Sålde en biljett genom viagogo, UPS har levererat den och nu vill viagogo avbryta köpet
Jag sålde en fotbollsbiljett genom www.viagogo.se. För er som inte vet så är det en stor biljettmarknad på nätet och de har avtal med många klubbar. De är registrerade i Schweiz.
Det tar lång tid för de att svara en via mail (inom fem arbetsdagar) så det är därför jag även skriver här.
Saken är att jag sålde en fotbollsbiljett och UPS levererade den i torsdags till köparen. Nu för några timmar sedan fick jag det här mailet (allt är inte inklistrat):
Unfortunately we have had to cancel your sale *** due to security issues related to the buyer’s account. You no longer need to confirm, deliver, or send the tickets and you can disregard any previous communication received regarding this sale. Please note that you will also not be paid for this sale, nor will you be charged any cancellation fees.
We have automatically relisted these tickets for you so that another potential buyer has the opportunity to purchase them. If you would like to edit your listing, please sign in to your viagogo account, and click on "My Account".
Det här är helt vansinnigt.
viagogo säger själv så här:
viagogo-garantin
viagogo ger valfrihet, bekvämlighet och konsumentskydd så att människor på ett tryggt sätt kan köpa och sälja biljetter till live-evenemang över hela världen.
viagogo garanti på varje transaktion.
Vi ger detta genom att:
Övervaka alla transaktioner för att se till att säljarna levererar
Leverera biljetter via världsklasskurirer såsom UPS
Endast betala säljarna när köparen har deltagit i evenemanget
Köparna garanteras att få giltiga biljetter i tid till evenemanget. Om det uppstår några problem går viagogo in och tillhandahåller ersättningsbiljetter.
Säljarna garanteras att få betalt för biljetterna de säljer.
Jag blir tyvärr inte förvånad om de kommer hävda att "säljarna garanteras att få betalt för biljetterna de säljer" inte gäller då de makulerat ordern. Jag hoppas verkligen de är mer seriösa än så.