Nu har grafikkortet lagt av på andra datorn och jag behöver ett nytt!

Permalänk
Avstängd

Nu har grafikkortet lagt av på andra datorn och jag behöver ett nytt!

Hejsan! Nu är det så att mitt grafikkort på datorn som lillebrodern använder har gått sönder. Jag kan inte lista ut vad som är felet men när han surfar så fungerar allting perfekt, det är dock när han spelar som problemen uppstår, det är så att skärmen blir svart efter omkring 10 minuters spelande i varje spel och skärmen säger då no signal. Jag har kollat så att fläkten och allt går och det gör det sen prövade jag att sätta i ett gammalt amd 3450 och det funkade att spela på utan att skärmen blev svart, nu har även det kortet lagt av då det vart en massa artefakter på skärmen så jag har då tänkt köpa ett nytt till honom, om ni dock skulle kunna lista ut var felet var på det första grafikkoret som är ett gt 320 så skulle det var riktigt snällt! Om jag ska köpa ett nytt så ligger budgeten på högst 1000kr och inte en krona mer. Han har inte alls några höga krav då han har suttit och spelat på ett gammalt amd 3450 med lagg i alla spel i 2 månader utan att klaga. Jag kommer inte att köpa något begagnat

Permalänk
Medlem

Innan du sätter in ett nytt kort bör du ställa dig frågan varför två fungerande grafikkort plötsligt lägger av i daton. Kan det vara fel på nätagget? Vore inte så kul ifall det nya kortet ocskå lägger av efter ett litet tag. Radeon 7750 eller (någon femtiolapp över budget 7790) är moderna budgetkort som jag tycker presterar bra per krona.

Permalänk
Medlem

Det låter verkligen som att det är ett dåligt nätagg som dödar grafikkorten (och möjligen annat med).
Ni kan då vara glada att inget annat har rykt med samtidigt.

Så exakt vad är det för nätagg dvs märke,modell,watt och ålder på det (ja nätagg åldras särskilt budget agg med skit kondingar)?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!