Permalänk
Medlem

Ny kylning till Amd 8350

Hej!

Införskaffade nyligen en: http://www.inet.se/produkt/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p...

Dock orkar den inte kyla min prolle i load, och därför måste jag skaffa en kraftfullare.

Lite ledsen blir man då denna kylare är ljuvlig för öronen, Kan inte höra den!

Nu har jag kikat lite på Corsair H80i. Är rätt sugen på den, och tänkte isåfall köpa tystare och bättre fläktar.

Min budget ligger på ca 800kr.

Jag vill ha så bra och tyst kylning som möjligt!

Chassit är ett Fractal Design R2

Någon som har tips?

Spelar ingen roll om det är vatten/luft kylare. Så länge skiten är tyst och kyler!

Och vilka fläktar bör jag byta till om jag slår till på H80i?

/Martin

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Thermalright silver arrow, NH-D14, ph-tc14pe eller dark rock pro 2.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt en valfri Nocua kylare, riktigt tysta och bra kylning.
Jag personligen har en http://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2
och kan inte påstå att jag kan höra den.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Har en noctua NH-D14 själv och är mycket nöjd med den! Håller min 3570 på runt 55 grader i full load! Har en rejält varm lägenhet med..

Och med modståndet för fläktarna är dom knäpptysta.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av LemonIllusion:

Thermalright silver arrow, NH-D14, ph-tc14pe eller dark rock pro 2.

^This!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_cs:

Hej!

Införskaffade nyligen en: http://www.inet.se/produkt/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p...

Dock orkar den inte kyla min prolle i load, och därför måste jag skaffa en kraftfullare.

Lite ledsen blir man då denna kylare är ljuvlig för öronen, Kan inte höra den!

Nu har jag kikat lite på Corsair H80i. Är rätt sugen på den, och tänkte isåfall köpa tystare och bättre fläktar.

Min budget ligger på ca 800kr.

Jag vill ha så bra och tyst kylning som möjligt!

Chassit är ett Fractal Design R2

Någon som har tips?

Spelar ingen roll om det är vatten/luft kylare. Så länge skiten är tyst och kyler!

Och vilka fläktar bör jag byta till om jag slår till på H80i?

/Martin

jag hade kört på corsair hydro h80i som är vattenkylning men sen att den ändå kyls som att tro att det är luft kylare är ju lite synd kan jag tycka. Jag själv har fått planer på att gå över till luft kylare för att hydro h80i/H100i kyls inte mycket bättre. Sen är det ju så att en 8350 är rätt törstiga när det gäller ström, varm som fan blir den om man inte har tillräckligt bra kylning och då tänker jag på för dom som hade tänkt att överklocka den förståss. Har 8350 själv och den är riktigt grymt bra men slukar en del ström som sagt. Så bättre kylare är att rekommendera till denna.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

En beg TRUE-kylare och ett par fräscha fläktar så är saken biff!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jag hade kört på corsair hydro h80i som är vattenkylning men sen att den ändå kyls som att tro att det är luft kylare är ju lite synd kan jag tycka. Jag själv har fått planer på att gå över till luft kylare för att hydro h80i/H100i kyls inte mycket bättre. Sen är det ju så att en 8350 är rätt törstiga när det gäller ström, varm som fan blir den om man inte har tillräckligt bra kylning och då tänker jag på för dom som hade tänkt att överklocka den förståss. Har 8350 själv och den är riktigt grymt bra men slukar en del ström som sagt. Så bättre kylare är att rekommendera till denna.

Wait, what?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Wait, what?

jag menar att sluten vattenkylningspaket ska vara bättre än luft kylning!, tycker jag iaf, har haft jävligt bra temps vid oklockad cpu, men jag tycker inte att H80i är bättre än luft kylare. Finns luft kylare som är mycket bättre. och säger att AMD 8350 slukar mycket ström vid klockning men ska du inte klocka den så go for it men annars så behövs mycket bra kylare vid överklockning vill jag säga. Men som sagt, jag säger det igen Corsair hydro H80i är en mycket bra vatten kylare/luftkylare med väldigt goda temps vid icke klockande cpu men annars nä då finns det bättre kylare.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jag menar att sluten vattenkylningspaket ska vara bättre än luft kylning!, tycker jag iaf, har haft jävligt bra temps vid oklockad cpu, men jag tycker inte att H80i är bättre än luft kylare. Finns luft kylare som är mycket bättre. och säger att AMD 8350 slukar mycket ström vid klockning men ska du inte klocka den så go for it men annars så behövs mycket bra kylare vid överklockning vill jag säga. Men som sagt, jag säger det igen Corsair hydro H80i är en mycket bra vatten kylare/luftkylare med väldigt goda temps vid icke klockande cpu men annars nä då finns det bättre kylare.

Fast ts ville ha en tyst kylare...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Fast ts ville ha en tyst kylare...

i now men då duger nog en billig luft kylare så

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

Macho + 2 Be Quiet! SW2

Permalänk
Medlem

Tack för många bra tips!

Vet inte varför, men är fortf sugen på H80i. JAg hade en H50 till min gamla dator, Och den kylde grymt bra. Dock lät den mycket(fläktarna).

Så jag tänkte H80i + nya 120mm fläktar!

Tror att H80i kan vara bra eftersom mitt luftflöde i datorn inte är så bra. Jag tänkte att eftersom H80i drar in luften direkt utifrån chassit för att sedan gå direkt till processorn, så borde det fungera bättre i min burk.

(än t.ex. en luftkylare som sitter inne i chassit direkt på processorn och sprutar varmluft mot den )

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_cs:

Tack för många bra tips!

Vet inte varför, men är fortf sugen på H80i. JAg hade en H50 till min gamla dator, Och den kylde grymt bra. Dock lät den mycket(fläktarna).

Så jag tänkte H80i + nya 120mm fläktar!

Tror att H80i kan vara bra eftersom mitt luftflöde i datorn inte är så bra. Jag tänkte att eftersom H80i drar in luften direkt utifrån chassit för att sedan gå direkt till processorn, så borde det fungera bättre i min burk.

(än t.ex. en luftkylare som sitter inne i chassit direkt på processorn och sprutar varmluft mot den )

det tycker jag du ska köpa jag köpte den och bytte ut till två andra mycket bättre fläktar

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Tack för många bra tips!

Vet inte varför, men är fortf sugen på H80i. JAg hade en H50 till min gamla dator, Och den kylde grymt bra. Dock lät den mycket(fläktarna).

Så jag tänkte H80i + nya 120mm fläktar!

Tror att H80i kan vara bra eftersom mitt luftflöde i datorn inte är så bra. Jag tänkte att eftersom H80i drar in luften direkt utifrån chassit för att sedan gå direkt till processorn, så borde det fungera bättre i min burk.

(än t.ex. en luftkylare som sitter inne i chassit direkt på processorn och sprutar varmluft mot den )

Värt att tänka på att övriga komponenter riskerar att bli vArmare än om du kör en ordentlig luftkylare! Mitt moderkort mådde klart bättre av en stor luftkylare och grafikkortet gick ner ett par grader det också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm