Asus Zenbook Infinity får 2 560 x 1 440 pixlar och Iris Graphics 5100

Permalänk
Medlem

Den ser ju faktiskt hur trevlig ut som helst, men med min UX32VD klarar jag mig nog en generation eller två till. Vill ha-begäret är helt klart där men med bristande ekonomi för tillfället samt att jag har svårt att motivera köpet så avstår jag nog; min UX32VD är ju trots allt fortfarande helt fantastisk.

Permalänk

Release till jul!!!!! Låter 7-kt om det är sant. Sitter och väntar på Samsungs Ativ book 9 plus, men denna verkar komma med bättre specs. Men kommer förstås inte vänta till jul. Verkar som att Samsung ska släppa sin värsting i mitten av Augusti.

Permalänk

Wtf, Kommer samsungs nya 9 serie ocksa sa sent eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg, fast man undrar lite över glaset på ovansidan tappar man nått på det kanske det spricker om man har otur.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Väldigt snygg, fast man undrar lite över glaset på ovansidan tappar man nått på det kanske det spricker om man har otur.

Asus är inte den första tillverkaren som använder sig av aluminium unibody tillsammans med gorilla-glas på en ultrabook.

http://us.acer.com/ac/en/US/content/series/aspires7

Permalänk
Medlem

Hur hållbar kan skärmen vara tro, med tanke på att glaset antagligen är mycket skörare är en vanlig "icke"-touch skärm som kan ha annat än glas som skydd vilket brukar göra dem lite mjuka, flexibla och tunna. Hmm och priset, ouch!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Riktigt fin pryl. Tyvärr inget man varken har råd med eller har användning för just nu.

Permalänk
Avstängd

Äntligen har dom prickat rätt!

  • Högupplöst skärm, bra! Vanligtvis brukar tillverkare ha 720-1080p skräp.

  • 8 GB RAM, bra! Vanligtvis brukar tillverkare snåla med 4 GB.

  • 256 GB SSD, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda HDD.

  • Nyttja grafiken in CPUn, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda ett mobilt grafikkort vilket kostar mer, väger mer, och sänker batteritiden.

  • Haswell, bra! Men varför har det dröjt så länge?

  • Tunn! Utan optisk enhet.

Men hur har dom tänkt sälja den för 17000 kr?
Känns väldigt dyrt och ovärt.

Hur hade dom tänkt sälja den för 17000 kr när det finns billigare MacBook Air och MacBook Pro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Äntligen har dom prickat rätt!

  • Högupplöst skärm, bra! Vanligtvis brukar tillverkare ha 720-1080p skräp.

  • 8 GB RAM, bra! Vanligtvis brukar tillverkare snåla med 4 GB.

  • 256 GB SSD, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda HDD.

  • Nyttja grafiken in CPUn, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda ett mobilt grafikkort vilket kostar mer, väger mer, och sänker batteritiden.

  • Haswell, bra! Men varför har det dröjt så länge?

  • Tunn! Utan optisk enhet.

Men hur har dom tänkt sälja den för 17000 kr?
Känns väldigt dyrt och ovärt.

Hur hade dom tänkt sälja den för 17000 kr när det finns billigare MacBook Air och MacBook Pro?

Upplösningen antagligen. Se bara vad 2560x1440 skärmar brukar kosta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av raoul_duke:

Wtf, Kommer samsungs nya 9 serie ocksa sa sent eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Mitten av Augusti. Skulle tippa slutet ändå. Det finns redan rewievs ute på den och Ativ Q, så kan inte vara allt för långt borta. Men 5100 låter betydlig vettigare än att som Samsung använda 4400 GPUn, när de dessutom använder 1800x3200-skärmar!

Permalänk

Är detta Asus första med Display port? Bra framsteg. Ont om snygga smidiga bärbara datorer med DP och mer än 720p.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dentaku21:

Är detta Asus första med Display port? Bra framsteg. Ont om snygga smidiga bärbara datorer med DP och mer än 720p.

Det blir mer Displayport från Asus i kombination med Haswell-processorer, sannolikt då Intel skrotat stödet för VGA i styrkretsen för Haswell ULT/ULX: http://www.sweclockers.com/recension/17188-dell-xps-12-konver.... Asus Zenbook Touch UX31LA (refresh på UX31A) får en Mini Displayport istället för Mini VGA med tillhörande adapter.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det blir mer Displayport från Asus i kombination med Haswell-processorer, sannolikt då Intel skrotat stödet för VGA i styrkretsen för Haswell ULT/ULX: http://www.sweclockers.com/recension/17188-dell-xps-12-konver.... Asus Zenbook Touch UX31LA (refresh på UX31A) får en Mini Displayport istället för Mini VGA med tillhörande adapter.

Låter lysande, då borde även andra följa efter.

Permalänk
Medlem

Fortfarande retarded laddare.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Såg fram emot denna dator, men med ett pris som närmar sig 20000kr är det bara att glömma och gå vidare.
Varför ska dessutom dessa datorer utrustas med touch-skärm? Valet att spara en tusenlapp genom att skippa touch är nog ganska givet för den största majoriteten gissar jag..

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig dator med bra inbyggd grafik, mycket minne, SSD och 802.11ac, men priset? Inte en chans att jag skulle betala närmare 20000:- för en bärbar idag. Om 2-3 år har förhoppningsvis denna konfiguration blivit standard och man kan få den till ett vettigt pris.

Förr gick ju priserna ner med tiden och det ganska fort. Idag känns det som priserna går upp istället med tiden...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag är riktigt sugen på denna, men varför kan de inte uppgradera till haswell innan plugget börjar ?`:/

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168904-asus_zenbook_u...

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ska köpa laptop snart och det blir till 100% en ASUS Zenbook! Trevlig hårdvara, grym kvalitet och enormt snygga!

Asus-David nämnde nått om en ny zenbook med haswell och gtx 740m till hösten.
740m kan ju vara riktigt trevligt i en ultrabook.. Får hoppas att priset på dessa blir bättre än på Infinity.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Asus-David nämnde nått om en ny zenbook med haswell och gtx 740m till hösten.
740m kan ju vara riktigt trevligt i en ultrabook.. Får hoppas att priset på dessa blir bättre än på Infinity.

JA det är ju det där med priset! Jag vill gärna inte gå över 8K för den, Finns ju tex Acer med både haswell och SSD så varför skulle inte Asus kunna klämma fram en produkt i samma prisklass ? :/

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Upplösningen antagligen. Se bara vad 2560x1440 skärmar brukar kosta.

Höga upplösningar i all ära!
Visst finns det en efterfrågan på det, och visst vill jag ha det.

Men få som kommer vara beredda att betala det priset för att få lite högre upplösning.

Permalänk
Inaktiv

Asus Zenbook infinity, Samsung Ativ Pro 9, Dell precision M3800...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Äntligen har dom prickat rätt!

  • Högupplöst skärm, bra! Vanligtvis brukar tillverkare ha 720-1080p skräp.

  • 8 GB RAM, bra! Vanligtvis brukar tillverkare snåla med 4 GB.

  • 256 GB SSD, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda HDD.

  • Nyttja grafiken in CPUn, bra! Vanligtvis brukar tillverkare använda ett mobilt grafikkort vilket kostar mer, väger mer, och sänker batteritiden.

  • Haswell, bra! Men varför har det dröjt så länge?

  • Tunn! Utan optisk enhet.

Men hur har dom tänkt sälja den för 17000 kr?
Känns väldigt dyrt och ovärt.

Hur hade dom tänkt sälja den för 17000 kr när det finns billigare MacBook Air och MacBook Pro?

Vad snackar du om?

[*] Har kommit en hel drös med datorer med lite högre upplösning sen haswell kom. Och kommer man upp i dom prisklasserna som dom satsat på så har nästan alla en "hög" upplösning på skärmen.

[*] 8gb är mer eller mindre standard nu för tiden. Speciellt i dom här pris klasserna.

[*] Man använder inte vanliga HDD'er i vanliga bärbara nu för tiden. Iallafall inte utanför -6000kr klassen. Möjligtvis att man använder en kombinerad SSD/HDD eller en av varje i dom större modellerna. Men bara en HDD laptop som inte är gammal och kostar mer än 6k är svårt att hitta nu för tiden. Och i den prisklassen så gissar jag på att det är näst intill omöjligt.

[*] Dom nya haswell cpuerna med 5100 och 5200 är mycket dyrare än föregående generationer eller cpuerna med 4600 grafiken. Så att lägga på ett motsvarande grafikkort med 4600 cpuerna hamnar ungefär på samma kostnad. Dock har du rätt i att datorn kommer väga lite mer pga extra kylning.

[*] Kanske försöker timea med någon speciell teknik eller release av något som ska vara i datorn. Eller mer troligt att dom tycker dom tjänar mer på att släppa den vid Jul.

[*] Och inga "tunna" datorer (som ultrabooks osv) har optisk enhet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die