raspberry pi första gången, mining

Permalänk
Medlem

raspberry pi första gången, mining

Hej, jag har beställt en ASIC erupter som jag hade tänkt att mina med men skulle gärna vilja använda en Raspberry PI till det.
Då jag inte vet ett dugg om det så undrar jag om någon här skulle kunna hjälpa mig med vad jag behöver(vart jag kan köpa) för att kunna mina med en Raspberry PI.

Jag har använt cgminer på windows, vet inte om man behöver något annat slags program när man kör på en Raspberry PI?

/mod
Är osäker på hur mycket man får prata om bitcoin på sweclockers men om det bryter några regler så kan ni stänga ner tråden/editera bort det som inte kan skrivas.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd

Låter rätt meningslöst att mine:a på nåt som har så lite beräkningskraft, imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

jo det kommer ju säket funka men du kommer ju inte få så mycket
PI är ju inte så stark då den är så liten

den är ju inte precis gjord för mining

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Som de andra säger lär en Rasp. Pi vara riktigt underpreserande i bitcoin mining. Räkna inte med några pengar. x)

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Är osäker på hur mycket man får prata om bitcoin på sweclockers men om det bryter några regler så kan ni stänga ner tråden/editera bort det som inte kan skrivas.

Varför skulle man inte få brata om btc?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Låter rätt meningslöst att mine:a på nåt som har så lite beräkningskraft, imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av zZerf:

jo det kommer ju säket funka men du kommer ju inte få så mycket
PI är ju inte så stark då den är så liten

den är ju inte precis gjord för mining

Skrivet av m1ntos:

Som de andra säger lär en Rasp. Pi vara riktigt underpreserande i bitcoin mining. Räkna inte med några pengar. x)

Ska bara ha Raspberryn som en "host" eller vad man ska säga, ska använda ASIC för att mina.

en sådan här alltså, http://www.amazon.com/ASICMiner-Block-Erupter-300MH-Sapphire/...

Sen är det tänkt att jag ska mina tills jag har råd att köpa en till sådan sen fortsätta så.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

har du fått hem den? är de någon som du vet fått hem en sån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Höbalen:

Ska bara ha Raspberryn som en "host" eller vad man ska säga, ska använda ASIC för att mina.

en sådan här alltså, http://www.amazon.com/ASICMiner-Block-Erupter-300MH-Sapphire/...

Sen är det tänkt att jag ska mina tills jag har råd att köpa en till sådan sen fortsätta så.

Jag hoppas fan inte att du faktiskt la 800kr på en sådan!?!??!?!?! Dom kostar ca 400kr på eBay.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Ska bara ha Raspberryn som en "host" eller vad man ska säga, ska använda ASIC för att mina.

en sådan här alltså, http://www.amazon.com/ASICMiner-Block-Erupter-300MH-Sapphire/...

Sen är det tänkt att jag ska mina tills jag har råd att köpa en till sådan sen fortsätta så.

Tänkte bara informera om att du kommer ligga i dagen läge på 13$ per månad med en såndär. (10 månader för att gå jämt upp, om inte svårighetsgraden ökar)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Permalänk
Skrivet av subtector:

Jag hoppas fan inte att du faktiskt la 800kr på en sådan!?!??!?!?! Dom kostar ca 400kr på eBay.

Skulle du kunna länka till en annons där den är så billig?