Google lanserar nya Nexus 7

Permalänk

Nu får Apple skynda sig med en iPad mini med retina annars blir det en sån här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Utom, "the new ipad"..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Smutt liten sak
fast kanske lite väl liten med sina 7"
Nog mer intresserad av 10"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det kliar bra i fingrarna nu synd bara att jag inte kan hitta min tjocka plånbok....

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Lite tråkigt bara att den är 2 mm högre än tidigare Nexus 7.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Lite tråkigt bara att den är 2 mm högre än tidigare Nexus 7.

Ah tänkte också på det, riktig dealbreaker imho.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Yippie! Den har HDMI! Det som gjorde att jag aldrig köpte den första N7an. Kommer lätt köpa denna!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Blir nog en sån som första platta då... Hoppas bara att Google inte får lika stora problem med leveranserna som med Nexus 4.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Blir nog ett uppköp från gamla Nexus 7. Vad säger ni? kommer det funka att läsa böcker med denna upplösning?

Jag brukade läsa böcker på min gamla Nokia 6131, med den höga upplösningen 240 x 320 pixels. Så det ska nog gå bra ska du se

Permalänk
Skrivet av AgentDinozzo:

Nu får Apple skynda sig med en iPad mini med retina annars blir det en sån här!

Står inför samma svåra val. Känns lite väl överflödigt att ha både N7 och iPad mini hemma. Även om det skulle vara nice!

Permalänk
Skrivet av Beyondscratch:

Står inför samma svåra val. Känns lite väl överflödigt att ha både N7 och iPad mini hemma. Även om det skulle vara nice!

Varför köpa en Ipad mini istället för denna? Waste of money totalt! Själv ska jag ha en 32GB med enbart wifi

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Underbart! Hoppas de börjar sälja den på måndag, då jag fortfarande är kvar i USA och kanske hinner köpa med en hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Har idag en TF300 som Asus fragmenterat sönder i riktig Android anda. Batteritiden är den sämsta på detta klot. Denna gången blir det en Nexus!

Frågan är om 7 är för lite? Ska man vänta tills 10 kommer? Sitter mest i soffan och vid skrivbordet med plattorna.

Permalänk
Medlem

Än en gång har Google kopierat Apple och gjort en liten surfplatta som ipad mini.

Alla kommer ihåg när Apple uppfann 7" surfplattorna förra året.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Ååååh, har haft min N7a sedan release.. Är det okej att byta upp sig varje år för en surfplatta när man är student?

Varför skulle det inte vara det, kör på om din ekonomi tillåter

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skäggig legend

Min polare ska till USA nu i augusti. Han köper med sig en 32GB 3G/4G till mig tihihih

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan ringa med den

Tycker det är riktigt bra att man kan ringa på min Samsung jag har idag...

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Än en gång har Google kopierat Apple och gjort en liten surfplatta som ipad mini.

Alla kommer ihåg när Apple uppfann 7" surfplattorna förra året.

Men lägg av. Flamebait, eller vad?

Ser ut som en fin platta! Synd bara att relativt få Android-appar är anpassade till den större ytan på en tablet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Tips på butik...

...som har den uppe för beställning i USA? Som dessutom levererar till sverige?

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Men lägg av. Flamebait, eller vad?

Ser ut som en fin platta! Synd bara att relativt få Android-appar är anpassade till den större ytan på en tablet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan alla appar jag använder till min note 10.1 är anpassade efter storleken på plattan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag tycker den skulle heta "The New Nexus 7"

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Nn som vill göra gruppbeställning via Google?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av djwalle:

Jag tycker den skulle heta "The New Nexus 7"

The New Nexus 7 Retina? D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelshader:

Tips på butik ...som har den uppe för beställning i USA? Som dessutom levererar till sverige?

Även jag undrar detta. Det enda stället jag vet som har den är Best Buy, men de levererar ju inte utanför USA.. Amazon.com brukar väl kunna leverera till Sverige? Men de har inte lagt upp den än (vad jag sett).

Asus Sverige meddelade tidigare via facebook "ASUS Nordic vill ännu inte gå ut med Svenskt pris eller när den kommer att nå våra butikshyllor men vi kan avslöja att vi inte kommer ligga långt efter USA." Får hoppas att det är snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Asus Sverige meddelade tidigare via facebook "ASUS Nordic vill ännu inte gå ut med Svenskt pris eller när den kommer att nå våra butikshyllor men vi kan avslöja att vi inte kommer ligga långt efter USA." Får hoppas att det är snart!

Det var samma visa med Nexus 7 förra året. Det tog evigheter, så jag gav upp och köpte min importerad från usa.

Med lite tur så går det att beställa via t.ex. myus.com, som har "personal shoppers" som kan göra inköpet åt en, och sedan agerar de mellanhand och skickar till Sverige. Jag försökte mig på det, men då var det så många som hade samma idé att Google vägrade sälja fler till myus.com, så risken finns att samma sak händer eller redan har hänt nu.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Nn som vill göra gruppbeställning via Google?

Går det? och i så fall hur? eller skoja du bara...?

Permalänk
Medlem

När jag kollar på Best Buys hemsida står det att den finns tillgänglig för store pickup på vissa av deras butiker. Går nog in imorgon och kollar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ursäkta för att jag stör här mitt i allas lyckorus men är den inte lite liten?
Jag har förvisso aldrig ägt och är inte intresserad av att köpa en surfplatta men om man köper en så vill man väl ändå att den ska vara ungefär så stor som en Ipad annars kan man ju lika gärna köpa en stor smartphone känner jag...

Det är faktiskt ganska stor skillnad, du får inte ner 7" platta i en vanlig byxficka. Jag har provat de flesta storlekar inkl IPad, Nexus 7 och Samsung Note. Det som är bra med Nexus 7 storlek är att den är precis så att man kan greppa den och hålla den framför sig med en hand under längre tid medan ex en IPad är mycket större och därmed svårare att hålla med en hand framför sig. Visst kan man låta plattan vila i knäet men då måste du böja huvudet ner vilket inte blir en bra position för nacken.

Vilken storlek som är bäst är såklart upp till var och en men man kommer inte undan från att Nexus 7 är en väldigt smidig och ändå lagom stor platta för de flesta uppgifter.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

inte AC wifi.. lame

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Även jag undrar detta. Det enda stället jag vet som har den är Best Buy, men de levererar ju inte utanför USA.. Amazon.com brukar väl kunna leverera till Sverige? Men de har inte lagt upp den än (vad jag sett).

Asus Sverige meddelade tidigare via facebook "ASUS Nordic vill ännu inte gå ut med Svenskt pris eller när den kommer att nå våra butikshyllor men vi kan avslöja att vi inte kommer ligga långt efter USA." Får hoppas att det är snart!

bara att kolla amazon så ser ni att dom leverar inte Nexus 7 till något land utanför US.