Permalänk
Medlem

Stabilt Nätagg till två Grafikkort.

Hej!

Har försökt att ta mig runt i 5ghz klubben för att snoka i olika nätaggregat som kan vara bra.
Har idag en dator med:
Modekort: Gigabyte Z87X-OC
Grafik: 2x Sapphire Raeon HD 7970 3Gb Ghz edition Vapor-x
RAM: Vengence 2x4 GB DDR3
CPU: Intel i5 4670k 3.4 Ghz.

Mitt gamla nätagg e delvis defekt o klarar sig precis på gränsen så förhoppningsvis får jag de inbytt på garanti.
Anyway, försöker kolla upp ett nytt "stabilt" nätaggregat som klarar av att man klockar datorn.
Eftersom garantin finns på inet, så de e intets urval som gäller.

Jag har kollat på Fractal Design och Cooler Master
Båda dessa är ganska prisvärda, men e de stabila o bra för klock?
Om inte, va skall jag kolla på för en maximal prislapp kring 1500:-?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6911365/corsair-hx-850w-80-gold-mo...

+ Billigare än CM:en
+ Bättre 80+ certifiering
Är även modulär (antog att du ville det ^^)

Om OC vet jag inte mycket så jag kan nog inte hjälpa dig där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VV00d13:

Mitt gamla nätagg e delvis defekt o klarar sig precis på gränsen så förhoppningsvis får jag de inbytt på garanti.
Anyway, försöker kolla upp ett nytt "stabilt" nätaggregat som klarar av att man klockar datorn.

Hmm, är du säker på att det är nätagget som sätter gränsnen för klockningen? På vilket sätt är agget defekt, och vilket agg är det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Entusiast

Jag sitter och kuckelurar på Corsair AX 860i. Mycket nöjd förutom att det piper svagt när datorn är avstängd. Men det är ju en grej som är individuell för just mitt exemplar.

Det driver för övrigt en 3570K @ 4,3GHz, 1,2V och två gtx 680. Minns inte exakt klocken på mina 680 men de är satta på +100 i Afterburner. Kan av nån anledning inte dra det mycket högre.

Men det är knappt att fläkten ens snurrar i spel. Går igång ibland i intensiva stunder, men annar bara "nyser" den då och då och är alltid stilla när grafikkorten inte belastas.