Corsair.com hur lång tid tar frakten ?

Permalänk
Inaktiv

Corsair.com hur lång tid tar frakten ?

Tjenare har just beställt ett http://www.corsair.com/en/carbide-series-air-540-high-airflow... och tog den billiga frakten som gick på 22.50 Dollar. Så undrar om nån här på forumet har beställt direkt från Corsair och hur länge fick ni vänta ?

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Tjenare har just beställt ett http://www.corsair.com/en/carbide-series-air-540-high-airflow... och tog den billiga frakten som gick på 22.50 Dollar. Så undrar om nån här på forumet har beställt direkt från Corsair och hur länge fick ni vänta ?

Jag hade ett supportfall från dem då min fancontroller till mitt 650D hade gått sönder. När de bekräftat det tog det en vecka. Men det var från ett lager i Kina. Tror allt skickas där ifrån då tillverkningen ligger där.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag hade ett supportfall från dem då min fancontroller till mitt 650D hade gått sönder. När de bekräftat det tog det en vecka. Men det var från ett lager i Kina. Tror allt skickas där ifrån då tillverkningen ligger där.

när jag skickade in min H100 på RMA så tog det en vecka för posten att skicka den till nederländerna och fick tillbaka en H100i med UPS på 3 dagar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Okej det låter ju bra, För vill inte vänta i flera veckor..

Permalänk
Medlem

Damn, sitter fortfarande och väntar på reservdelar till min 900D. Fick först en trasig, skickade tillbaka till Inet, sen fick jag en med sprucket plexiglas och beställde då en ny sida från Corsair via Inet, har fortfarande inte sett den

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

när jag skickade in min H100 på RMA så tog det en vecka för posten att skicka den till nederländerna och fick tillbaka en H100i med UPS på 3 dagar.

Jo men jag behövde inte skicka min, jag skrev till dem och de skickade en direkt från Kina. Om alla produkter folk skickar skulle ner till Kina och vända så skulle det bli dyrt.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

3 dagar med UPS från Nederländerna. Dock RMA ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Damn, sitter fortfarande och väntar på reservdelar till min 900D. Fick först en trasig, skickade tillbaka till Inet, sen fick jag en med sprucket plexiglas och beställde då en ny sida från Corsair via Inet, har fortfarande inte sett den

Hur länge har du väntat då ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaakaaN:

3 dagar med UPS från Nederländerna. Dock RMA ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe vad står RMA för ?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jo men jag behövde inte skicka min, jag skrev till dem och de skickade en direkt från Kina. Om alla produkter folk skickar skulle ner till Kina och vända så skulle det bli dyrt.

kostade bara 300 kr att skicka den ifrån sverige till nederlängerna med posten....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EvilWord:

kostade bara 300 kr att skicka den ifrån sverige till nederlängerna med posten....

Nästan billigare än att skicka inom Sverige posten är väldigt dyr när man kommer över 1kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hehe vad står RMA för ?

Return Merchandise Authorization

Med andra ord, Garantiärende.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaakaaN:

Return Merchandise Authorization

Med andra ord, Garantiärende.

Okej

Permalänk

Skulle förvänta mig minst två veckor i alla fall om fallet är att det skickas från asien. Har köpt kläder och elektronik från Japan och med det billigaste fraktalternativet tog det mellan 12 och 18 arbetsdagar. Vem vet, Corsair kanske är snabbare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hur länge har du väntat då ?

Jag tror att de tog emot min order för ca 3 veckor sedan

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag tror att de tog emot min order för ca 3 veckor sedan

Fyfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ja, en aning trist, men det kan ju ha något med att göra att det är ett RELATIVT nytt chassi, men ändå, 3 veckor är en del... Kan ju bara ha haft otur också.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Ja, en aning trist, men det kan ju ha något med att göra att det är ett RELATIVT nytt chassi, men ändå, 3 veckor är en del... Kan ju bara ha haft otur också.

Kanske det, Aja hoppas det löser sig iaf

Permalänk

En tanke: Den sitter inte fast i tullen?

Permalänk
Medlem

Köpa från corsair.com globala shop gick på 3-4 dagar när jag beställde mitt cube chassi.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Sorry om jag väcker liv i tråden igen, men IDAG fick jag mina reservdelar till mitt Corsair 900D. Alltså lite mer än 5 veckor efter beställning. Vad detta beror på vet jag inte - kanske bara hade otur

Mvh, Alexander

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!