Surfplattan populär på semestern – men hälften har inte lösenord

Permalänk

Wtf, man häver på skärmen lösen och sen laddar man ner en app som man själv har. Den startar i root varje gång när telen eller surfplattan startars varje gång. Och med den appen låser ja alla min appar med ett lösen, och så klart inställningarna med. Och så klart har man annat lösen en skärmlösen ordet. Plus pin lösen på tel om någon bytee sim korta med. Så allt går att lösa bra man vill. Min mobil är så låst att en vanlig svenson inte kommer åt något alls om dom hittar den. Även, kamera, kontakter, galleri, kalendern, mm. Är låst. Vad man en trycker på måste man ha en kod för att öppna. Ett smart tips till alla som är rädda som inte ha lösen på mobil/surfplattorna! ^^

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan_86:

Wtf, man häver på skärmen lösen och sen laddar man ner en app som man själv har. Den startar i root varje gång när telen eller surfplattan startars varje gång. Och med den appen låser ja alla min appar med ett lösen, och så klart inställningarna med. Och så klart har man annat lösen en skärmlösen ordet. Plus pin lösen på tel om någon bytee sim korta med. Så allt går att lösa bra man vill. Min mobil är så låst att en vanlig svenson inte kommer åt något alls om dom hittar den. Även, kamera, kontakter, galleri, kalendern, mm. Är låst. Vad man en trycker på måste man ha en kod för att öppna. Ett smart tips till alla som är rädda som inte ha lösen på mobil/surfplattorna! ^^

Android? Låter som det är enklare att använda krypteringsfunktionen samt ett vettigt lösenord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Har du inte företagsmailen i mobilen? IT sätter krav på lösenord för att skydda verksamheten i första hand. inte för att göra det surt för medarbetare.

Du hoppas att folk är ärliga, kanske på din arbetsplats men knappast om du tappar den på stan eller krogen.

Om du har åsikter på din IT support föreslår jag att du skriver ner dina synpunkter och skickar till en chef. Finns många som vill ha jobb och är duktiga på IT och många som har jobb som inte borde få behålla det.

Nej det har jag inte. Jag är inte ens betrodd med en smartphone.

Jag tror och hoppas innerligt att det fortfarande finns ärliga människor annars är det ute med planeten Tellus.

Åsikter om våran IT avdelning mottages ej då det är en sluten sekt med Callcenter på Irland.
Trots att tekniker sitter 500m ifrån min kontorsplats är det No No.

Jag lämnade in min dator pga att en dator hos en extern kund flaggade virus (var inget virus utan installationfiler för Simatic) så jag lämnade in hårddisken plus dator för att vara på den säkra sidan. Dom slet ut hårddisken ur datorn och slängde den. Installerade om datorn med en hårddisk på 250Gb mot mina 750Gb som satt i. När jag påpekade detta samt att jag sade att jag behöver mycket utrymme då jag kör Vmware filer a' 30Gb styck så svarade dom att jag fick ta detta med min chef om han kunde tänka sig att köpa en ny hårddisk till min dator. Min laptop är 3 mån gammal och nämns som kraftpc Fujfnattso H710 som behöver mer datorkraft än genomsnittet.
Så är det ibland i livet. Jag ska programmera styrsystem på anläggningar med hög säkerhet värde 1-2 miljarder styck men jag är inte betrodd att installera en skrivare på mitt egna "arbetsredskap". Förtroende för IT avdelning. Finns jultomten?

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3