Universal Telecom har obegränsad surf i några av sina abonnemang, har någon testat det? Är det obegränsat som det sägs?

Permalänk
Medlem

Universal Telecom har obegränsad surf i några av sina abonnemang, har någon testat det? Är det obegränsat som det sägs?

Halloj.

Är ute på jakt efter mobilabonnemang med så mycket surf som möjligt, och Universal säger sig ge obegränsat, fast med en begränsning på max 1mbit/s vilket jag tycker låter helt okej för att ladda upp bilder på åtminstone, men är det verkligen obegränsad data? Någon som vet?

Utöver detta, har någon testat Universal i övrigt? Bra täckning? Bra support, och så vidare?

Deras abonnemang "Komplett 10 Timmar."
http://www.universal.se/mobiltelefoni/#komplett10-timmar

Tack på förhand!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

1 Mb/s ner och 128 kb/s upp är inte direkt snabbt. 16 kB/s på tio bilder á 5 MB innebär drygt fem minuters uppladdning. Snark.

Permalänk
Medlem

Dem flesta operatörer har obegränsad surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Dem flesta operatörer har obegränsad surf

Bara i <0,1Mbps. Så om man kan få obegränsat i 1Mbps är det ganska bra.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

1 Mb/s ner och 128 kb/s upp är inte direkt snabbt. 16 kB/s på tio bilder á 5 MB innebär drygt fem minuters uppladdning. Snark.

Men om man tänker sig att ladda upp bilder på t.ex Instagram. Kan det gå bra?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Dem flesta operatörer har obegränsad surf

10GB anser jag inte vara obegränsat.. Det är ungefär vad de flesta har.
20-50GB hos Telia och Telenor. Inte heller obegränsat. Tar mig 2 veckor så har jag i princip kört slut på det.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Brorsan har det och det har funkat bra hittils. Bra trevlig support och täckning är samma som Telenors. Visst är 1 mbit inte snabbt, särskilt om man ska streama video men Facebook och dylikt funkar ju utmärkt. Smsar och ringer du inte så mycket är deras Surf Mini ett riktigt bra alternativ, några sms och samtal plus hur mycket surf du vill för bara ca 70 kr i månaden.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

1Mbps ner/ 0,128Mpbs upp ger vid 24/7 utnyttjande ca:
300GB ner, 40GB upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

10GB anser jag inte vara obegränsat.. Det är ungefär vad de flesta har.
20-50GB hos Telia och Telenor. Inte heller obegränsat. Tar mig 2 veckor så har jag i princip kört slut på det.

Va gör du då? Kör du torrent på luren lr? 50Gb på 2v e väl lite extremt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Kolla med Universal Telecom kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Va gör du då? Kör du torrent på luren lr? 50Gb på 2v e väl lite extremt..
Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder det till min surfplatta, och yes, jag laddar ner en del saker. Mest patches till spel eftersom jag inte vill belasta mitt slöa fiber med det. Men mest delar jag anslutning till min laptop som jag glor film på, och sen är jag en mycket aktiv användare av diverse bildtjänster, som ex. Instagram, och de andra populära sociala nätverken som man laddar upp bilder på.

Skrivet av Jenka27:

Brorsan har det och det har funkat bra hittils. Bra trevlig support och täckning är samma som Telenors. Visst är 1 mbit inte snabbt, särskilt om man ska streama video men Facebook och dylikt funkar ju utmärkt. Smsar och ringer du inte så mycket är deras Surf Mini ett riktigt bra alternativ, några sms och samtal plus hur mycket surf du vill för bara ca 70 kr i månaden.

Låter ju trevligt det ju. Får se om jag beställer det eller ej. Hoppas mest på någon operatör som erbjuder bättre täckning, och bättre support än Tre då de verkligen tar priset för otrevlig support, och okunnig support.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Kolla med Universal Telecom kanske?

Tänkte kolla om någon har vetskap, men självklart kan jag göra så med. Men det är även trevligt att veta vad folk tycker om dem, om någon har dem som operatör vill säga.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Jag använder det till min surfplatta, och yes, jag laddar ner en del saker. Mest patches till spel eftersom jag inte vill belasta mitt slöa fiber med det.

Slött fiber? Nu blev jag nyfiken. Hur slött kan fiber vara?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag har haft det i över ett halvår nu och det är RIKTIG fri surf
Deras kundtjänst och service är otrolig.

Kommer ihåg att första fakturan så gjorde dom ett fel så fick första 2månader och 300kr i samtal/sms gratis ^_^
Perfekt tillfälle att vara utomlands med andra ord

Var aldrig på tal att jag skulle betala det, ringde in och sa till dom att dom hade tagit betalt av den fria surfen som ingår i mitt abonnemang, efter att ha gett uppgifter så så kunde personen jag talade med direkt bekräfta att det var deras fel och att jag inte kommer behöva betala nada utav det, fick email senare där dom bad om ursäkt och som en bonus så drar dom av dom fösta två månaderna gratis

Hemsidan med tjänsterna fungerar dessutom snabbt och smärtfritt.
Otroligt bra val och kommer inte byta operatör i första laget!

Permalänk
Medlem

Du säger att du är aktiv, laddar ner, tittar på film och instagrammar mycket. Hur i hela friden ska du då klara dig på 1Mb/s ner och 128kb/s upp? Du kan inte titta på Youtube i annat än 360p eller möjligtvis 480p. Laddar ner i max 128 kB/s och kan knappt ladda upp bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Slött fiber? Nu blev jag nyfiken. Hur slött kan fiber vara?

Så pass att det dör av nån form av överbelastning när man spelar BF3.. Jag tror inte det går att förklara.. Men Bredbandsbolaget är bra på det här att leverera skit.

Skrivet av Mimematis:

Jag har haft det i över ett halvår nu och det är RIKTIG fri surf
Deras kundtjänst och service är otrolig.

Kommer ihåg att första fakturan så gjorde dom ett fel så fick första 2månader och 300kr i samtal/sms gratis ^_^
Perfekt tillfälle att vara utomlands med andra ord

Var aldrig på tal att jag skulle betala det, ringde in och sa till dom att dom hade tagit betalt av den fria surfen som ingår i mitt abonnemang, efter att ha gett uppgifter så så kunde personen jag talade med direkt bekräfta att det var deras fel och att jag inte kommer behöva betala nada utav det, fick email senare där dom bad om ursäkt och som en bonus så drar dom av dom fösta två månaderna gratis

Hemsidan med tjänsterna fungerar dessutom snabbt och smärtfritt.
Otroligt bra val och kommer inte byta operatör i första laget!

Låter ju helt perfekt ju. Inte många kundtjänster som är så generösa på att ge kompensation.

Skrivet av xyllian:

Du säger att du är aktiv, laddar ner, tittar på film och instagrammar mycket. Hur i hela friden ska du då klara dig på 1Mb/s ner och 128kb/s upp? Du kan inte titta på Youtube i annat än 360p eller möjligtvis 480p. Laddar ner i max 128 kB/s och kan knappt ladda upp bilder.

Jag kollade senast iförrigår när surfmängden tog slut på abonnemanget (20GB), en film i 480p med begränsning till 64kB/s.. Visst det tog sin tid att ladda, men jag har all tid att vänta, och det var det värt. Sen är jag i övrigt van med slöa uppkopplingar. Hade 0,5Mbit/s i början av detta året, och det var inga problem.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Rekordmedlem

Det här var en intressant tråd, byta från fiber till 1Mbit 3 g, ja nån måste ju vara först.
Du kan inte försöka få ordning på fiberanslutningen istället ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av bullen181:

10GB anser jag inte vara obegränsat.. Det är ungefär vad de flesta har.
20-50GB hos Telia och Telenor. Inte heller obegränsat. Tar mig 2 veckor så har jag i princip kört slut på det.

Hur kommer du upp i det? Laddar du ner spel till datorn via det internet eller vadå?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

10GB anser jag inte vara obegränsat.. Det är ungefär vad de flesta har.
20-50GB hos Telia och Telenor. Inte heller obegränsat. Tar mig 2 veckor så har jag i princip kört slut på det.

Som sagt dem flesta operatörer har helt fri surf. Du blandar ihop mängd data som man kan utnyttja i full hastighet vs begränsad hastighet.

Permalänk
Medlem

Nu när jag kollade deras sida såg jag detta

* Kampanjpris i 3 månader! Erbjudandet gäller t.o.m. 2013-08-31 och endast nybeställningar.
Överföringshastigheten sänks till 384 kbit/s om användandet överstiger 2 GB/mån för SURF 6 Mbit/s, 15 GB/mån för SURF 16 Mbit/s, 40 GB/mån för SURF 32 Mbit/s och 60 GB för SURF 80 Mbit/s.

Verkar vara i stil med dem andra operatörerna.
Själv har jag Telenors mobila bredband. Beställde då dem hade 100GB trafik i full hastighet sedan blev man strypt.
Dock så har jag varje månad överstigit med ibland det dubbla utan att ha blivit strypt en enda gång.
Får ut ca 55/20Mbit dygnet runt med 2st externa poynting antenner. Ping på 20ms

Permalänk
Medlem

Har Universal sen drygt ett år tillbaka och är skit nöjd med mobilabonnemanget.. Inge strul alls och surf funkar bra..

Permalänk
Avstängd

Jag har Universals största paket till min smartphone och är nöjd hittills:
http://www.universal.se/mobiltelefoni/#komplett-allt-i-ett

Men anledningen var att jag ringer en del till utlandet och det var väl egentligen därför jag tog dem:
http://www.universal.se/mobiltelefoni/info/?utlandssamtal

De använder Telenors nät och har väl samma täckning som dem.
Kundtjänsten upplever jag som bra också. Hemsidan är lätt och redig, lätt att göra ändringar på sin sida.

Permalänk
Medlem

I dagsläget så är hastigheten på universal surf 77:-/mån är 2,5mbps ner och 1,5 mbps upp.

Bästa operatöten jag vet - erbjuda något sånt när alla andra företag säljer 0.5 GB för typ 49 spänn...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazzar:

I dagsläget så är hastigheten på universal surf 77:-/mån är 2,5mbps ner och 1,5 mbps upp.

Bästa operatöten jag vet - erbjuda något sånt när alla andra företag säljer 0.5 GB för typ 49 spänn...

Säkert? Dom har höjt hastigheten? Står fortfarande 1mbit/0.128mbit på deras hemsida.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Hjemrdeil:

Så pass att det dör av nån form av överbelastning när man spelar BF3.. Jag tror inte det går att förklara.. Men Bredbandsbolaget är bra på det här att leverera skit.

Låter ju helt perfekt ju. Inte många kundtjänster som är så generösa på att ge kompensation.

Jag kollade senast iförrigår när surfmängden tog slut på abonnemanget (20GB), en film i 480p med begränsning till 64kB/s.. Visst det tog sin tid att ladda, men jag har all tid att vänta, och det var det värt. Sen är jag i övrigt van med slöa uppkopplingar. Hade 0,5Mbit/s i början av detta året, och det var inga problem.

Edit: Nvm, den här tråden var ju liiite äldre än vad jag först trodde

Alltså, om du betalar för fiber så är det ju bara att höra av sig till din leverantör och få det fixat istället. Du tycker fiber går slött så du ska skaffa bland de långsammaste 3G-abonemangen som finns? Hur tänker du där? Lite som att köpa en Skoda att rejsa i eftersom du har slut på luften i däcken till Ferrarin...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A