öppet köp för datordelar ?

Permalänk

öppet köp för datordelar ?

Ringde precis och frågade Netonnet, dom sa att öppet köp 14 dagar är ok på alla datordelar, inte nöjd bara skicka tillbaks inom 14 dagar,,,, har alla kända nätbutiker det så, INET, komplett osv,,,,, ?

Netonnet sa, att oavsett anledning kan jag skicka tillbaks vad jag vill och få pengar tillbaka eller prova nåt annat, perfekt om man bygger dator, något man tycker är så där, skicka tillbaks, prova annat.. jag trodde aldrig detta skulle gälla datordelar..

Sorry fall frågan varit uppe, sökt lite men inte hittat nåt..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett har 45 dagar: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns...

Tänk bara på att alla kräver nyskick på varan, kartong och alla tillbehör kvar osv. Man får bara försiktigt undersöka.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om du har handlat online/postorder så har du en viss tid på att testa varan pga du inte har känt på den fysiskt som du kan göra i en butik.

men om du tex spiller mjölk på en cpu så går det så klart inte.

Rätta mig om jag har fel (:

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk

nu när jag tänker efter, jag frågade ju aldrig: om det gäller när man satt ihop datorn ???

Alltså kan man sätta ihop sin dator, provköra i några dagar, sedan montera ner allt och skicka tillbaks ?

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Det är en fin förmån, som man inte bör överutnyttja.

Tänk också på att returporto inte är gratis...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FatherOfThree:

Det är en fin förmån, som man inte bör överutnyttja.

Tänk också på att returporto inte är gratis...

Fo3

Det håller jag med om.

Trots det så har Dustinhome fritt returporto för ångerrätt. Man undrar hur det går ihop ekonomiskt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

ja är så fallet blev jag blåst av cdon..... jag hade ett xfx 6970 som jag tyckte presterade sämre en mitt gtx 460 men jag fick inte byta ut det. Jag hade haft det drygt 15 dagar, jag va alltså beredd att lägga pengar i mellan för att få ett gtx680 som va nytt på marknaden då.

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

ja är så fallet blev jag blåst av cdon..... jag hade ett xfx 6970 som jag tyckte presterade sämre en mitt gtx 460 men jag fick inte byta ut det. Jag hade haft det drygt 15 dagar, jag va alltså beredd att lägga pengar i mellan för att få ett gtx680 som va nytt på marknaden då.

15 är större än 14
Tiden räknas från mottaget paket inte öppnat paket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aluser:

15 är större än 14
Tiden räknas från mottaget paket inte öppnat paket.

minns att det va under 14 dagar för jag snackade om ångre rätten och dom sa bara det du har öppnat produkuten och använt den. orkade inte gå till botten med detta faktiskt men nämner det bara nu när vi ändå hade detta på tal

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk

Enligt lag har du vid distansköp 14 dagars ångerrätt, då gäller det dock att varan är i nyskick, detsamma gäller förpackningar, förutom plomberingar som måste brytas för att kunna använda produkten. Köpet hävs genom att du meddelar butiken om att du ångrar köpet inom 14 dagar från att du mottagit varan.

Sen kan du kolla hos varje butik om de har något extra "öppet köp" eller liknande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thompi8:

minns att det va under 14 dagar för jag snackade om ångre rätten och dom sa bara det du har öppnat produkuten och använt den. orkade inte gå till botten med detta faktiskt men nämner det bara nu när vi ändå hade detta på tal

Det är skillnad på att prova/testa en produkt och faktiskt använda den. Du har enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att undersöka varan. Med undersöka menas att allt fungerar, produkten lever upp till dina förväntningar osv. Du får givetvis drar igång ett spel och se om du är nöjd. Du får dock inte sitta och spela BF3 24/7 i 14 dagar. Dock svårt för butiken att veta hur du har "testat" det om du inte säger som det faktiskt är.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Det är skillnad på att prova/testa en produkt och faktiskt använda den. Du har enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att undersöka varan. Med undersöka menas att allt fungerar, produkten lever upp till dina förväntningar osv. Du får givetvis drar igång ett spel och se om du är nöjd. Du får dock inte sitta och spela BF3 24/7 i 14 dagar. Dock svårt för butiken att veta hur du har "testat" det om du inte säger som det faktiskt är.

spelar inte BF3 hehe dock är jag en snubbe som kör benchmark och syntetiska test. stod dock i valet o kvalet så vist det va nog mitt egna fel åxå men skit samma orkade inte gå till botten med det. over and out med detta nu

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd