Nytt grafikkort tills imorgon?! -HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort tills imorgon?! -HJÄLP!

Hej! som tråden lyder, så har jag tänkt väldigt mycket på vad för kort jag ska ha, och ni ska få vara med och bestämma!

Budgeten ligger på MAX 4000.
Skulle vilja maxxa dem flesta spelen, och även de kommande.

Vilket tror ni skulle passa mig?

Permalänk
Medlem

GTX770

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Skrivet av AntonKG:

Hej! som tråden lyder, så har jag tänkt väldigt mycket på vad för kort jag ska ha, och ni ska få vara med och bestämma!

Budgeten ligger på MAX 4000.
Skulle vilja maxxa dem flesta spelen, och även de kommande.

Vilket tror ni skulle passa mig?

SLI / CROSSFIRE?

Permalänk
Medlem

GTX 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

SLI / CROSSFIRE?

Nope, inte för tillfället. Kanske senare med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:
Skrivet av FoamBox:

Mer information? Varför just 770?

Permalänk
Inaktiv

jag skulle ta ett 7970 istället. AMDs kort är bättre än nvidias om du frågar mig.

Permalänk

GTX 770 ligger precis under 4000kr och lär vara nog för att köra det mesta på max.

Permalänk
Medlem

asus radeon 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon223880:

jag skulle ta ett 7970 istället. AMDs kort är bättre än nvidias om du frågar mig.

Jo, det är en J*vligt svår fråga! Det är därför jag frågar er.. För jag kan inte bestämma mig vilket..
Har alltid vart på den röda sidan, men skulle vara kul och testa från den gröna..

Permalänk
Skrivet av AntonKG:

Nope, inte för tillfället. Kanske senare med tiden.

Okej, Då håller jag med dom andra, GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartner_X:

GTX 770 ligger precis under 4000kr och lär vara nog för att köra det mesta på max.

Tror du att http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/pny-geforcegtx7702gb/190964.7063/
blir bra? Skillnaden mellan ett 770 och ett 760? Räcker 2GB? inte tänkt köra mer än 1920 x 1080 ändå

Permalänk
Skrivet av AntonKG:

Tror du att http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/pny-geforcegtx7702gb/190964.7063/
blir bra? Skillnaden mellan ett 770 och ett 760? Räcker 2GB? inte tänkt köra mer än 1920 x 1080 ändå

www.gpuboss.com

Där kan du jämföra olika grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonKG:

Mer information? Varför just 770?

Du kan enkelt klocka upp det till prestanda liknande GTX780... om du tar ASUS/MSI modellen

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Har du tänkt dig att spela BF4 så ska du ta ett AMD kort på direkten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AntonKG:

Hej! som tråden lyder, så har jag tänkt väldigt mycket på vad för kort jag ska ha, och ni ska få vara med och bestämma!

Budgeten ligger på MAX 4000.
Skulle vilja maxxa dem flesta spelen, och även de kommande.

Vilket tror ni skulle passa mig?

du har tänkt mycket på vad du ska ha för kort, varför behöver du hjälp då? fattar inte, kan du formulera dig bättre?

Permalänk
Skrivet av AntonKG:

Tror du att http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/pny-geforcegtx7702gb/190964.7063/
blir bra? Skillnaden mellan ett 770 och ett 760? Räcker 2GB? inte tänkt köra mer än 1920 x 1080 ändå

Det beror ju helt på hur mycket du vill lägga ut, båda är ju riktigt bra men GTX 770 är ju däremot bra mycket kraftfullare. Något som ju helt klart är bra om man inte planerar att köra SLI.

http://www.anandtech.com/show/7103/nvidia-geforce-gtx-760-rev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du har tänkt mycket på vad du ska ha för kort, varför behöver du hjälp då? fattar inte, kan du formulera dig bättre?

För att jag inte är så jätte insatt i just grafik avdelningen. Jag har alltid hört olika om just 770 vs 7970 osv.. Jag vill bara höra vilket just NI tycker är det bästa för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

www.gpuboss.com

Där kan du jämföra olika grafikkort!

TACK!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AntonKG:

För att jag inte är så jätte insatt i just grafik avdelningen. Jag har alltid hört olika om just 770 vs 7970 osv.. Jag vill bara höra vilket just NI tycker är det bästa för mig.

jag skriver det en gång till, kanske du förstår.
DU skriver att du har tänkt mycket på ett kort som du ska köpa, varför behöver du hjälp om DU redan tänkt ut ett kort?

Permalänk
Skrivet av AntonKG:

Varsegod! Märkte att du bodde i Varberg nu xD

Permalänk
Medlem

OM du skulle kunna smäcka på en till tusenlapp och köpa 780 så är det riktigt riktigt bra. ett klockat 780 går i flera fall om ett titan och hoppen upp till 780 från 770 är riktigt stort med tanke på en ny krets (GK110) större minnesbuss och mer vram.
Kan du inte gå upp 1000kr är 770 bra. Speciellt om du kanske ska köra sli senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

jag skriver det en gång till, kanske du förstår.
DU skriver att du har tänkt mycket på ett kort som du ska köpa, varför behöver du hjälp om DU redan tänkt ut ett kort?

Han har tänkt mycket på vilken kort han ska köpa men han är fortfarande osäker så han ber om hjälp av folk som kan så han kan vara mer säker på vilken han ska köpa.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem

jag skulle sparat lite till och köpt ett 780 =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Har du tänkt dig att spela BF4 så ska du ta ett AMD kort på direkten.

Källa på det!?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonKG:

För att jag inte är så jätte insatt i just grafik avdelningen. Jag har alltid hört olika om just 770 vs 7970 osv.. Jag vill bara höra vilket just NI tycker är det bästa för mig.

Och du tror att det blir lättare om du gör en tråd här där du får mer av samma förslag?
7970 eller 770. Rött eller Grönt.

Amd fanboys kommer säga att 7970 är bäst och tvärtom, och det är ca 50/50 av båda lag, så det viktigaste är väll vad DU tycker?

Skrivet av Beinerfelt:

Källa på det!?

Överallt på Interweb?

According to IGN, EA says it has inked a partnership with AMD that will see all games based on the Frostbite 3 engine "optimized exclusively for AMD GPUs and CPUs." Those optimized games will include Battlefield 4, Need for Speed Rivals, and the next Mirror's Edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Källa på det!?

Frostbite 4 utvecklas tight tillsammans med AMD enligt EA/Dice.

http://lmgtfy.com/?q=BF4+AMD&l=1

EDIT: Dallebull var snabbare och gjorde det snyggare, my bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xankrig1:

Frostbite 4 utvecklas tight tillsammans med AMD enligt EA/Dice.

http://lmgtfy.com/?q=BF4+AMD&l=1

EDIT: Dallebull var snabbare och gjorde det snyggare, my bad.

Lugnt! Blir nog trotts allt ett 770.
Tack för er hjälp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

OM du skulle kunna smäcka på en till tusenlapp och köpa 780 så är det riktigt riktigt bra. ett klockat 780 går i flera fall om ett titan och hoppen upp till 780 från 770 är riktigt stort med tanke på en ny krets (GK110) större minnesbuss och mer vram.
Kan du inte gå upp 1000kr är 770 bra. Speciellt om du kanske ska köra sli senare.

Yes. Har bara 6K, och måste ha större chassi.. Så då får det bli 770

Jag menar, jämför mitt 7770 mot ett 770