Activision Blizzard bryter loss från moderbolaget Vivendi

Permalänk
Melding Plague

Activision Blizzard bryter loss från moderbolaget Vivendi

Spelmakaren Activision Blizzard som är känd bakom serier som Warcraft, Starcraft, Diablo och Call of Duty köper sig nu fritt som det franska moderbolaget Vivendi och blir åter självständigt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

goda nyheter!

Permalänk
Medlem

Kan hoppas på bättre spel från Activision nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då hoppas man på förbättring av deras spel, om det någonsin kommer bli bra igen :/

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Tror verkligen inte detta förändrar mycket. Vivendi lät Activision-Blizzard sköta sig själva för det mesta.
WoW är även nere i 7.7 miljoner subscribers nu.

Herr Kotick,

Får nu mer makt och mer pengar antar jag.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Gött mos

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

blizzard borde brytas sig loss från activision....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Kan hoppas på bättre spel från Activision nu

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas på att de har "ideer" på nya spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spawnbadboy:

blizzard borde brytas sig loss från activision....

Precis. Det var knappast Vivendi som var svinet i det hela. Det är Acitivison som är knappast bättre än EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Tror verkligen inte detta förändrar mycket. Vivendi lät Activision-Blizzard sköta sig själva för det mesta.
WoW är även nere i 7.7 miljoner subscribers nu.

Herr Kotick,
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfZ6UISigfe6HrXEqZ3D...

Får nu mer makt och mer pengar antar jag.

Vivendi ska väl ha haft problem med ekonomin senaste åren så det är väl naturligt att delen som går riktigt bra bryter sig loss.
Har för mig att det var rykten för bara något år sedan att Vivendi tänkte sälja activisionblizzard.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Knappast att det kommer påverka, Vivendi sitter inte och "micromanage" Activision Blizzard. De har troligtvis ganska stor kontroll. Dock försvinner kanske kraven att alltid maximera vinsten för deras aktieägare, dock inget jag förväntar mig.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Kan hoppas på bättre spel från Activision nu

Skickades från m.sweclockers.com

Med Kotick vid rodret?...dröm vidare! Den pajasen ligger bakom det mesta som är fel med spelindustrin just nu.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Tror inte detta gör någon större skillnad. Det är ju Activision och Kotick som ställer till det. Det är där delningen måste ske... Gärna med Kotick arbetandes på Mcdonalds när det är klart.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Då hoppas vi på nästa steg, Blizzard köper sig fria från Activision!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tencent köpte ju in sig där också.
Tror dock detta inte blir bättre för oss, blizzards p2w shop kommer ju snart.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Warcraft 4 finns på min önskelista.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Känns inte som detta kommer göra någon större skillnad.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tencent köpte ju in sig där också.
Tror dock detta inte blir bättre för oss, blizzards p2w shop kommer ju snart.

P2W vart då?
Utanför D3 som ändå inte har någon fördel att köpa items med, ingen PvP eller "PVE" (slakta samma random mobs over and over är inte direkt competitive Pve)

Permalänk
Medlem

äsch snart köper disney upp blizzard + activison. så får vi gästspel av kalle anka i nästa warcraft och stålkalle i nästa call of duty. . hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

P2W vart då?
Utanför D3 som ändå inte har någon fördel att köpa items med, ingen PvP eller "PVE" (slakta samma random mobs over and over är inte direkt competitive Pve)

De har ju WoW, starcraft(lär inte hända där), hearthstone och AllStars. Nog kommer de hitta på någon lösning för att nära på tvinga folk att köpa extra saker
Det börjar oftast med kosmetiska saker(finns ju hjälmskins för 15$ nu till wow) och sen kommer skiten.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Snabba på utveckling av Legacy of the Void (och för guds skull ta en titt på Dotas lösning så att vi slipper twitch) och få ut WarCraft 4.... Jag är fruktansvärt trött på alla jävla MMO:er. Ge mig SP RTS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

äsch snart köper disney upp blizzard + activison. så får vi gästspel av kalle anka i nästa warcraft och stålkalle i nästa call of duty. . hehe

Låter som en underbar ide, min 3åring skulle göra på sej i byxan av glädje..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Jag undrade varför Diablo III blev så dåligt. Nu kan jag tänka mig att köpa en IV.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De har ju WoW, starcraft(lär inte hända där), hearthstone och AllStars. Nog kommer de hitta på någon lösning för att nära på tvinga folk att köpa extra saker
Det börjar oftast med kosmetiska saker(finns ju hjälmskins för 15$ nu till wow) och sen kommer skiten.

Fast SC lär aldrig hända som du säger.
WOW har haft kosmetica skit (lr ja mounts, pets) länge och nu transmogs. Inget P2W.

Heartstone och allstars kan jag se att dom går efter alla andra spel, vilket är normalt.

Så länge P2W inte finns i competitive spel bryr jag mig personligen inte.

Permalänk
Medlem

Härliga nyheter. Nu ska Blizzard bara köpa sig fria från Activision så kanske det blir lite av en återgång till forna glansdagar för dom. Man kan ju hoppas.

Skrivet av arry:

Jag undrade varför Diablo III blev så dåligt. Nu kan jag tänka mig att köpa en IV.

1) DRM-skydd 24 timmar om dygnet.
2) Spelet räknar med att du ska hitta dina bästa upgrades i AH, till skillnad från i D2 där du ofta kunde hitta dom själv på din(a) karaktär(er).
3) Väldigt obalanserat i svåraste svårighetsgraden för några av klasserna.

Jag hörde rykten att 2 och 3 skulle vara någorlunda åtgärdade, men jag kan inte bekräfta.
DRM-skyddet skyller jag på Activision.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Härliga nyheter. Nu ska Blizzard bara köpa sig fria från Activision så kanske det blir lite av en återgång till forna glansdagar för dom. Man kan ju hoppas.

Spelar ingen roll då Blizzard har knappt några talanger kvar. Alla som har betytt något har lämnat skeppet sedan länge vilket var den största anledningen till att D3 blev så dåligt tex.

Permalänk
Medlem

Pack it up

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Warcraft 4 får gärna utvecklas.

OT: Bilden: Skjutvapen fungerar dåligt under vatten pga. vattenmotståndet för kulorna.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Vad gör activison för spel nuförtiden? Senaste jag köpte var Turok på GameBoy Colour
Ja, jag känner till CoD, men annars då

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Skrivet av vaedehäfömupp:

Vad gör activison för spel nuförtiden? Senaste jag köpte var Turok på GameBoy Colour
Ja, jag känner till CoD, men annars då

Har man CoD i portföljen räcker väll det? sätt ett team på 3 personer (en som kollar efter nya vapen, en som försöker hitta på en dålig story och en som klipper och klistrar med gamla texturer för att göra nya maps) och släpp ett "nytt spel" en gång om året som miljoner personer köper. Där har du receptet på profit för övrigt...