Behövs inte lika mycket tryck för vänsterklick som för högerklick, Logitech performance mx

Permalänk
Medlem

Behövs inte lika mycket tryck för vänsterklick som för högerklick, Logitech performance mx

Köpte Logitech performance mx för 5 dagar sedan.
Musen känns helt okej, dock så är det 1 sak som irriterar mig.
På högerknappen behövs mer tryck för att ett klick ska registreras än vad som behövs för den vänstra.
Den vänstra låter också lite mer "stum". På högerklicket hör man ett klart klick medans det inte är lika tydligt på de vänstra

Ska det vara så eller kan det vara något fel?
Köpte den på Elgiganten, är detta problemet tillräckligt för att de ska byta ut den?

Permalänk
Medlem

Har extremt svårt att tro att det ska vara som du beskriver och tycker utan tvekan att det är tillräckligt för att få den utbytt.

Lycka till

Permalänk
Inaktiv

Kanske har fått skräp under en av knapparna? På min både låter och känns de likadant.

Permalänk

I'ts all in your brain man.

On'T: Som Kattmat97 säger har du troligtvis fått skräp under knappen. Om du vågar kan du ju montera isär musen och ta en ordentlig titt.

Men försök att få den utbytt först, lika bra att testa liksom

Permalänk
Avstängd

min känns
likadan faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Kanske har fått skräp under en av knapparna? På min både låter och känns de likadant.

Det känns ganska osannolikt att jag fått skräp under knapparna på 5-6 dagar av användning?
Har hört att andra också känner som dig och mig, kanske så den ska vara

Skrivet av datavirus:

min känns
likadan faktiskt

Prövade en kompis mus och den kändes likadant
Verkar som att den ska vara såhär, bara att ta och vänja sig

Permalänk
Medlem

Man använder vänster musnknapp så mycket mer än höger att det blir mer än logiskt att göra den lättare o klicka ner. Min är inte så, men knapparna ger iaf olika ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

Det känns ganska osannolikt att jag fått skräp under knapparna på 5-6 dagar av användning?
Har hört att andra också känner som dig och mig, kanske så den ska vara

Prövade en kompis mus och den kändes likadant
Verkar som att den ska vara såhär, bara att ta och vänja sig

Min är inte sådan, har haft den ganska länge och inte upplevt några problem alls. Visst låter de något lite annorlunda, men det krävs inte mer kraft för att trycka ner någon av knapparna.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Man använder vänster musnknapp så mycket mer än höger att det blir mer än logiskt att göra den lättare o klicka ner. Min är inte så, men knapparna ger iaf olika ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av netbuddy:

Min är inte sådan, har haft den ganska länge och inte upplevt några problem alls. Visst låter de något lite annorlunda, men det krävs inte mer kraft för att trycka ner någon av knapparna.

Kanske inbillar mig just för att den högra låter mindre än den vänstra, känner dock att det kan irritera mig lite smått när man kör spel där man använder högerklick mycket

Permalänk
Medlem

Precis när jag köpt min g600 så tyckte jag samma, i alla fall klicket lät olika. Efter ett tag så försvann det eller så vande jag mej. Är nog bara en inkörningsperiod.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

tycker mina känns väldigt lika, möjligtvis är den högra väldigt lite lättare, men nej, väldigt likadana faktiskt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com