Permalänk
Medlem

Mus funkar ej i UEFI

Tjena. Jag uppgradera min burk för ett par veckor sedan, allt funkar jättebra förutom att musen inte fungera i UEFI biosen. Jag har installerat senaste bios drivrutin, jag har ett trådlöst keyboard och mus från Microsoft . Jag har testat med att sätta usb sändaren både i fram och bak usb ingångarna utan resultat. Även testat en Logitech mus med sladd med samma problem. Pilen hoppar å försvinner i bios, går inte att röra runt den även tangentbordet funkar inte knappt alls, kan inte förflytta mig.

Please help me

Fractal Design R2
ASUS B85-PLUS ATX
Crucial 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ballistix
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Samsung SSD Basic 840-Series 250GB
Antec KÜHLER H2O 620

Sju färre utropstecken i rubriken — det gör trådlistningen mindre överskådlig och poängen går fram ändå.
Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Du kanske använder en USB 3 port, i så fall byt till USB 2.
Dvs när du kör sladd.
Tvekar på om trådlöst överhuvudtaget bör fungera i bios.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Du kanske använder en USB 3 port, i så fall byt till USB 2.
Dvs när du kör sladd.
Tvekar på om trådlöst överhuvudtaget bör fungera i bios.

Oki, ska kolla. Tror nog fan att den sitter i usb 3 porten.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Du kanske använder en USB 3 port, i så fall byt till USB 2.
Dvs när du kör sladd.
Tvekar på om trådlöst överhuvudtaget bör fungera i bios.

Min trådlösa Logitech mus funkar i BIOS, MSI moderkort.

Kan tyvärr inte hjälpa med varför det inte funkar för TS.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Skit oxå, funkar ändå inte att byta port. Måste testa med ett helt annat tangengtbord och mus...Åter kommer

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Du kanske använder en USB 3 port, i så fall byt till USB 2.
Dvs när du kör sladd.
Tvekar på om trådlöst överhuvudtaget bör fungera i bios.

I BIOS funkar det nog inte.. men med UEFI bootinterface så ska det väl fungera ?

Efter snabbt googlande så verkar du vara långt ifrån ensam med detta problemet.

Citat:

I tried the silliest sounding suggestion from a google search. One guy recommended to just restart the computer a few times and take the mouse in and out of different USB ports. It sounded so dumb I didn't try it until it was just a feeble last ditch option.

I took it out of a USB port during the Windows load, then re-inserted it in another USB port and suddenly the cursor showed up and the mouse worked. Right now Windows is installing. So we'll see what issues come up next