spel jag spela längesedan men vad är namnet?

Permalänk
Medlem

spel jag spela längesedan men vad är namnet?

2 spel jag kan inte komma på namnen som grämer mig.

Nr 1. Heter något på
"evolve, eve, evo" har jag för mig, googlat som en tok men inte lätt att hitta något.
Man var en varelse som efter dödat andra varelse kunde ta deras förmågor, vilka man sen kunde utveckla och kombinera med andra.
Spelet är i 3 person har jag för mig, dock osäker.
Bör vara runt 2000 talet, mindre spel.
Färgglatt

PC.
Nr 2. Man byggde en rymdbas i stil med Team Hospital, spelade det säkert runt 2000 talet. Gick bygga typ disco och andra udda saker
PC.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

1:
H.E.D.Z - Head Extreme Destruction Zone kanske?

2:

Startopia?

Permalänk
Medlem

Tack! Nr 2 är korrekt!

Nr 1 är fel, mer alien , mer landskap

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Låter som "Evolva":

Permalänk

nr 1 så tänker jag spontant på Spore, men är ju bra mycket nyare.

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

Kommer också ihåg dedär spelet Evolva, tycker de var väldigt kul

...

"The game was praised by critics as very innovative, without any major criticisms, other than the high hardware requirements ... "

Ser ju ut som dedär spelet kan få ett GTX Titan på sina knän

Permalänk
Medlem
Skrivet av muscle:

2 spel jag kan inte komma på namnen som grämer mig.

Nr 1. Heter något på
"evolve, eve, evo" har jag för mig, googlat som en tok men inte lätt att hitta något.
Man var en varelse som efter dödat andra varelse kunde ta deras förmågor, vilka man sen kunde utveckla och kombinera med andra.
Spelet är i 3 person har jag för mig, dock osäker.
Bör vara runt 2000 talet, mindre spel.
Färgglatt

Har det spelet själv här hemma, ligger på vinden!
Var längesen det spelades ^_^

Permalänk
Medlem

Yes! Evolva hete de ju! Var väldigt innovativt! Gillade de skarpt, synd verka inte finnas en uppföljare

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3