Permalänk
Medlem

ram minne

Har byggt en stationär asus rampage 3 och stoppat in 2 st ddr 3 , på de står det 2x3 gb , betyder det att det är 6 gb i varje ? , i vilken fall som helst så visar dator att det finns bara 4 gb minne . Har win 7 ultimate installerad. Hr i7 processor i den.

Permalänk

Det är nog 2 GB i varje. De har kanske sålts i ett paket med tre ram-stickor på 2 GB vardera, därav texten. Hur fick du tag i minnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

2x3gb betyder 2x(3gb) två styckna 3gb

Alltså, de två minnen du har, har tre gb i sig var, som tillsammans blir 6gb

för 3+3 = 6

*såg inte det nedersta*

Har du 32bitars windows installerat?

startknappen -> högerklicka på "Den här datorn".
Där står det.

Det verkar iaf så. Om du läser här: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366...

Så ser du att 32bitars windows bara kan ha just 4gb minne. Du måste fixa en 64-bitars version av ditt operativsystem.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

2x3gb betyder 2x(3gb) två styckna 3gb

Alltså, de två minnen du har, har tre gb i sig var, som tillsammans blir 6gb

för 3+3 = 6

*såg inte det nedersta*

Har du 32bitars windows installerat?

startknappen -> högerklicka på "Den här datorn".
Där står det.

Det verkar iaf så. Om du läser här: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366...

Så ser du att 32bitars windows bara kan ha just 4gb minne. Du måste fixa en 64-bitars version av ditt operativsystem.

3GB-moduler finns inte (är väldigt ovanligt?).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

3GB-moduler finns inte (är väldigt ovanligt?).

stämmer, 3x2 var dock populärt förut, när socket 1366 var aktuell.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

jag har 64 bit !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Det är nog 2 GB i varje. De har kanske sålts i ett paket med tre ram-stickor på 2 GB vardera, därav texten. Hur fick du tag i minnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte de 2 lösa , inte i paket, och det står 2x3 gb på varje minne . i så fall borde det stå 3x2 gb i paketet ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalito:

Jag köpte de 2 lösa , inte i paket, och det står 2x3 gb på varje minne . i så fall borde det stå 3x2 gb i paketet ???

Du kan vara rätt så säker på att de är 2GB vardera. Minne tillverkas nästan bara i moduler om 1, 2, 4 eller 8GB. I konsumentklassen förstås.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

2x3gb betyder 2x(3gb) två styckna 3gb

Alltså, de två minnen du har, har tre gb i sig var, som tillsammans blir 6gb

för 3+3 = 6

*såg inte det nedersta*

Har du 32bitars windows installerat?

startknappen -> högerklicka på "Den här datorn".
Där står det.

Det verkar iaf så. Om du läser här: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366...

Så ser du att 32bitars windows bara kan ha just 4gb minne. Du måste fixa en 64-bitars version av ditt operativsystem.

Jag har 64 bitars win 7 installerat !

Permalänk

Du har fått tag i 2 stycken 2 GB-stickor. Windows har rätt. Vill du kan du ju ladda upp en bild på minnet. Eller googla modellnamnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Du har fått tag i 2 stycken 2 GB-stickor. Windows har rätt. Vill du kan du ju ladda upp en bild på minnet. Eller googla modellnamnet.

Skickades från m.sweclockers.com

ok, då är det nog så att , det ä'r 2 gb i varje minne ,,Tack för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalito:

ok, då är det nog så att , det ä'r 2 gb i varje minne ,,Tack för alla svar

Skrivet av lalito:

Har byggt en stationär asus rampage 3 och stoppat in 2 st ddr 3 , på de står det 2x3 gb , betyder det att det är 6 gb i varje ? , i vilken fall som helst så visar dator att det finns bara 4 gb minne . Har win 7 ultimate installerad. Hr i7 processor i den.

Hej alla igen . är ny på denna forum.. Visst har jag gjort ett inlägg här redan,, minns bara att det tog tid och hitta eller var man skriver ett inlägg,, kan nån berätta för mig hur det går till för att skriva ett inlägg,,

Obs ! på flikerna under forum borde det finnas en som står " skapa trådar " eller hur.

tack

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lalito:

jag har 64 bit !

Skrivet av lalito:

Jag har 64 bitars win 7 installerat !

Skrivet av lalito:

Hej alla igen . är ny på denna forum.. Visst har jag gjort ett inlägg här redan,, minns bara att det tog tid och hitta eller var man skriver ett inlägg,, kan nån berätta för mig hur det går till för att skriva ett inlägg,,

Obs ! på flikerna under forum borde det finnas en som står " skapa trådar " eller hur.

tack

Eeeeh....du skrev precis ett inlägg......nu gör du mig förvirrad

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Eeeeh....du skrev precis ett inlägg......nu gör du mig förvirrad

Läs hela texten,,har gjort ett inlägg, men kommer inte ihåg var/hur jag gjorde det,, vill göra ett nytt ,,var/hur jag gör jag det ???

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lalito:

Läs hela texten,,har gjort ett inlägg, men kommer inte ihåg var/hur jag gjorde det,, vill göra ett nytt ,,var/hur jag gör jag det ???

Aha, du går in i den kategorin som är lämplig. Uppe till vänster ovanför alla trådarna trycket du på "ny tråd".
Klart!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalito:

Läs hela texten,,har gjort ett inlägg, men kommer inte ihåg var/hur jag gjorde det,, vill göra ett nytt ,,var/hur jag gör jag det ???

Du skrev precis ytterligare ett inlägg. Vad du vill fråga är hur man skapar en tråd.