Permalänk
Medlem

Saitek pro flight - lagg

Hej!
Jag har en saitek pro flight yoke och deras quadrant (gasreglage) som ingick i köpet. För några veckor sedan så har gasreglaget börjat lagga. T.ex. om jag vill ha 25 % gas så hoppar den bara ner 0, alltså ingen gas. Och detta lagg sker mellan 0-50 % gas.
Gasreglaget kopplar man inte in med USB utan, vet inte hur jag ska förklara.... Men intaget är runt och inuti cirkeln finns 5 pinnar. Hoppas ni förstår. Iaf så är det här väldigt irriterande och jag undrar om det är pinnarna som göra så att det laggar. Därför tänkte jag höra med er om man ska köpa ett nytt gasreglage fast med USB intag istället? tror ni att det kommer att hjälpa!

Permalänk
Medlem

Hör med deras support !
kan tyvärr inte hjälpa mer.. :/

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Avstängd

Vad då lagg? Hur är det lagg om den ger 0 gas istället för 25%?

Lagg vore om det tog en stund full det att du drog i reglaget tills dess att det händer nåt.

Låter mer som nån felkalibrering eller problem med drivrutinerna.
Beter den sig konstigt om du testar i Windows kontrollpanel för styrenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Testpilot

Avdelningen du postat i handlar om spelkonsoller, inte spelkontroller
Flyttar din tråd till kringutrustning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Kolla med deras support, tråkigt om det är hårdvarufel på något i den kvalitetsklassen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits