Black Ops 2: Unable to join game season

Permalänk
Medlem

Black Ops 2: Unable to join game season

Halloj!
Tänkte göra ett försök här o se det gäller inte mig utan en kompis. Det är så att min polare kan inte joina mitt party och jag kan inte joina hans party har googlat runt men hittar bara för PS3/Xbox 360 vi lirar på PC. Varje gång han joinar får vi det där meddelandet MEN om jag joinar en server o finns en plats över eller om nån lämnar så kan han joina men inte i party tydligen. Hans NAT är på Strict medans min är på moderate men kan jag kan joina andras party etc.

Hittade en annan guide på nätet på portforwards hemsida http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...

Som ni ser så har han en Thomson Alcatel TG585v7 hjälpte han över Skype med video saken så jag såg att han öppnade rätt portar bad han då starta om datorn sen testa. Han har ett undantag i brandväggen för BO2 virus program har han icke det tog vi bort han stängde även av brandväggen i datorn samma sak där kan inte joina.

Hittade en video på youtube att öppna massa andra portar men efter vi hade gjort exakt det han gjorde så spardes inte portarna tror vi gjorde om det 10 gånger tills vi gav oss. Vi delade även dem där portarna till hans dator att dem ska vara tilldelade. Vi har även stängt av UAC på datorn.

Jag är helt slut på idéer för att hjälpa han för blir inte så roligt att spela mot han istället för att vi lirar i ett party.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ring telia och be dom installera den senaste uppateringen till hans modem, det kan fixa biffen. Ha även igång uPnP..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

uPnP är redan aktiverad dem har inte telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

uPnP är redan aktiverad dem har inte telia.

Telia kom av rena farten. I vilket fall så kan han ta kontakt med sin ISP och be dom uppdatera.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.