Spelfyndet Betalning?

Permalänk
Medlem

Spelfyndet Betalning?

Hej.

Jag tänkte köpa lite saker från spelfyndet.se men fattar inte hur man ska betala då jag anser att given info är lite skev. Medellandet lyder följande:

Totalsumma: 334 kr, där 40 kr ingår i fraktkostnad.
Betalningsanvisningar

Samtliga beställda varor kommer att levereras först efter att betalning är slutförd.
Betalning skall ske inom 48 timmar. Ovanstående belopp sätts in på bankkonto eller bankgiro inom Swedbank.

Ange ordernummer 7228-00 vid insättning på bank.
Vi ber er att inte använda andra ordernummer än det angivet i detta utskick.
Då inget ordernummer kunnat lämnas ber vi er skicka ett e-mail som bekräftelse på att betalning slutförts.

Bankkonto: clearingnummer: 80325, bankkontonummer: 45421286
Bankgiro: 5785-2980
Mottagarnamn: Spelfyndet Borås HB

Om internetbanken inte accepterar insättning direkt till bankkonto löses detta oftast genom att två nollor tilläggs mellan clearingnumret och bankkontonumret.
Observera att detta är ett automatgenererat utskick, och kan därför inte svaras på.

Jag kanske bara är allmänt dum men jag skulle uppskatta om någon gav mig klara besked om hur jag ska gå till väga?
Jag har swedbank.

Permalänk
Medlem

Precis som när du betalar en vanlig räkning via internetbanken.
Där du vanligtvis skriver in clearingnummer så ändrar du till kommentar och skriver in ditt ordernummer och sen skicka mail till dem när betalning är slutförd..
Nu har jag aldrig handlat via den här sidan så jag vet inte om de är seriösa eller ej men personligen skulle jag aldrig betalat på det här sättet för en vara köpt av en webbutik eller någon annan för den delen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/butik/Spelfyndet

du kan köpa genom tradera där de är lite tydligare med betalning osv..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har handlat 2 gånger från dspelfyndet och det har gått bra när jag betalat med bankgiro.
Det tar 1-3 dagar efter inbetalning innan dom ser det (och det är ju hur bank,postgiro fungerar) och båda gångerna så har det gått på under en vecka att få hem paketen.

Kör du med banköverföring (dvs sätta in direkt på bankkonto) så går det direkt OM det är inom samma bank som både du och spelfyndet har konto annars tar det 1-3 dagar för det med.
Själv så känns det lite säkrare att köra på bankgiro.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!