Permalänk

problem med GTA IV

Hej har precis köpt GTA IV men det startar inte det står istället GTAIV FATAL ERROR och sen står det att jag behöver windows vista service pack 1eller högre.Det är väldigt kostigt eftersom jag har w7 inte wv.Kan nån hjälpa mig? plz ps.CITERA

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av vinsent10:

Hej har precis köpt GTA IV men det startar inte det står istället GTAIV FATAL ERROR och sen står det att jag behöver windows vista service pack 1eller högre.Det är väldigt kostigt eftersom jag har w7 inte wv.Kan nån hjälpa mig? plz ps.CITERA

Gör såhär och se om något händer

(STEAM)

1. Högerklicka på spelet

2. Klicka på Properties

3. Klicka på Local Files

4. Klicka på Verify integrity of game chache

5. Sen testar du om det funkar

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Testa att köra det som admin i kompabilitetsläge för vista sp1.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag behövede starta om steam första gången jag körde det spelet.

Permalänk
Medlem

Googlar man detta finns det massor med lösningar. Det verkar som Steam har fastnat i något kompatibilitetsläge oftast. Då kan man antingen leta upp Steam och ta bort kompatibilitetsläget på det eller att leta upp GTA IV där det är installerat och ändra kompatibilitetsläget på det.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

Hitta problemet men tack för alla svar ändå

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck