Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ahh se där ja. Men då borde jag kunna köra med mina hörlurar direkt i skärmen, utan förstärkare?

Hittade följande i manualen: "Select the source of the audio input. (HDMI/DisplayPort)
Switches between 2.0 and 5.1 audio output.
NOTE: 5.1 channel Dolby or DTS on the player is not available through DP or HDMI, there will be a warning message; “Unsupported 5.1 channel audio (PCM) if available.”

Får ej 5.1, men det räknar jag inte med då det är stereolurar, men jag får ljud iallafall?

Om detta inte fungerar, då är det förstärkare som krävs?

Plugga in avkabeln å ta ljud därifrån, ställ bara in att PS3:an ska skicka ljud via AV men bild via HDMI. Dock behöver du fixa en RCA->3,5mm(hona) så du kan plugga in dina hörlurar borde inte kosta många kronor.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Var kan man hitta den där mus konvertern till PS3? Haha vill lira lite BF3 TDM

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Enligt Prisjakt har din skärm Hörlursutgång. Detta borde lösa alla dina problem. Annars krävs det förstärkare som klarar HDCP signaler, eller Digital, då PS3'an kan skicka ljud över digital porten samtidigt som HDMI.

Skrivet av krrjon:

Plugga in avkabeln å ta ljud därifrån, ställ bara in att PS3:an ska skicka ljud via AV men bild via HDMI. Dock behöver du fixa en RCA->3,5mm(hona) så du kan plugga in dina hörlurar borde inte kosta många kronor.

Tack för er hjälp, fungerade direkt att köra från PS3 - skärm med HDMI, ställa in skärmen på 2.0 och sen att i Last of us ändra till sterehörlurar/högtalare.

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Fick bli ett PS3 superslim 500GB + last of us och uncharted 3.. kommer nog bli skoj det!

Se där, 2 asgrymma spel i ett paket, bra köp

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Se där, 2 asgrymma spel i ett paket, bra köp

Gjorde dock misstaget att inte köpa uncharted 1+2.. får bli att köpa via PS store direkt när jag får PS:et!

En snabb fråga bara.. Måste man ha en bra HDMI kabel till spelkonsol ? Spelar det någon roll om kabeln kostar 100kr och 400kr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Gjorde dock misstaget att inte köpa uncharted 1+2.. får bli att köpa via PS store direkt när jag får PS:et!

En snabb fråga bara.. Måste man ha en bra HDMI kabel till spelkonsol ? Spelar det någon roll om kabeln kostar 100kr och 400kr?

Nej det spelar ingen roll.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Gjorde dock misstaget att inte köpa uncharted 1+2.. får bli att köpa via PS store direkt när jag får PS:et!

En snabb fråga bara.. Måste man ha en bra HDMI kabel till spelkonsol ? Spelar det någon roll om kabeln kostar 100kr och 400kr?

Du ska helst ha kolfiber. Då blir bilden så bra att det kommer se ut som om du spelar på en ps4.

Eller så räcker det med att få bild.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Tack för er hjälp, fungerade direkt att köra från PS3 - skärm med HDMI, ställa in skärmen på 2.0 och sen att i Last of us ändra till sterehörlurar/högtalare.

Om möjligt ska du köra last of us med surround. Spelet har riktigt bra mixat surround som verkligen ger inlevelse i spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Gjorde dock misstaget att inte köpa uncharted 1+2.. får bli att köpa via PS store direkt när jag får PS:et!

En snabb fråga bara.. Måste man ha en bra HDMI kabel till spelkonsol ? Spelar det någon roll om kabeln kostar 100kr och 400kr?

Du skulle lika gärna kunna köpa en kabel på ebay för 20 kr från kina och den kommer fungera lika bra som din 400kr kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Du skulle lika gärna kunna köpa en kabel på ebay för 20 kr från kina och den kommer fungera lika bra som din 400kr kabel.

Okej, funderar på köpa sleevade hdmi kablar från kina, mest bara för det estetiska.. Snyggare än en svart dyngkabel från sverige som kostar det dubbla

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Okej, funderar på köpa sleevade hdmi kablar från kina, mest bara för det estetiska.. Snyggare än en svart dyngkabel från sverige som kostar det dubbla

Jag har sådana Inhandlades från ebay för 30kr st. FRAKTFRITT!! Jag har aldrig kunnat förstå hur de kan skicka saker från kina fraktfritt men här i Sverige får man betala 60kr. Iofs tar det allt från 1 vecka till 2 veckor innan paketet kommer.

Permalänk

Tjejen köpte ps3 ultra slim, lite ruttet att gta iv laggar på den. Dom har designat spelet efter en konsoll som ej ens klarar det (y)

Nån som vet ifall detta går att ordna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Okej, funderar på köpa sleevade hdmi kablar från kina, mest bara för det estetiska.. Snyggare än en svart dyngkabel från sverige som kostar det dubbla

Skrivet av Xclusiv8:

Jag har sådana Inhandlades från ebay för 30kr st. FRAKTFRITT!! Jag har aldrig kunnat förstå hur de kan skicka saker från kina fraktfritt men här i Sverige får man betala 60kr. Iofs tar det allt från 1 vecka till 2 veckor innan paketet kommer.

Skulle ni kunna länka till kablarna är ni snälla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Skulle ni kunna länka till kablarna är ni snälla?

Den har visst gått upp i pris. Hela 7kr. Ouch =P

http://viewitem.eim.ebay.se/NEW-2M-GOLD-HDMI-CABLE-1080p-For-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Tjejen köpte ps3 ultra slim, lite ruttet att gta iv laggar på den. Dom har designat spelet efter en konsoll som ej ens klarar det (y)

Nån som vet ifall detta går att ordna?

GTA IV laggar på min lillebrors PS3 superslim, lite tråkigt.. hur kommer då GTA V vara ? Nyss beställt ett ps3 super slim

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som känner sig villig att tipsa om ett par goa spel till PS3? Har bara 2 spel nu, skulle gärna haft fler

Visa signatur
Permalänk

Är det värt att skaffa ett PS3 i dagsläget? Jag har alltid varit sjukt sugen på att skaffa det bara för Infamous 1 § 2, unchartered serien, Metal Gear 4 och nu också Last of us.

Permalänk
Medlem

Jag har ett PS3 Super Slim 12 GB och tänker byta till större hårddisk. Jag vet att vilken 2,5" SATA-hårddisk som helst, som är max 9,5 mm hög, går att montera in. Men jag undrar vad det är för skillnad på diskar som är SATA eller SATA-II eller SATA-III eller SATA-300 eller SATA-600. Går alla de sata-varianterna att använda i PS3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockel:

Jag har ett PS3 Super Slim 12 GB och tänker byta till större hårddisk. Jag vet att vilken 2,5" SATA-hårddisk som helst, som är max 9,5 mm hög, går att montera in. Men jag undrar vad det är för skillnad på diskar som är SATA eller SATA-II eller SATA-III eller SATA-300 eller SATA-600. Går alla de sata-varianterna att använda i PS3?

SATA skillnaderna ligger nog i hårdvaran hur stor bandbredd porten klarar av. Så i en PS3 har det nog ingen större betydelse.

Hur som helst la jag in en Seagate 1Tb SSHD i min PS3
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706075
I början kändes det inte som något speciellt men nu efter man spelat Dragons Dogma ett tag så går laddningstiderna riktigt fort. Har inte hunnit testa speciellt många spel men är rätt säker på om du har ett spel som du laddat hem genom PSN kommer det vara som Dragons Dogma där det blir en märkbar skillnad.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Var köper man mini usb kabel billigast? som man laddar dualshock med.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Gjorde dock misstaget att inte köpa uncharted 1+2.. får bli att köpa via PS store direkt när jag får PS:et!

En snabb fråga bara.. Måste man ha en bra HDMI kabel till spelkonsol ? Spelar det någon roll om kabeln kostar 100kr och 400kr?

Nej, har ingen betydelse.
Har provat kablar från 79kr till 900kr, ingen skillnad.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Nej, har ingen betydelse.
Har provat kablar från 79kr till 900kr, ingen skillnad.

Kan göra skillnad på lång kablar. Hade en billig 5m kabel till receivern vilket gav eftersläpningar i ljudet. Bytte till en av bättre kvalitet och problemet försvann.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Är det värt att skaffa ett PS3 i dagsläget? Jag har alltid varit sjukt sugen på att skaffa det bara för Infamous 1 § 2, unchartered serien, Metal Gear 4 och nu också Last of us.

Jag beställde ett i söndags! Last of us, GTA V, Heavy rain och så vidare gjorde att jag inte kunde hålla mig längre
beställde hem ett gäng andra spel också.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om ett gäng ganska fina spel till PS3. Eller jag hoppas dom är fina men kan inte garantera att det inte kommer bli ett alien colonial marines.

Amazon.co.uk har Beyond Two Souls Limited Edition pre order för lite under 400kr med frakt.
Billigast i Sverige 599kr
Limited Edition innehåller lite extra skrot och 30 minuter extra material i spelet eller något sånt. Har ingen vidare koll på vad exakt man får men spelet ska ju köpas så varför inte ta special edition när den kostar lika mycket.

http://www.amazon.co.uk/Beyond-Two-Souls-Special-Edition/dp/B...

Dold text

Amazon.co.uk har även Tales of Xillia Day One Edition pre order för lite under 350kr med frakt.
Day one edition innehåller lite extra skrot utöver spelet. Är väl en musikcd och en artbook eller något sånt.
Billigast i Sverige är 448kr

http://www.amazon.co.uk/Namco-Bandai-Tales-Xillia-PS3/dp/B00C...

Dold text

Finns även lite äldre spel som God of War Ascension Collectors Edition för 350kr (billigast i Sverige 650kr)
Byter du till standard edition så kostar den ca 150kr (billigast i Sverige 218kr)

http://www.amazon.co.uk/God-War-Ascension-Collectors-PS3/dp/B...

Dold text

Electroworld har Heavenly Sword till ett rätt bra pris 88kr. Andra butiker har det till samma pris men då begagnat.

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pl...

Dold text
Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hjälp! sen senaste uppdateringen av ps3an så vill den inte spela upp ljudet i mitt bluethooth headset!
det är inte fel på lurarna, dom fungerar i allt annat man kopplar dem till, och det verkar inte vara nån felsignal eller nått heller, ps3an hittar dem, o allt ser normalt ut.

Lurarna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=950286
vad är fel???

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa en sådan här idag:

Vill ha en PS3:a, vit, men inte super slim då jag tycker att den är äckligt ful, ursäkta mig

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Kommer hem med mitt efterlängtade exemplar av gta v. Sätter i skivan i ps3:an och vad händer, den stänger av sig efter ca 3 sekunder och blir helt svart. Har testat att gå in i "felsäkert läge" men den stänger av sig efter ett par sekunder. Är det någon som har en lösning på problemet eller är ps3:an rökt? Har en slim 120gb från 2009.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk

Vet någon var man kan köpa en "Caddy" för att utöka lagringsminnet till PS3? Är slutsålt en månad var jag än letar.

Permalänk
Medlem

Godkväll.

Har den första PS3 med 4 usb och möjligheten att spela PS2 spel.

Vad kan en sådan maskin vara värd idag?

Permalänk
Medlem

Suck trevligt att man köper från Svenska butiker och får Rysk collectors edition av Beyond two souls ><. Så trevligt, inte ett ord var det om det heller.

Aja spelet har i alla fall Engelsk språk och DLC koden funkade ändå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.