Xbox One och Playstation 4 tillgänglighet avslöjas av Toys R Us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Detta undrar jag också... Men jag undrar också som £349+frakt verkligen blir billigare än 3890SEK?

Det blir det nog inte och går den sönder under garantitiden måste du ändå skicka tillbaka den och det kommer kosta ganska mycket.
Därför bättre välja en svensk butik och se dom här 200kr extra du betalar som en försäkring i fall att den går sönder.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tonix:

svårt att sätta något för kameran :)?

Microsoft får gärna filma mig och spela in ljudet, Dom kommer säkert anställa 45 miljoner nya som ska konstant sitta 24/7h om dygnet och övervaka varenda kinect enhet

Det har dom nog jätte mycket användning av

Skrivet av mrSvamp:

Rent spontant känns det inte som att cheferna på microsoft har skapat tekniken för att se feta, svettiga, finniga tonåringar som spelar Halo i kalsongerna.. Snarare att den ständigt är på så man genom gester eller röstkommandon kan starta konsol/tv/hifi osv... Men det är ju bara spekulationer.

Skrivet av Supertuba:

Kanske att den kan spela in allt ljud från rummet mitt men annars kommer den där kameran ligga begravd i en låda hehe. Eftersom den är värdelös för mig så kan man ju lika gärna öppna upp den och försöka muta micen för gott!

Skäl att inte tycka om SPIONPROGRAM!

Om du gör vissa privata saker som att ha SEX, eller något sjukt som du gillar som hamnar på film kan den användas mot dig i framtiden om du kanske blir politiker, får makt mm.

Om du råkar uppfinna något, får nya affärs idéer, är inte nöjd med makthavaren mm och när du blir lite BETYDELSEFULL de göra sig av med dig.

Några hackare får tag på dina pinsamma och lägger ut på internet gör narr av dig eller vill ha pengar för de. (fick hjärnsläpp på det där ordet) -.-

Hackare som ser in i ditt hem och sedan planerar att råna dig på dina värdesaker.

ANVÄND hjärnan. Tider förändras, människor förändras, systemet kan kollapsa mm. Sluta vara naiva välmående slavar.

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Skäl att inte tycka om SPIONPROGRAM!

Om du gör vissa privata saker som att ha SEX, eller något sjukt som du gillar som hamnar på film kan den användas mot dig i framtiden om du kanske blir politiker, får makt mm.

Om du råkar uppfinna något, får nya affärs idéer, är inte nöjd med makthavaren mm och när du blir lite BETYDELSEFULL de göra sig av med dig.

Några hackare får tag på dina pinsamma och lägger ut på internet gör narr av dig eller vill ha pengar för de. (fick hjärnsläpp på det där ordet) -.-

Hackare som ser in i ditt hem och sedan planerar att råna dig på dina värdesaker.

ANVÄND hjärnan. Tider förändras, människor förändras, systemet kan kollapsa mm. Sluta vara naiva välmående slavar.

Och skillnaden från idag är? Det är inte precis som att utan Xbox One är det enda sättet att få fram denna information. Om man vill gå helt säker från sånt är det nog bäst att flytta in i skogen och slutar använda det mesta som drivs med elektrictet.

Eller så kan man istället vara bekväm med den man är så vad de än hittar om dig så känner du inte att du har något att gömma

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Skäl att inte tycka om SPIONPROGRAM!

Om du gör vissa privata saker som att ha SEX, eller något sjukt som du gillar som hamnar på film kan den användas mot dig i framtiden om du kanske blir politiker, får makt mm.

Om du råkar uppfinna något, får nya affärs idéer, är inte nöjd med makthavaren mm och när du blir lite BETYDELSEFULL de göra sig av med dig.

Några hackare får tag på dina pinsamma och lägger ut på internet gör narr av dig eller vill ha pengar för de. (fick hjärnsläpp på det där ordet) -.-

Hackare som ser in i ditt hem och sedan planerar att råna dig på dina värdesaker.

ANVÄND hjärnan. Tider förändras, människor förändras, systemet kan kollapsa mm. Sluta vara naiva välmående slavar.

Men jisses! Det är ju en spelkonsol avsedd för barn/ungdomar/familjer...

Frågan är vafasen du hittar på i tv-rummet?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Jag är extremt emot konsoler i allmänhet men detta lindrar helt klart, så man är faktiskt inte tvungen till att spela framför en stor TV med dåligt ljud i en soffa

Skrivet av Jyyhan:

Sååå, bara för att man sitter framför en tv så har man dåligt ljud och sitter långt ifrån i en soffa?

Sitter i soffan framför en 108" stor duk och har 4.1 surround ljud med bl.a. B&W 805.
Så snälla du, förklara för mig hur en 24" monitor med Logitech Z-5500 skulle vara bättre?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s_jimmie:

Alla som köper en Xbox i Sverige borde utvisas till USA där ni hör hemma era NSA supporters.... usch folk borde tänka lite längre än några ändrade policys i M$ avtal, som om det skulle hindra dom... jo tjena *facepalm*

Samma sak gäller ju Sony...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Men man kan ju göra allt det med en dator så varför betala massor extra för det?

Konsolexklusiva spel, t.ex. Halo, Red Dead Redemption, The Last of Us osv, sen så GTA V (gissningsvis) ett halvår före PC

Skrivet av saindrenan:

Sitter i soffan framför en 108" stor duk och har 4.1 surround ljud med bl.a. B&W 805.
Så snälla du, förklara för mig hur en 24" monitor med Logitech Z-5500 skulle vara bättre?

Ha, skulle ta 24" skärm och ett par Steelseries Siberia över det vilken dag som helst.

Extremt mycket bättre upplevelse med liten fokuserad skärm och ljud direkt i öronen.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon152135:

Skäl att inte tycka om SPIONPROGRAM!

Om du gör vissa privata saker som att ha SEX, eller något sjukt som du gillar som hamnar på film kan den användas mot dig i framtiden om du kanske blir politiker, får makt mm.

Om du råkar uppfinna något, får nya affärs idéer, är inte nöjd med makthavaren mm och när du blir lite BETYDELSEFULL de göra sig av med dig.

Några hackare får tag på dina pinsamma och lägger ut på internet gör narr av dig eller vill ha pengar för de. (fick hjärnsläpp på det där ordet) -.-

Hackare som ser in i ditt hem och sedan planerar att råna dig på dina värdesaker.

ANVÄND hjärnan. Tider förändras, människor förändras, systemet kan kollapsa mm. Sluta vara naiva välmående slavar.

Ojdå nu är alla utan foliehatt slavar, finns det fler kännetecken på oss?
Hackarna kan redan hacka din smartphone, webkamera, eller vilken teknisk pryl som helst. Kanske bättre att du byter ut allt med kisel i mot kottar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skuggan74:

Ojdå nu är alla utan foliehatt slavar, finns det fler kännetecken på oss?
Hackarna kan redan hacka din smartphone, webkamera, eller vilken teknisk pryl som helst. Kanske bättre att du byter ut allt med kisel i mot kottar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner mig också som en slav, varje gång mina skattepengar inte används för Sveriges samhälle, utan "bistånd" utomlands, "projekt" som vissa lagstiftare gör för att sno våra skattemedel på "lagligt" sätt.

Men ni förstår ju poängen, ge en människa ett finger, så slutar det med att han tar hela din arm.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Konsolexklusiva spel, t.ex. Halo, Red Dead Redemption, The Last of Us osv, sen så GTA V (gissningsvis) ett halvår före PC

Ha, skulle ta 24" skärm och ett par Steelseries Siberia över det vilken dag som helst.

Extremt mycket bättre upplevelse med liten fokuserad skärm och ljud direkt i öronen.

Haha säger du som inte har testat något bättre..
Har 23" skärmar + Tritton headset för BF3 och liknande. Det funkar väl bra om man vill prestera och tävla.
Däremot när det kommer till spel som inte är "tävlingsinriktade" (t.ex. RDR, GTA eller The Last of Us) så sitter jag 1000 gånger hellre i soffan där jag får väldefinierat och omslutande ljud.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Detta är varför jag kommer köpa båda, smått insyn i hur man faktiskt kan spela om man anstränger sig lite.

Xim Edge gör det möjligt att spela med Tangentbord och Mus på både Playstation och Xbox, det är verkligen underbart i FPS spel, Xboxet är kopplat till en 24" HDMI skärm också, sen ett Logitech Z-5500 system med kontrollpanelen kopplat till Xboxet via Optisk kabel, detta tillåter dig att kontrollera volymen till ett par valfria hörlurar utan volymkontroll, 3.5mm uttag, alltså är det mer eller mindre exakt som att spela på PC, du kan binda alla knappar precis som du vill, left ctrl är ducka, space är jump, esc är menyn, tab är scoreboard osv.

Jag är lite kluven när det gäller Xim3/Xim Edge. Jag har en Xim3 själv men den ligger bara och samlar damm idagsläget.

Det var kul i början att köra över alla spelare med handkontroll, bli kickad och bannad på var och varannan server för att man var "för bra" men efter ett par veckor med den så blev det inte längre roligt att spela multiplayer eftersom all utmaning och känslan av att man spelat bra när man vunnit bara försvann. Så jag började fundera på om det är så folk som dopat sig känner sig när dom vinner?

Jag vet att det inte räknas som fusk men uppriktigt sagt så anser jag personligen att det är en form av "fusk". För singleplayerspel så är det så klart inga som helst problem.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Ps4 förbokad på 2 ställen. Får se vilket man väljer. Kanske blir en Xbox One senare under förutsättning att de tar bort den jävla spionkameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Konsolexklusiva spel, t.ex. Halo, Red Dead Redemption, The Last of Us osv, sen så GTA V (gissningsvis) ett halvår före PC

Ha, skulle ta 24" skärm och ett par Steelseries Siberia över det vilken dag som helst.

Extremt mycket bättre upplevelse med liten fokuserad skärm och ljud direkt i öronen.

Tycker min 130" duk med 5.1 ger mycket bättre inlevelse än mina 3x23" med Sennheiser.

Beror också på spelet. Bf3 går inte att spela utan nvidia surround.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ps4 förbokad på 2 ställen. Får se vilket man väljer. Kanske blir en Xbox One senare under förutsättning att de tar bort den jävla spionkameran.

Ja, för det är en spionkamera som kommer med, inte en Kinect... -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

PS4+spel vs julresa till ett varmt land.

Hmm....

Utan att tveka, -resan
Ta med dig henne, honom, henom, honne, hen, polare, familj eller res själv, goda minnen är värda mer än prylar i.m.o

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Ja, för det är en spionkamera som kommer med, inte en Kinect... -_-

Du menar DRM med spionfunktion och stöd för kinect.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

allt du kör framför kinekt finns lagrat hos NSA's datacenter i 100 år.

Permalänk
Skrivet av tonix:

svårt att sätta något för kameran :)?

Microsoft får gärna filma mig och spela in ljudet, Dom kommer säkert anställa 45 miljoner nya som ska konstant sitta 24/7h om dygnet och övervaka varenda kinect enhet

Det har dom nog jätte mycket användning av

om du någon gång har skrivit bin laden ,jihad eller allah på internet så finns du på nsa's övervakning

Permalänk
Skrivet av sprite:

w00t? har du ens någon fakta som backar upp det?
Risken är väl lika stor på en laptop/pc/smartphone?

ja, om du har windows, eftersom microsoft har installerat bakdörrar till underättelsetjänster

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sprite:

w00t? har du ens någon fakta som backar upp det?
Risken är väl lika stor på en laptop/pc/smartphone?

De senaste slidesen som släppts är lite oroväckande: http://www.theguardian.com/world/2013/jul/31/nsa-top-secret-p...

Speciellt om man kombinerar det med de första som släpptes: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/special/politics/prism-c...

Att hålla på att klaga på Kinect är lite löjligt, det medger jag, men att inte vara skeptisk är mycket värre. Du borde testa "foliehatten". Och ja, det är lika illa att ha de andra enheterna också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Skäl att inte tycka om SPIONPROGRAM!

Om du gör vissa privata saker som att ha SEX, eller något sjukt som du gillar som hamnar på film kan den användas mot dig i framtiden om du kanske blir politiker, får makt mm.

Om du råkar uppfinna något, får nya affärs idéer, är inte nöjd med makthavaren mm och när du blir lite BETYDELSEFULL de göra sig av med dig.

Några hackare får tag på dina pinsamma och lägger ut på internet gör narr av dig eller vill ha pengar för de. (fick hjärnsläpp på det där ordet) -.-

Hackare som ser in i ditt hem och sedan planerar att råna dig på dina värdesaker.

ANVÄND hjärnan. Tider förändras, människor förändras, systemet kan kollapsa mm. Sluta vara naiva välmående slavar.

Bara tanken av att du skulle ha en konsol med en kamera som filmar dig är orimlig, men ändå sitter vi alla glatt framför våra laptops med kameran riktad rätt i ansiktet på dig, som även den är tillgänglig för "hackers"? det finns hundratals sätt för folk att se dig och om jag nu köper x1 så täcker jag väl kameran, lägger den i en låda och sedan kan de som vill kolla på en kolsvart bild med lite ljud. Snälla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Skitsnack? Dom har ju t.o.m sökt patent på vissa av dessa drakoniska funktioner.

För det första så har jag svårt att tro att det är sant. Och för det andra så finns det många anledningar till att söka patent på något. Det behöver inte vara för att man ska implementera det.

Permalänk
Skrivet av Kapten_Kanel:

För det första så har jag svårt att tro att det är sant. Och för det andra så finns det många anledningar till att söka patent på något. Det behöver inte vara för att man ska implementera det.

Patentansökan är genuin. Utdrag från artikeln:
"A patent filed by Microsoft for Kinect describes a camera system that monitors the number of viewers in a room. Content providers will be able to set a threshold which if exceeded would trigger a prompt for the device owner to purchase a license for more viewers."

Värt att notera är att det endast är en patentansökan (men en illvillig och drakonisk sådan). Det behöver inte betyda att dom faktiskt kommer implementera den här tekniken. Men det är oroande att microsoft lierar sig med MPAA (Motion Picture Association of America). Om det skulle genomföras så skulle dom nog råka ut för en lagom bojkott dock.

Här är bara några av källorna:
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=192092
http://www.vg247.com/2013/05/24/microsofts-kinect-patent-sugg...
http://www.extremetech.com/gaming/139706-microsofts-new-kinec...
http://psnprofiles.com/forums/topic/6745-microsoft%E2%80%99s-...
http://www.gamespot.com/forums/topic/29362434/microsofts-new-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ha, skulle ta 24" skärm och ett par Steelseries Siberia över det vilken dag som helst.

Extremt mycket bättre upplevelse med liten fokuserad skärm och ljud direkt i öronen.

Jag ser att du inte har en aning om vad B&W 800 serien är för något.
Men visst, du har bättre ljud i dina 600 kronors hörlurar än vad ett par högtalare i 40.000 kronors klassen presterar.
Grattis.

Visa signatur

MorphOS Nordic
011100110110000101101001011000100011000001110100

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

om du någon gång har skrivit bin laden ,jihad eller allah på internet så finns du på nsa's övervakning

Vill gärna se den listan, har skrivit det många gånger och jag skulle vara tacksam om du kan visa källa på att mitt namn eller ip finns med på någon slags övervakning. Tack i förhand!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av saib0t:

Jag ser att du inte har en aning om vad B&W 800 serien är för något.
Men visst, du har bättre ljud i dina 600 kronors hörlurar än vad ett par högtalare i 40.000 kronors klassen presterar.
Grattis.

Känns inte riktigt som att han har koll på ljud

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supertuba:

Microsoft har ju gått ut och sagt att de har tagit bort kravet om att vara uppkopplad för att kunna spela SP, kravet att du måste logga in någon gång var 24:e timme m.m. det enda som finns kvar för Microsoft att göra nu är att ta bort kravet om att ha kinect up-and-running dygnet runt, vilket är skrämmande speciellt när kameran lätt kan filma i mörker också!

En gång var 24 timme är förtfarande för mycket. Det är en begränsing, och sådana gillar inte jag.
När jag köpt konsolen är den min, då ska den villkorslöst vara min utan att den ska behöva logga in var 24:e timme eller liknande.
Konsoler suger.

Finns ingen som helst vettig anledning till varför det ska finnas ett krav för Kinect att alltid vara på.

Vi borde ha en integritetsombudsman som förbjuder försäljning av sådana produkter på den svenska marknaden.