Permalänk
Medlem

första kabeldragningen

skaffat ett nytt chassi cooler master 690 II advanced och en ny nätdel

nu har jag:
intel i5 760
corsair 4gb
corsair hx 850w
cooler master hyper 212 plus
750 segate hårdisk
någon random dvd brännare
gigabyte 3.0 usb
gigabyte 460 1gb oc
och en zalman fläkt kontroller

blir nog ett till 460 någon dag

första kabeldragningen

Permalänk
Avstängd

Trevligt chassi, men på tok för mkt lyssande fläktar...

Permalänk
Avstängd

Snyggt (är barnsligt förtjust i lysande fläktar också )

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Usch för lysande fläktar :[

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Detektivbyrån:

Usch för lysande fläktar :[

Whyyy?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Fint bygge, men på tok för många lysande fläktar tyvärr, 3p

Permalänk
Medlem

för många LED fläktar..

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

En fråga. Stör du dig inte på allt ljus och färger när det är mörkt i rummet eller när du ser på film/spelar. I mitt förra chassi hade jag LED fläktar och det första jag gjorde va att klippa LED bandet som var runtom fläkten (gamla LED fläktar). Jag har ej kopplat in power och HDD led med vilja på mitt chassi för jag tycker det är irriterande. Men jag har ju också igång min dator nästan varje natt.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

du stavar fann som en hashrökade kråka !! XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeffs:

du stavar fann som en hashrökade kråka !! XD

Haha

Inge vidare snällt dock

Permalänk
Medlem

kanska bra men dålig staving

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen hade jag kört på en färg på alla fläktarna - att blanda blir sällan bra..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av jockeffs:

du stavar fann som en hashrökade kråka !! XD

Du påstår alltså att du är bättre på att stava?
Jag skulle inte tro det. ;>

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Du påstår alltså att du är bättre på att stava?
Jag skulle inte tro det. ;>

haha!! du stavade tilochmed fell på altså! XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Du påstår alltså att du är bättre på att stava?
Jag skulle inte tro det. ;>

Mata inte trollet.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Vad har du fläktarna till?

Vad har du processorkylaren till??

jag hoppas att båda svaren har något att göra med kylningen i din dator.

då till den riktiga frågan.. hur kan du tycka det är dumt att ha en stor kylare till din cpu, speciellt i åtagande när du flera gånger antyder att du inte tycker om dom och deras gröna sken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gudbrandsen:

En fråga. Stör du dig inte på allt ljus och färger när det är mörkt i rummet eller när du ser på film/spelar. I mitt förra chassi hade jag LED fläktar och det första jag gjorde va att klippa LED bandet som var runtom fläkten (gamla LED fläktar). Jag har ej kopplat in power och HDD led med vilja på mitt chassi för jag tycker det är irriterande. Men jag har ju också igång min dator nästan varje natt.

Det är ju fan mysigt när det lyser lite

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Konstigt att du inte fick plats med en fläkt i övre hålet i sidoplåten, när jag hade ett 690, dock inte advanced, så hade jag en fläkt där och jag hade ju en Scythe Ninja Plus REV.B som inte direkt är liten.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

vad har du för fläktar är det zalman lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

vad har du för fläktar är det zalman lr?

Ser ut som alla är revoltec.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Som en julgran, inte fint

Permalänk
Medlem

Positivt:

Kabeldragning
Noctua kylare

Negativt:

Varför ett så starkt nätagg?
Varför neonfläktar!?

Tips:

Varför inte bara ta och måla svart på fläktkontrollen? Då passar den in också.

Antar bara eftersom att du har Noctua kylarn så har du antingen planer att eller redan har överklockat CPU'n. Annars så behövs inte en så stor kylare, inte heller när priset på den är ganska högt. Har en själv.

Skrivet av jockeffs:

du stavar fann som en hashrökade kråka !! XD

Utgår från att du inte heller kan stava, du glömde versal på "du" och du använde istället 2x "n" i fan, och du missade ett n i hashrökande, du hade blanksteg mellan kråka och dina 2x utropstecken... Kanske du ska kolla din egna stavning först?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Positivt:

Kabeldragning
Noctua kylare

Negativt:

Varför ett så starkt nätagg?
Varför neonfläktar!?

Tips:

Varför inte bara ta och måla svart på fläktkontrollen? Då passar den in också.

Antar bara eftersom att du har Noctua kylarn så har du antingen planer att eller redan har överklockat CPU'n. Annars så behövs inte en så stor kylare, inte heller när priset på den är ganska högt. Har en själv.

Utgår från att du inte heller kan stava, du glömde versal på "du" och du använde istället 2x "n" i fan, och du missade ett n i hashrökande, du hade blanksteg mellan kråka och dina 2x utropstecken... Kanske du ska kolla din egna stavning först?

Han kanske ska uppgradera med ett till grafikkort snart som det står? Varför kan man inte ha en stor kylare om man inte ska klocka? Man kanske vill ha en tyst sval dator? Kör själv min processor i originalklock just nu med en schyte orochi som är tre gånger större än noctuan.

Och när de gäller neonfläktar, han kanske är 12 år? hehe

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Positivt:

Kabeldragning
Noctua kylare

Negativt:

Varför ett så starkt nätagg?
Varför neonfläktar!?

noctua kylare? är väl ändå en coolermaster hyper 212+ ?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Jobbiga ljus men utöver det inga invändningar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

högtalarna jag ser har haft sådana förr

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk

du skulle väl iallafall haft samma färgschema ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att flytta dvd upp lite och sen lägga in en fläkt i fronten så det blir två stk?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

tycker det var nice har själv 6870windfirce oc crossfire och ja tycker de flyter på bra med dom är iallafall sjukt nöjd över dom korten. var du de ?

Permalänk

den måste låta jäävligt högt med alla dom där fläktarna .. har själv haft sånna innan jag bytte chassi .. riktiga dammsugare