Sweburn - vad händer?

Permalänk

Sweburn - vad händer?

Jag beställde i måndags en brännare och ett paket skivor från Sweburn.com. Båda artiklarna fanns (och finns fortfarande) i lager då jag la min beställning. Nu är det torsdag och ingenting har hänt, ordern står fortfarande som "behandlad".
Skickade ett mail till deras support kring 13:00 i onsdags men har inte fått något svar. I dag har jag även provat ringa tre gånger men får bara höra att numret inte kan nås för tillfället.

Har hela företaget gått på semester eller vad är det frågan om? Det hela känns mycket underligt då Sweburn fått så bra kritik. 8.91/10 på Prisjakt och flera kommentarer som prisar deras kundsupport.

Jag kommer förstås vänta och se vad som händer nästa vecka. Är det lika dött efter det får man väl börja fundera på att kontakta Paypal.

Permalänk
Medlem

Tror nog du är lite väl tidigt ute. 3 hela dagar under semestertider är inte hela världen imo. Det fixar sig säkert

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cumfartcocktail:

Jag beställde i måndags en brännare och ett paket skivor från Sweburn.com. Båda artiklarna fanns (och finns fortfarande) i lager då jag la min beställning. Nu är det torsdag och ingenting har hänt, ordern står fortfarande som "behandlad".
Skickade ett mail till deras support kring 13:00 i onsdags men har inte fått något svar. I dag har jag även provat ringa tre gånger men får bara höra att numret inte kan nås för tillfället.

Har hela företaget gått på semester eller vad är det frågan om? Det hela känns mycket underligt då Sweburn fått så bra kritik. 8.91/10 på Prisjakt och flera kommentarer som prisar deras kundsupport.

Jag kommer förstås vänta och se vad som händer nästa vecka. Är det lika dött efter det får man väl börja fundera på att kontakta Paypal.

Det är typ industrisemester nu, de flesta företag har väl som standard 14-dagar leverans under industrisemestern. Det har i alla fall varit defacto under mina 20 år i branschen.

Permalänk

Att vänta på paketet är ingen fara. Har ingen brådska.

Det var snarare tystnaden från deras support som gjorde mig fundersam. Speciellt då det inte ens går att nå deras angivna nummer. Inte ens en telefonsvarare eller liknande.

Någon som vet om deras telefonsupport är på svenska förresten?

Permalänk
Skrivet av cumfartcocktail:

Att vänta på paketet är ingen fara. Har ingen brådska.

Det var snarare tystnaden från deras support som gjorde mig fundersam. Speciellt då det inte ens går att nå deras angivna nummer. Inte ens en telefonsvarare eller liknande.

Någon som vet om deras telefonsupport är på svenska förresten?

Beställde den 16/7 och inget har hänt på min order. Och inge svar på mailet heller. hoppas det rör på sig snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _Fredrik_:

hoppas det rör på sig snart.

Jo, tack.

Ruttet att det inte finns någon som helst information om semester eller liknande på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Så hur gick det då?

Fick du dina grejer och isf hur lång tid tog det, om inte snälla fyll på med info likväl då det kan gagna andra och hjälpa dom från att upprepa ditt "misstag" ??

Ifall det fortfarande är samma kille som sköter det (Micke om jag minns korrekt?) så har då jag aldrig haft några problem med homon tidigare, var helt ok faktiskt.

Hur som helst så ifall det enbart handlade om semester så är det ju schysst att ge ett avslut på detta och reda ut vad det handlade om så fort det går. Hoppas verkligen att det löste sig för det, håller tummarna här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Så hur gick det då?

Fick du dina grejer och isf hur lång tid tog det, om inte snälla fyll på med info likväl då det kan gagna andra och hjälpa dom från att upprepa ditt "misstag" ??

Ifall det fortfarande är samma kille som sköter det (Micke om jag minns korrekt?) så har då jag aldrig haft några problem med homon tidigare, var helt ok faktiskt.

Hur som helst så ifall det enbart handlade om semester så är det ju schysst att ge ett avslut på detta och reda ut vad det handlade om så fort det går. Hoppas verkligen att det löste sig för det, håller tummarna här.

Är också mycket nyfiken på hur det gick. La en order i Måndags och nu ikväll hittade jag denna tråd. Synd om det hänt något med högt rankade Sweburn!

Permalänk
Medlem

Beställde själv för för ett tag sen, vet inte hur mycket tid de lägger där, efter ungefär 2-3 veckor fick jag tag i dem gällande min order och då fick jag veta att det jag beställt inte fanns i rätt antal och om jag ville ha det som fanns + pengar tillbaka för det andra.

De lever, men hur mycket är frågan

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Beställde själv för för ett tag sen, vet inte hur mycket tid de lägger där, efter ungefär 2-3 veckor fick jag tag i dem gällande min order och då fick jag veta att det jag beställt inte fanns i rätt antal och om jag ville ha det som fanns + pengar tillbaka för det andra.

De lever, men hur mycket är frågan

De lever! Fick ett mail för en timme sedan att ordern är skickad. Så nu är det bara att vänta 3-4 dar antar jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KenL:

De lever! Fick ett mail för en timme sedan att ordern är skickad. Så nu är det bara att vänta 3-4 dar antar jag

Skönt att höra, beställer alltid mina DL skivor därifrån, de har även svarat på omdömen på prisjakt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Sweburn.com gröna? Tänkte beställa 3 kablar därifrån då de är långt billigare än i princip alla andra ställen.

EDIT: Fick mina 3 kablar med rätt snabb leverans, med en godispåse och till ett oslagbart pris. Mycket nöjd med denna sida.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Vad händer? Sweburn fortsätter få dåliga betyg på prisjakt, har varit trogen kund men tvekar nu. Skaköpa skivor som jjag behöver...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."