Tesoro börjar sälja Colada Saint och Evil – mekaniska tangentbord med aluskal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Synd att designen är så ful

vad snackar du för dynga?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser sjukt snyggt ut!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Alltid pluspoäng för borstad aluminium, men designen drog ner betyget igen ganska rejält. Lite väl "space" för min smak.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Mekaniska tangentbord i all ära, men det här verkar vara skräp!

Guldpläterad USB kontakt? Hallå, det är en digital signal, så guldplätering tillför absolut ingenting! Det ända den gör är drar upp priset, och slösar på en dyrbar metall.

Gamla USB 2 istället för USB 3.

Fult typsnitt och formspråk.

Aluminium lär bli iskallt och obekvämt på vintern.

På tok för dyrt!

Lyser upp för mycket och för starkt.

Skruvhål och räfflor som samlar smuts och gör tangentbordet ohygieniskt och svårt att rengöra.

Permalänk
Medlem

Dom där makroknapparna sitter precis där jag inte skulle vilja ha dom.. Sen designen påminner för mycket om Saitek Eclipse och det har jag haft en gång, tar för mycket plats på bordet. Tack för minimalistisk design! Jo, den är ful.. det var Eclipse också..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Mekaniska tangentbord i all ära, men det här verkar vara skräp!

Guldpläterad USB kontakt? Hallå, det är en digital signal, så guldplätering tillför absolut ingenting! Det ända den gör är drar upp priset, och slösar på en dyrbar metall.

Gamla USB 2 istället för USB 3.

Fult typsnitt och formspråk.

Aluminium lär bli iskallt och obekvämt på vintern.

På tok för dyrt!

Lyser upp för mycket och för starkt.

Skruvhål och räfflor som samlar smuts och gör tangentbordet ohygieniskt och svårt att rengöra.

Fast man använder ju guldplätering för att förbättra kontakt ytan så att risken för glapp minskar.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av rektor:

Skruvhål och räfflor som samlar smuts och gör tangentbordet ohygieniskt och svårt att rengöra.

Är inte det poängen mad tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Fast man använder ju guldplätering för att förbättra kontakt ytan så att risken för glapp minskar.

Jag trodde man använde guldplätering för att guld inte oxiderar (lika lätt?)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

Fast man använder ju guldplätering för att förbättra kontakt ytan så att risken för glapp minskar.

Nej, man använder guldplättering för att guld inte oxiderar vilket skulle lite till högre THD.
Du kan plugga in/ut kontakten en miljon gånger utan att den för den skullen glappar.
Guldplättering är endast bra på analoga kontaktdon.
På digitala kontaktdon finns checksiffror med.

Skrivet av StabTheDrama:

Är inte det poängen mad tangentbord?

Jag skulle hellre se ett tangentbord utan några onödiga räfflor, förhöjningar, försjunkningar, etc.

För det samlas alltid massa smuts där, och då blir det mycket svårare att rengöra.

Permalänk
Medlem

Väldigt barnslig design måste jag säga.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rektor:

För det samlas alltid massa smuts där, och då blir det mycket svårare att rengöra.

Du får väl se till att inte ha så smutsigt hemma då, helt enkelt...

OnT: Placeringen av makro-knapparna ser väldigt jobbig ut... Man kommer ju bli tvungen att akta sig så man inte trycker på dem varje gång man ska åt space... Går det att stänga av belysningen så ser det ju faktiskt riktigt bra ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Gamla USB 2 istället för USB 3.
Lyser upp för mycket och för starkt.

Och USB 3.0 skulle tillföra vad? Hastighet? Tillåt mig skratta.

Det står klart och tydligt i artikeln att ljusstyrkan kan regleras i 6 steg.

"guldpläterade kontakter"
Suck.
Den meningen var skriven av SweClockers, jag trodde att SweClockers inte är i samma låga nivå som typ Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Blandning av Saitek samt Razer, icke sa nicke. Men jag gillar idén med svart borstat aluminium skal dock. Gör om gör rätt.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Borstat aluminium = epic!
Men sen ser det riktigt tråkigt ut = inte epic.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt med borstad aluminium, sen hur pass gediget den där aluminium är vet man ju inte, kanske jättetunn.
Designen i övrigt var väl lite sisådär.
Priset var helt ok, om kvaliten är bra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Och USB 3.0 skulle tillföra vad? Hastighet? Tillåt mig skratta.

Snabbare överföring av data vid användning av USB-minnen.
Tangentbordet har en integrerad USB-hubb.

Permalänk
Medlem

Jag brukar oftast inte skriva såhär, men herrejävlar vad fula tangentbord. Är nog bland det fulaste jag sett i designväg, överhuvudtaget.

Tack för mig.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

skulle vara trevligt om sweclockers gjorde en recension på dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Fast man använder ju guldplätering för att förbättra kontakt ytan så att risken för glapp minskar.

Fast... snälla förklara

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej, man använder guldplättering för att guld inte oxiderar vilket skulle lite till högre THD.
Du kan plugga in/ut kontakten en miljon gånger utan att den för den skullen glappar.
Guldplättering är endast bra på analoga kontaktdon.
På digitala kontaktdon finns checksiffror med.

Jag skulle hellre se ett tangentbord utan några onödiga räfflor, förhöjningar, försjunkningar, etc.

För det samlas alltid massa smuts där, och då blir det mycket svårare att rengöra.

Skrivet av Nautilus011:

Jag trodde man använde guldplätering för att guld inte oxiderar (lika lätt?)

Skrivet av dwd:

Fast... snälla förklara

Då guldpläteringen inte oxiderar. Så förstörs inte kontakt ytan lika snabbt som den gör om man använder tex koppar eller silver som oxiderar betydligt snabbare än guld.
Kanske var klantigt uttryckt men var det jag syftade på.
Men ja det är ju överflödigt för digitala signaler.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Då guldpläteringen inte oxiderar. Så förstörs inte kontakt ytan lika snabbt som den gör om man använder tex koppar eller silver som oxiderar betydligt snabbare än guld.
Kanske var klantigt uttryckt men var det jag syftade på.

Tack. Glapp tänker jag mer på en kontakt som ryckts i lite för mycket och därför glappar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Definitivt intressant, men priset sticker lite i plånboken. Får se hur bra det är.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Här har ni deras tidigare verk, recenserat på SweClockers,

http://www.sweclockers.com/recension/15413-tesoro-durandal-g1...

Bra produkt och Utmärkt award så detta är nog ingen skit heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Då guldpläteringen inte oxiderar. Så förstörs inte kontakt ytan lika snabbt som den gör om man använder tex koppar eller silver som oxiderar betydligt snabbare än guld.
Kanske var klantigt uttryckt men var det jag syftade på.
Men ja det är ju överflödigt för digitala signaler.

Beror väl rimligen på vad du ansluter i kontakten. Det viktiga är att det är samma metall i kontakterna.
Olika metaller = galvaniska spänningar. Det är alltid sämre. Guldpläterat är (enligt mig) lite utav ett säljargument som saknar grund.
I min erfarenhet så är det bara mycket gamla (20+ år) anslutningar som visar problematiska mängder oxid i normala svenska luft/fukt-förhållanden.
Dessa kan man dessutom rengöra, så det är inte katastrof (:

Permalänk
Medlem

För mycket krimskrams och "rymddesign" för mig personligen.
Inte så förvånad över priset som många andra verkar vara, trycker de in massa macro funktioner, belysning och sen en bunt aluminium så är det inte så underligt.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Tycker att det var snyggt men är lite tveksam till att den kräver extra strömförsörjning.

Permalänk
Avstängd

Utan tvekan ett utav de fulaste tangentborden som jag någonsin har sett. Ingen dålig prestation måste jag säga!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk

Säger bara Corsair k70, har inget att klaga på, kvalite/snyggt/aluminium

Permalänk
Medlem

Mycket fult t-bord, behåller mitt Ducky Shine 2 t-bord.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

En i grunden bra idé, dåligt utförd.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64