Bioshock Infinite random crash?

Permalänk

Bioshock Infinite random crash?

Hej! Jag har haft Bioshock Infinite nu i 2 dagar fast det finns en sådan jobbig sak. När jag spelar det så efter 10-30 mins så står det att programet har slutat svara och man kan inte göra någonting, bara trycka "stäng program". När jag sen öppnar programet igen så visas alla företag t.ex "2k games" och så men precis innan när det står t.ex "1998-2013 bla bla" så krashar de på samma sätt. Om jag sedan vill spela spelet igen så är jag tvungen att starta om datorn. Jag har testat att felsöka och att öppna som Administratör men inget verkar funka? Skulle jag kunna få hjälp på det här ganska snabbt för jag tycker spelet är grymt kul hittills!

Permalänk
Medlem

kopiera din sparfil och testa installera om spelet.

Permalänk
Skrivet av Nemran:

kopiera din sparfil och testa installera om spelet.

Är det enda lösningen x(?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Är det enda lösningen x(?

Finns säkert fler lösningar, men att sitta å felsöka/googla i flera timmar för att hitta en annan lösning känns ju ganska smärtsamt. Installera om spelet går på 10-15 min och kopierar du din sparfil behöver du ju inte börja om.

Permalänk
Skrivet av Nemran:

Finns säkert fler lösningar, men att sitta å felsöka/googla i flera timmar för att hitta en annan lösning känns ju ganska smärtsamt. Installera om spelet går på 10-15 min och kopierar du din sparfil behöver du ju inte börja om.

hur sparar jag mina saves då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

hur sparar jag mina saves då?

http://grinningstudio.blogspot.se/2013/04/bioshock-infinite-b...

Permalänk
Skrivet av LilBigAdventure:

hur sparar jag mina saves då?

Om du använder steam cloud så behöver du inte spara några saves då dem ligger i "molnet". Om du inte använder det så behöver du inte spara något ändå, eftersom dessa inte tas bort om du avinstallerar spelet.

Innan du ominstallerar. Har du provat att verifiera spelfilerna?

Permalänk
Skrivet av ConTigent:

Om du använder steam cloud så behöver du inte spara några saves då dem ligger i "molnet". Om du inte använder det så behöver du inte spara något ändå, eftersom dessa inte tas bort om du avinstallerar spelet.

Innan du ominstallerar. Har du provat att verifiera spelfilerna?

kör det inte på steam^^

Permalänk
Skrivet av ConTigent:

Om du använder steam cloud så behöver du inte spara några saves då dem ligger i "molnet". Om du inte använder det så behöver du inte spara något ändå, eftersom dessa inte tas bort om du avinstallerar spelet.

Innan du ominstallerar. Har du provat att verifiera spelfilerna?

okej... uuhm jag har crackat spelet... hur hittar jag filerna?

Permalänk

Jag har kollat igenom Program (x86) och AppData och mina dokument.. hittar inget x(

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd låst.*

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Även

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

-> Använd funktionerna redigera / citera alla.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.