Permalänk

byta grafikkort

Hej alla clockare tänkte byta grafikkort i min data. Tänkte höra med er man bytar ju kontakten men sen när man startar datan. Är det nåt man ska göra då eller man kan bara börja använda datan direkt tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

Hej alla clockare tänkte byta grafikkort i min data. Tänkte höra med er man bytar ju kontakten men sen när man startar datan. Är det nåt man ska göra då eller man kan bara börja använda datan direkt tacksam för svar

Glöm inte koppla in strömsladdarna till grafikkortet. Har du koll på att nätagget klarar det nya grafikkortet?

Sen kan det ev. vara bra att avinstallera de gamla grafikdrivrutinerna (vissa får problem annars) och installerat de nya drivrutinerna. Använd inte skivan som följer med grafikkortet utan ladda ner drivrutinerna från företagets hemsida.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Okey men grafiken funkar ändå när man startar datan? Ska man avinstallera drivrutinerna när man har installerat det andra grafikkortet ?

Permalänk
Skrivet av kolingen1966:

Okey men grafiken funkar ändå när man startar datan? Ska man avinstallera drivrutinerna när man har installerat det andra grafikkortet ?

före du installerar det nya

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kolingen1966:

Hej alla clockare tänkte byta grafikkort i min data. Tänkte höra med er man bytar ju kontakten men sen när man startar datan. Är det nåt man ska göra då eller man kan bara börja använda datan direkt tacksam för svar

Skrivet av kolingen1966:

Okey men grafiken funkar ändå när man startar datan? Ska man avinstallera drivrutinerna när man har installerat det andra grafikkortet ?

Innan någon fanatisk sweclockare söker upp och mördar dig så är det bäst att jag rättar dig. Det heter "dator" och inte "data".
Dator = Hårdvara
Data = Mjukvara

On topic:
1: Koppla i grafikkortet i en 16X PCI-slot.
2: Koppla in strömkablar.
Det enda du behöver göra efter du kopplat in grafikkortet är att du bör ta bort det gamla kortets drivrutiner samt ladda ner/installera det nya grafikkortets drivrutiner från nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

Hej alla clockare tänkte byta grafikkort i min data. Tänkte höra med er man bytar ju kontakten men sen när man startar datan. Är det nåt man ska göra då eller man kan bara börja använda datan direkt tacksam för svar

Innan du byter grafikkort, lista vilka komponenter du har nu. Moderkort, processor, nätaggregat och chassi. Dessutom får du gärna tala om vilket grafikkort du har nu och vilket du tänker byta till.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2