Fått era paket de senaste veckorna?

Permalänk

Fått era paket de senaste veckorna?

Hej! Gillar inte att fråga om försenade paket egentligen då jag vet att det ofta är mycket strul med sånt men jag läste på Aftonbladet förra veckan att bland annan Postens nät ligger nere (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17196819.ab)

Precis innan jag läste detta hade jag lagt en beställning hos Inet och paketet har nu varit fast i Jönköping i 8 dagar, kan det ha något med detta att göra? Har ni fått era paket med "normal" leveranstid de senaste veckorna?

Visa signatur

Dator - FD Define R3 | i7 2600k | Corsair H80 | 2x XFX HD 6970 | Asus P8P67 EVO | 8GB Corsair XMS3 1600Mhz | Kingston HyperX 120GB | 1TB WD Caviar Black | Corsair HX 750W | Windows 10 | Dell U2412M |
HTPC - Bitfenix Phantom | i3 4330 | 4 GB RAM | 500 GB HDD |
NAS - Synology DS213J | 6 TB (2x3 TB) RAID 1 |

Permalänk

Har fått 4 paket från Kina(/Asien) den här månaden, senaste leveransen tog 45 dagar

edit: Just det, beställde en Jacka vid halv 11-tiden på måndagen och hämtade den på onsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sufferdoom:

Hej! Gillar inte att fråga om försenade paket egentligen då jag vet att det ofta är mycket strul med sånt men jag läste på Aftonbladet förra veckan att bland annan Postens nät ligger nere (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17196819.ab)

Precis innan jag läste detta hade jag lagt en beställning hos Inet och paketet har nu varit fast i Jönköping i 8 dagar, kan det ha något med detta att göra? Har ni fått era paket med "normal" leveranstid de senaste veckorna?

Fick precis min skärm från komplett, leveransen tog 2 dagar

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

fick 1 paket från kina förra helgen, men det var någon vecka försenat

Permalänk
Medlem

Japp fick hörlurar i förra veckan.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Har fått 4 paket från Kina(/Asien) den här månaden, senaste leveransen tog 45 dagar

Skrivet av WoG:

Fick precis min skärm från komplett, leveransen tog 2 dagar

Skrivet av sander00se:

fick 1 paket från kina förra helgen, men det var någon vecka försenat

Skrivet av Lasse468:

Japp fick hörlurar i förra veckan.

Ok, leveranser från andra länder brukar väl ta längre tid men tidigare när jag har beställt från Inet har det ALLTID tagit 2 dagar Det kan inte vara så att posten har tappat bort paketet?

Visa signatur

Dator - FD Define R3 | i7 2600k | Corsair H80 | 2x XFX HD 6970 | Asus P8P67 EVO | 8GB Corsair XMS3 1600Mhz | Kingston HyperX 120GB | 1TB WD Caviar Black | Corsair HX 750W | Windows 10 | Dell U2412M |
HTPC - Bitfenix Phantom | i3 4330 | 4 GB RAM | 500 GB HDD |
NAS - Synology DS213J | 6 TB (2x3 TB) RAID 1 |

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag beställde ett paket för några dagar sedan, som kom fram i tid men posten skickade inte smset/man såg inte när man spårade kolli-ID förrän sent på eftermiddagen trots att det funnits sedan lunch. Så du kan ju testa att gå dit med kolli-ID till ditt uthämtningsställe och se om de har fått in paketet ändå

Permalänk
Medlem

jag och en kompis beställde grejer och fick det skickat men nu verkar det som posten har tappat bort den för kolli id fungerar inte längre :/

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Jag beställde ett paket för några dagar sedan, som kom fram i tid men posten skickade inte smset/man såg inte när man spårade kolli-ID förrän sent på eftermiddagen trots att det funnits sedan lunch. Så du kan ju testa att gå dit med kolli-ID till ditt uthämtningsställe och se om de har fått in paketet ändå

Testade det förra veckan (när det hade gått 4 dagar) men jag ska nog testa igen denna veckan

Visa signatur

Dator - FD Define R3 | i7 2600k | Corsair H80 | 2x XFX HD 6970 | Asus P8P67 EVO | 8GB Corsair XMS3 1600Mhz | Kingston HyperX 120GB | 1TB WD Caviar Black | Corsair HX 750W | Windows 10 | Dell U2412M |
HTPC - Bitfenix Phantom | i3 4330 | 4 GB RAM | 500 GB HDD |
NAS - Synology DS213J | 6 TB (2x3 TB) RAID 1 |

Permalänk
Medlem

La en beställning hos inet i lördags och kollid har varit stendött sen i måndags. Säkert ingen fara men man blir orolig när det tar mer än 2 dagar

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk
Medlem

Semester tider gör ju att om du har otur kan det ta 1-3 veckor extra...
Inte för att det har något med postens strul att göra.. men semestern påverkar nog också paket

Permalänk
Medlem

Kanske fastnade i Översvämmningen i Jkpng?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sufferdoom:

Hej! Gillar inte att fråga om försenade paket egentligen då jag vet att det ofta är mycket strul med sånt men jag läste på Aftonbladet förra veckan att bland annan Postens nät ligger nere (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17196819.ab)

Precis innan jag läste detta hade jag lagt en beställning hos Inet och paketet har nu varit fast i Jönköping i 8 dagar, kan det ha något med detta att göra? Har ni fått era paket med "normal" leveranstid de senaste veckorna?

Gå och kolla på ditt utlämningsställe om det inte är så att det ligger där. Har hänt mig tidigare att personalen missat att scanna in paketet. Särskilt vid sommartid. Väntade 2 veckor på ett paket en gång som bara hade legat där pga att någon missat. Trots att jag varit där flera gånger och kollat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sufferdoom:

Hej! Gillar inte att fråga om försenade paket egentligen då jag vet att det ofta är mycket strul med sånt men jag läste på Aftonbladet förra veckan att bland annan Postens nät ligger nere (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17196819.ab)

Precis innan jag läste detta hade jag lagt en beställning hos Inet och paketet har nu varit fast i Jönköping i 8 dagar, kan det ha något med detta att göra? Har ni fått era paket med "normal" leveranstid de senaste veckorna?

Ring postens kundtjänst ( http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home... ), paket ska inte ta så lång tid att komma fram. Och för dem som säger att det är semestertider så gäller samma regler för posten under semestertider som normala tider, det är antal vardagar som räknas... Jag har råkat ut för en gång att mitt paket låg på Malmö terminal i flera dagar, när jag ringde fick jag veta att paketet troligen fanns på mitt utlämningsställe och det stämde.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Det är nog något specialfall med din. Du bör kolla upp det. Annars skulle jag sia om att förseningar och strul beror på sommartider, vikarier och ordninariepersonal på semester.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Vad jag skulle gjort, och alla andra borde gjort är att först ringa postens kundtjänst.
De har nog bättre svar än vi här.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte mitt paket som jag beställt från Korea tar allt för lång tid på sig. Jag vill ha det nu!

Än så länge rullar det på bra! I tisdags skickades det från Korea, och just för tillfället har det lämnat en stad i Tyskland. Så, hoppas inte allt förstörs när det kommer in i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Jag hoppas inte mitt paket som jag beställt från Korea tar allt för lång tid på sig. Jag vill ha det nu!

Än så länge rullar det på bra! I tisdags skickades det från Korea, och just för tillfället har det lämnat en stad i Tyskland. Så, hoppas inte allt förstörs när det kommer in i Sverige.

Får jag lov att fråga vad det är du har beställt, vart i från och framförallt hur du trackar paketet?

Förstår om det är något "privat";) du beställt och inte vill säga, men hur trackar du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Och för dem som säger att det är semestertider så gäller samma regler för posten under semestertider som normala tider, det är antal vardagar som räknas...

Ja men menade givetvis inte posten utan företaget du handlar från kan ha semester och då kan det ta extra tid.
själv beställt paket som verkar ta 2 veckor på sig istället för max 1 vecka som skulle vara normal leveranstid.. gissar på semester iaf.

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Kanske fastnade i Översvämmningen i Jkpng?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja, där har vi det!

Visa signatur

Dator - FD Define R3 | i7 2600k | Corsair H80 | 2x XFX HD 6970 | Asus P8P67 EVO | 8GB Corsair XMS3 1600Mhz | Kingston HyperX 120GB | 1TB WD Caviar Black | Corsair HX 750W | Windows 10 | Dell U2412M |
HTPC - Bitfenix Phantom | i3 4330 | 4 GB RAM | 500 GB HDD |
NAS - Synology DS213J | 6 TB (2x3 TB) RAID 1 |

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Gå och kolla på ditt utlämningsställe om det inte är så att det ligger där. Har hänt mig tidigare att personalen missat att scanna in paketet. Särskilt vid sommartid. Väntade 2 veckor på ett paket en gång som bara hade legat där pga att någon missat. Trots att jag varit där flera gånger och kollat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av gaminggirl:

Ring postens kundtjänst ( http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home... ), paket ska inte ta så lång tid att komma fram. Och för dem som säger att det är semestertider så gäller samma regler för posten under semestertider som normala tider, det är antal vardagar som räknas... Jag har råkat ut för en gång att mitt paket låg på Malmö terminal i flera dagar, när jag ringde fick jag veta att paketet troligen fanns på mitt utlämningsställe och det stämde.

Skrivet av Dakkie:

Det är nog något specialfall med din. Du bör kolla upp det. Annars skulle jag sia om att förseningar och strul beror på sommartider, vikarier och ordninariepersonal på semester.

Ja, ringer antingen posten eller kollar med mitt utlämningsställe i veckan.

Visa signatur

Dator - FD Define R3 | i7 2600k | Corsair H80 | 2x XFX HD 6970 | Asus P8P67 EVO | 8GB Corsair XMS3 1600Mhz | Kingston HyperX 120GB | 1TB WD Caviar Black | Corsair HX 750W | Windows 10 | Dell U2412M |
HTPC - Bitfenix Phantom | i3 4330 | 4 GB RAM | 500 GB HDD |
NAS - Synology DS213J | 6 TB (2x3 TB) RAID 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Får jag lov att fråga vad det är du har beställt, vart i från och framförallt hur du trackar paketet?

Förstår om det är något "privat";) du beställt och inte vill säga, men hur trackar du det?

Beställt en koreansk 1440p skärm på ebay. De verkar ha lagt in en funktion för tracking där. Eller så beror det på vem man köper av kanske. För mig står det ett tracking nummer på ebay som skickar mig vidare till fedex.

Permalänk
Medlem

Fått mina paket på 1 dag som vanligt.
Inga problem här inte.