Permalänk

GTX 780 eller HD 7990

Tja, jag undrar en sak, vilken som är mest värd att köpa? Har också två länkar.

GTX:
http://www.ebay.com/itm/L-K-MINT-NVIDIA-GTX780-EVGA-GTX-780-0...

Radeon:
http://www.ebay.com/itm/PowerColor-AX7990-6GBD5-2DHJ-Radeon-H...

Passar det till vilket moderkort som helst eller måste man köpa en speciell modell?

Permalänk
Vive la liberté!

Skulle ha valt GTX 780 såvida du inte sysslar med CoinMining. Som jag förstår det har AMD inte släppt några vettiga drivrutiner för HD7990 och det gör att man får massa microstuttering.
Gällande moderkort, så länge det finns en PCI-express på x16 så bör det fungera bra

Handlar du via de där Ebay-annonserna riskerar du att paketet fastnar i tullen så blir det 25% momspåslag och då är det inte lika prisvärt längre.

Permalänk
Skrivet av Apanx:

Skulle ha valt GTX 780 såvida du inte sysslar med CoinMining. Som jag förstår det har AMD inte släppt några vettiga drivrutiner för HD7990 och det gör att man får massa microstuttering.
Gällande moderkort, så länge det finns en PCI-express på x16 så bör det fungera bra

Handlar du via de där Ebay-annonserna riskerar du att paketet fastnar i tullen så blir det 25% momspåslag och då är det inte lika prisvärt längre.

Har en släkting i USA som kan köpa det åt mig och skicka e ett paket efter att jag överfört pengar till honom.
Vilket kort är bättre, och hur ser man om moderkortet har PCI-express x16?

Permalänk

Har ett 680 för tillfället.

Permalänk

Inte för att jag är allt för insatt men jag vet att AMD släpper nya drivers den 31a Juli som bl.a ska fokusera på att lösa problemen med crossfire, vilket kommer hjälpa 7990

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk

Okej, en sista fråga, hur mycket bättre är 7990 gämfört med gtx 680, om någon vet?

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att du kan åka på 25% skatt, moms och övriga avgifter till tullen om det fastnar där.
Även om han skickar det som "Gift"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjaminhej:

Okej, en sista fråga, hur mycket bättre är 7990 gämfört med gtx 680, om någon vet?

7990 är i en helt annan liga men det finns så mycket problem med 7990 att det är svårt att rekommendera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjaminhej:

Har en släkting i USA som kan köpa det åt mig och skicka e ett paket efter att jag överfört pengar till honom.
Vilket kort är bättre, och hur ser man om moderkortet har PCI-express x16?

Spelar ingen roll vem som skickar , tittar tulenl på ditt paket så läggs det på tull+moms.

http://www.tullverket.se/innehallao/g/gavafranutlandet/gavafr...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv

Är nog billigare och köpa det i Sverige om paketet fastnar i tullen.

Kör på ett GTX

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Är nog billigare och köpa det i Sverige om paketet fastnar i tullen.

Kör på ett GTX

Om man gämför den med 780 då, eller 680 sli, skulle du rekommendera 680 sli istället?

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle gå på ett 780, Fast det är jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tänk på att du kan åka på 25% skatt, moms och övriga avgifter till tullen om det fastnar där.
Även om han skickar det som "Gift"

Har fått saker skickat ifrån usa under hela min livstids (30 år), då jag har släcktingar där och aldrig råkat på någon skatt, du kan ju såklart inte skicka som gift 10 gånger om året. men är det en gång så är jag rätt säker på att du slipper.

Permalänk
Medlem

Om du spelar i 1080p så skulle jag skippa multi-gpu för att undvika problem.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Köp ett till 680 och kör SLI, betydligt billigare men ändå bättre.

Permalänk
Medlem

Om du redan har ett 680 är det mer värt o köpa ett till sånt o köra SLI. Finns väl rätt hyfsade priser på 680s atm.

Permalänk

Så 2 680s är bättre än 780? Men 690 då, är det sämre än 680 SLI?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av golom:

Har fått saker skickat ifrån usa under hela min livstids (30 år), då jag har släcktingar där och aldrig råkat på någon skatt, du kan ju såklart inte skicka som gift 10 gånger om året. men är det en gång så är jag rätt säker på att du slipper.

Sambon köpte en telefon från usa och betalade en svensk kille där 2000kr, Och telefonen fastnade i tullen och de trodde hon betalat 2000 Dollar för den och räknade ut moms, skatt avgifter mm.

Så hon var tvungen att betala alla avgifter mm när hon hämtade ut telefonen på posten och sedan var det flera veckors tid med brev hit och dit med kontoutdrag hit och dit och bevisa att hon betalat med svenska kronor.

Och polarn köpte en portabel vd/dvd från kina och den fastna i tullen.

Så tillslut fick hon rätt och fick tillbaka det mesta av avgifter mm hon betalat.

Och detta är enda gången hon köpt därifrån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benjaminhej:

Så 2 680s är bättre än 780? Men 690 då, är det sämre än 680 SLI?

Tänkte mest att ett GTX 780 är mer framtidssäkert än 2 GTX 680 då du kan köpa ett till GTX 780 i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Sambon köpte en telefon från usa och betalade en svensk kille där 2000kr, Och telefonen fastnade i tullen och de trodde hon betalat 2000 Dollar för den och räknade ut moms, skatt avgifter mm.

Så hon var tvungen att betala alla avgifter mm när hon hämtade ut telefonen på posten och sedan var det flera veckors tid med brev hit och dit med kontoutdrag hit och dit och bevisa att hon betalat med svenska kronor.

Och polarn köpte en portabel vd/dvd från kina och den fastna i tullen.

Så tillslut fick hon rätt och fick tillbaka det mesta av avgifter mm hon betalat.

Och detta är enda gången hon köpt därifrån.

nu är jag inte så insatt i vilka som får skicka som Gift, men jag kan tänka mig att det är en fördel om det är släckt.

EDIT:
antagligen har jag haft tur, då värdet inte får överstiga 400kr som det är nu iaf.

http://www.tullverket.se/innehallao/g/gavafranutlandet/gavafr...