GTX 770 vs GTX 560 TI SLI.

Permalänk
Medlem

GTX 770 vs GTX 560 TI SLI.

Så jag har just nu GTX 560 TI SLI, köpt förra sommaren, jag är dock väldigt missnöjd med prestandan på dessa grafik kort just nu. Är det värt att köpa ett 770 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782151#info) som ersättare för mina 560?

Permalänk
Avstängd

Vad är fel med prestandan? Hur presterar korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffehz:

Så jag har just nu GTX 560 TI SLI, köpt förra sommaren, jag är dock väldigt missnöjd med prestandan på dessa grafik kort just nu. Är det värt att köpa ett 770 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782151#info) som ersättare för mina 560?

Nej, det tycker jag inte.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Jag känner bara att korten inte riktigt pallar att maxa de nya spelen så som jag vill att de ska kunna. Men jag har dock inte råd att köpa ett grafikkort som är starkt nog för att klå mina 560 SLI verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffehz:

Jag känner bara att korten inte riktigt pallar att maxa de nya spelen så som jag vill att de ska kunna. Men jag har dock inte råd att köpa ett grafikkort som är starkt nog för att klå mina 560 SLI verkar det som.

Upplösning?
I 1920x1080/1200 tycker jag inte det verkar nödvändigt, i högre än så, kan det vara lönt.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Upplösning?
I 1920x1080/1200 tycker jag inte det verkar nödvändigt, i högre än så, kan det vara lönt.

Kör bara i 1920x1080. Det är inte värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffehz:

Jag känner bara att korten inte riktigt pallar att maxa de nya spelen så som jag vill att de ska kunna. Men jag har dock inte råd att köpa ett grafikkort som är starkt nog för att klå mina 560 SLI verkar det som.

Ett nytt 770 kommer inte heller kunna göra det.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Hedersmedlem

Beroende på vilket/a spel du spelar kan det vara en förbättring som i t ex Skyrim med grafikmoddar, som ju kräver mer än ett GB VRAM. Annars finns ju även GTX780 och Titan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luffehz:

Jag känner bara att korten inte riktigt pallar att maxa de nya spelen så som jag vill att de ska kunna. Men jag har dock inte råd att köpa ett grafikkort som är starkt nog för att klå mina 560 SLI verkar det som.

Det borde de göra, båda är väl 2GB-modeller eller? För har de bara 1GB så kan jag förstå att du är missnöjd med prestandan när du försöker maxa spel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det borde de göra, båda är väl 2GB-modeller eller? För har de bara 1GB så kan jag förstå att du är missnöjd med prestandan när du försöker maxa spel

770 jag kollar på är 4gb ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Beroende på vilket/a spel du spelar kan det vara en förbättring som i t ex Skyrim med grafikmoddar, som ju kräver mer än ett GB VRAM. Annars finns ju även GTX780 och Titan.

Har bara cirkus 5000 jag kan spendera på ett nytt kort atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffehz:

Har bara cirkus 5000 jag kan spendera på ett nytt kort atm

För 5000 är det mycket mer värt att köpa ett 780 och klocka.

Permalänk
Skrivet av Luffehz:

770 jag kollar på är 4gb ^^

ska du köpa 770 är det 2gb du ska kolla på. 4gb spelar ingen roll för med bussbredden (256bit) dom har kan dom bara utnyttja/använda upp till 2,4gb endå.
så du betalar rätt mycket extra för 400mb vram som du förmodligen inte kommer använda särskilt frekvent med 1080 spelande i dagsläget.
Spelar du moddat skyrim o dyligt hade jag nog kollat på 7970 ghz edition eller om duh ar råd gtx 780.

Lycka till

EDIT: om 5k är din budget rekommonmenderar jag starkt http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_780_sc_3gb_ddr5.... Med 5% rabattkod som vi swec har så är det inte mkt över budget och enorm prestanda för pengarna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffehz:

770 jag kollar på är 4gb ^^

ingen idé att köpa ett 4GB kort från Nvidia, då dom har så liten minnesbuss så enbart ca 2.4GB kan utnyttjas effektivt :/

EDIT: ah... znorlaxvbg hann före mig...
men är du sugen på ett 770 så kan jag rekommendera ett från MSI, har för mig att på sweclockers tester så var det MSI's som klockade högst. klocken jag har fått in är med låst volt (klicka på OC länken), men det skulle vara intressant och se hur mkt bättre lightning, som har upplåst volt, skulle klocka än min gaming...

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

ska du köpa 770 är det 2gb du ska kolla på. 4gb spelar ingen roll för med bussbredden (256bit) dom har kan dom bara utnyttja/använda upp till 2,4gb endå.
så du betalar rätt mycket extra för 400mb vram som du förmodligen inte kommer använda särskilt frekvent med 1080 spelande i dagsläget.
Spelar du moddat skyrim o dyligt hade jag nog kollat på 7970 ghz edition eller om duh ar råd gtx 780.

Lycka till

Inte 2.4. Tror 770 kan använda ca 3 GB men ändå. För 5000 är 780 om han hittar det bäst.

Permalänk
Medlem

Tack Sweclockers, jag har nu bestämt mig för vad jag skall göra med mina pengar. Much appreciated!

Permalänk
Skrivet av Icepeak:

ingen idé att köpa ett 4GB kort från Nvidia, då dom har så liten minnesbuss så enbart ca 2.4GB kan utnyttjas effektivt :/

EDIT: ah... znorlaxvbg hann före mig...

YESS!!!! hehe

Skrivet av foxzox7:

Inte 2.4. Tror 770 kan använda ca 3 GB men ändå. För 5000 är 780 om han hittar det bäst.

Är det p.g.a den klockade memoryn? annars är det väl runt 2,4 jag hört Men aah absolut.. med 5k budget är 780 ett otroligt bra alternativ.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Luffehz:

Så jag har just nu GTX 560 TI SLI, köpt förra sommaren, jag är dock väldigt missnöjd med prestandan på dessa grafik kort just nu. Är det värt att köpa ett 770 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782151#info) som ersättare för mina 560?

Kompisen gick från 560ti sli 1gb till ett evga 680oc, han blev riktigt nöjd med prestandaboosten då han slipper kompatiblitetsproblem osv.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.