351MB oallokerat utrymme på SSDn

Permalänk
Medlem

351MB oallokerat utrymme på SSDn

Hej. Jag har en Intel 520 240GB SSD och den funkar kanon men det är så att jag har 351MB oallokerat utrymme på disken. Jag undrar helt enkelt varför jag har detta oallokerade utrymme och hur jag kan bli av med det?

Mvh Andreas

Minskade bilden. Klicka för att se full storlek.
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Allokera det då?
Du bör kunna använda ett 3departsprogram t.ex partitionwizard och extend/utöka C:\. Om det nu inte går redan i diskhanteraren.

Permalänk
Medlem

Nej det går ej att utöka C och det är just det som är störande. Du tror att det är möjligt med andra program?

Du har ingen aning om det kanske ska finnas lite ledigt utrymme? Jag har aldrig haft en SSD innan och börjar fundera på om jag ska låta den vara istället.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av alteam:

Nej det går ej att utöka C och det är just det som är störande. Du tror att det är möjligt med andra program?

Du har ingen aning om det kanske ska finnas lite ledigt utrymme? Jag har aldrig haft en SSD innan och börjar fundera på om jag ska låta den vara istället.

Du kan aldrig utöka den partition som är aktiv. Du får boota från en live Stick istället (Linux/Windows)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Är det så viktigt att få 351MB till? eller är det kanske principen att du vill få ut vad du betalat för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan aldrig utöka den partition som är aktiv. Du får boota från en live Stick istället (Linux/Windows)

tack. Man lär sig något nytt varje dag. Så jag ska boota från ett USB-minne med ett OS på och därifrån utöka C?

Skrivet av tobbe305:

Är det så viktigt att få 351MB till? eller är det kanske principen att du vill få ut vad du betalat för?

Det är mer att jag stör mig på det.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Partitionwizard kan göra det, kräver en omstart.

Tack som attan! Nu är det löst. Vad hade man gjort utan er!

Visa signatur

Citera för svar.