan du bara köpa ett kortstöd?

Skickades från m.sweclockers.com

jag har lite funderingar på att lacka insidan av chassiet vit för cleanare look, dock har jag inga bra erfarenheter av vit då det bara gulnar/bleks och klarlack jag har hemma är gul?
har suttit och skissat lite på hur slangarna ska kopplas osv

Permalänk

Tycker själv att detta är grymt snyggt http://www.sweclockers.com/galleri/11332-project-serenity

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

ja det är det, men tycker att det är för många slangar som krossar varandra och för många nipplar men klart det blir så i ett så litet chassi och jag uppskattar hur mycket jobb killen har lagt på datorn, inte lätt massa pill, men jag kommer att ha mer utrymme, då jag ska ha radden utanför chassiet
men hittills så har jag skissar på vatten, vit insida, vita slangar, bitum, covers

och funderar på nåt med sidopanelen, sidopanel helt i plexi och dörrpanel? så man kan öppna utan att ta bort sidopanelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmm pallar inte förklara och har försökt hitta trådet/videon där de förklarar allt men verkar inte hitta det längre, men så är det, kortet får bättre stöd, kolla noga på bilder på vattenkylda hd6990/hd5970 i olika chassi så ser ni skillnaden, de finns även några som nämner det i raven och tj07 och lian li v1200 reviews

Har du lust att länka till någon som har fått sitt moderkort förstört av grafikkort med tunga vattenblock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Har du lust att länka till någon som har fått sitt moderkort förstört av grafikkort med tunga vattenblock?

dude! jag snackade om grafikkort!! kortet böjs och sen förstörs dem....

och inga tips eller byggen du vill länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

dude! jag snackade om grafikkort!! kortet böjs och sen förstörs dem....

och inga tips eller byggen du vill länka?

Jojo men när grafikkortet/PCIported böjs sönder menade jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Jojo men när grafikkortet/PCIported böjs sönder menade jag.

inte vanligt.. men det som ofta händer är att starka och arga folk(idioter) drar ut kortet utan att låsa upp pci-slot och så dras pci sloten med kortet...

ett kort som böjs
http://cdn.overclock.net/3/39/900x900px-LL-39ab5fe5_photo3.jp...

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

inte vanligt.. men det som ofta händer är att starka och arga folk(idioter) drar ut kortet utan att låsa upp pci-slot och så dras pci sloten med kortet...

ett kort som böjs
http://cdn.overclock.net/3/39/900x900px-LL-39ab5fe5_photo3.jp...

Att kortet är böjt beror inte på vikten av vattenblocket som förövrigt är lägre än vikten från i princip alla luftkylare om du inte har ett budgetkort med liten kylare. Anledningen beror snarare på tryck från slangarna då det är lite meckigt att få till rätt längd på dessa så det inte drar eller trycker.

Permalänk
Medlem

använder pelaren i mitt lian li V2120X för att ge stöd åt mitt grafikkort, sitter spikrakt.
Som sagt det spelar ingen roll åt vilket håll du har vikten, kortet kommer fortfarande att böjas om det inte har stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Att kortet är böjt beror inte på vikten av vattenblocket som förövrigt är lägre än vikten från i princip alla luftkylare om du inte har ett budgetkort med liten kylare. Anledningen beror snarare på tryck från slangarna då det är lite meckigt att få till rätt längd på dessa så det inte drar eller trycker.

jo sant det du säger men vikten på blocket spelar också roll...

jag fattar inte vrf folk inte kortar ner sina slangar ännu mer om de är för långa? ska man göra nåt så gör man det

för de som inte kan få slangarna att bli bra, se till att värma upp dem lite!! bättre form och bättre dragning, och buntband finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

använder pelaren i mitt lian li V2120X för att ge stöd åt mitt grafikkort, sitter spikrakt.
Som sagt det spelar ingen roll åt vilket håll du har vikten, kortet kommer fortfarande att böjas om det inte har stöd.

oj vilket vacker chassi varför inga bilder på det?

k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

oj vilket vacker chassi varför inga bilder på det?

k

Finns väl ingen anledning att posta bilder på ens privata byggen? Har inte ens en kamera till att börja med.
Men som sagt bara för att du vänder uppochned på en låda betyder inte att naturens lagar slutar gälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Finns väl ingen anledning att posta bilder på ens privata byggen? Har inte ens en kamera till att börja med.
Men som sagt bara för att du vänder uppochned på en låda betyder inte att naturens lagar slutar gälla.

kanske inte, men alltid kul och dela med sej? ditt bygge är säkert snyggt i det stora chassiet, du kanske ha gjort nåt speciellt som andra kan lära sej av, jag vet inte men tycker att det är kul och dela med andra nåt jag har kommit på och som gör mej annorlunda, tycker inte att de(kolla mina byggen), jag tar alla mina bilder med min mobilkamera galaxy z, kanske inga systemkamera bilder men funkar

jag har inte sagt att jag kommer att ändra tyngdkraften utan grafikkortet får ett bättre stöd(grepp om vattenblocket) om gpu:n är upp och ner, som jag sa innan lättare och knuffa en tung vagn än att dra den, hoppas du förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem

Vilket är precis vad du inte verkar förstå, det blir ingen större yta för blocket att hänga på, dem fyra fästpunkterna kommer trycka ned precis lika mycket åt båda hållen. Dem stora luft-kylarna tar tre PCI expansions slottar då de tar nästan hela vikten av kylaren och håller kortet rakt, två räcker inte riktigt. Vissa chassien som mitt till exempel har pelare med moduler att ge grafikkort stöd om man använder tunga block etc där all vikt hamnar på kortet / PCI-E slotten.

Skall in en hel del 4TB diskar etc. inte fullt än så att säga. Pelaren inte monterad, är till för vattenkylnings-byggen, min tornkylare är för stor. Men som sagt sitter spikrakt utan den tack vare att moderkortsplåten tar all vikt via expansions-slottarna.

Dold text