Nvidia gear up, problem med att ladda ner spelet.

Permalänk
Medlem

Nvidia gear up, problem med att ladda ner spelet.

Jag köpte ett nytt grafikkort och fick då med en kod till att få Splinter cell blacklist gratis. Jag följer instruktionerna och allt är frid och fröjd tills jag ska checka ut från Ubisofts webshop. I mailet jag fick från Nvidia stog det "We require only the address fields to be completed, and agreement to the terms of sale on the payment page.
You are not required to enter payment information for this order". Som jag tolkade det så behöver jag då inte fylla i några faktureringsuppgifter, men när jag ska checka ut så står det att jag måste det ändå. Jag ger er en bild om ni inte fattar vad jag menar.

Har jag tolkat det fel och behöver fylla i dessa uppgifter? Eller är det bara någon bugg?

Ingen aning om detta är rätt forumdel.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Sidan är nog uppbyggd så, du fick väl en kod och den anger du antagligen på nästa sida så priset på spelet blir 0:-

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Sidan är nog uppbyggd så, du fick väl en kod och den anger du antagligen på nästa sida så priset på spelet blir 0:-

Koden har jag redan angett, det gjorde man på första sidan.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Pröva? Blir det fel så stäm dom jävlarna!
Nej just ja, vi bor inte i USA..
Men pröva iaf!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Då får jag klara mig utan Splinter cell, jag vill inte ge ut min adress, mobilnummer till ubisoft.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Då får jag klara mig utan Splinter cell, jag vill inte ge ut min adress, mobilnummer till ubisoft.

Själv står det Your redemption code is not valid or has already been redeemed. när jag skall göra första steget, Kan också klara mig utan det men själva principen att det ska strula är kass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Själv står det Your redemption code is not valid or has already been redeemed. när jag skall göra första steget, Kan också klara mig utan det men själva principen att det ska strula är kass

Precis, man vill ha det så smärtfritt som möjligt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Vill du inte ha koden så tar jag den gärna. Tror inte man kommer runt den registrering du fick upp på deras sida.

Permalänk
Medlem

Hej, jag fick också en sådan kod när jag köpte mitt nya grafikkort och om mitt minne inte sviker mig var jag tvungen att fylla i alla de där uppgifterna. Som jag tolkade det var det endast kreditkortsuppgifter de inte efterfrågade...

EDIT:

Får jag fråga varför du är så negativt inställd till att lämna ut dina kontaktuppgifter till Ubisoft? Bara ren nyfikenhet

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

När jag köpte ett 670 till min broder så fick han med ett Assassins Creed på köpet och det funka som ett vanligt köp förutom att det kosta 0kr. Sedan var han också tvungen att skapa ett konto på UBI för att kunna spela det.

Edit: Sen har väll inte nya Splinter Cell släppts ännu så du borde ju inte kunna ladda hem det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Jag köpte ett nytt grafikkort och fick då med en kod till att få Splinter cell blacklist gratis. Jag följer instruktionerna och allt är frid och fröjd tills jag ska checka ut från Ubisofts webshop. I mailet jag fick från Nvidia stog det "We require only the address fields to be completed, and agreement to the terms of sale on the payment page.
You are not required to enter payment information for this order". Som jag tolkade det så behöver jag då inte fylla i några faktureringsuppgifter, men när jag ska checka ut så står det att jag måste det ändå. Jag ger er en bild om ni inte fattar vad jag menar. http://i.imgur.com/lpcQESf.png

Har jag tolkat det fel och behöver fylla i dessa uppgifter? Eller är det bara någon bugg?

Ingen aning om detta är rätt forumdel.

Du måste fylla i detta. Detta på grund av att du faktiskt gör ett köp av spelet, men med hjälp av koden så betalar NVIDIA ditt spel istället, så det kommer kosta dig 0:-.

Edit: Orkar du inte fixa så vore jag jätteglad om du skrev koden till mig i PM, jag är riktigt sugen på spelet!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

För att kunna spela spelet måste du ändå registera dig (namn, address etc) på Uplay. Jag förstår inte riktigt problemet? Du behöver bara skriva in address inte ditt kreditkortsnummer osv? Skriv in en fejkad address och namn då om du är så nojig.