Minecraft Feed The Beast Ultimate server

Permalänk
Medlem

Minecraft Feed The Beast Ultimate server

Hejsan

Är på jakt efter nya spelare till min FTB Ultimate server. Vi kör version 1.1.2 och världen som nu rullar startade 2013-07-01. Runt 7st aktiva spelare med en bra gemenskap, brukar även köra events där vi kör Ultimate Hardcore rundor i lag eller alla mot alla.

Servern hostas på en 100/10Mbit lina, datorn har en i7 3770 cpu, 16GB minne och en raid5 volym för datalagring. Backup tas en gång i timmen.

Finns en del grejer som är blockerade på servern både för att göra spelet lite mer utmanande samt minska risken för lagg.

- World anchors går ej att craft:a men man kan använda sig av Chunkloaders, dessa är dock bara aktiva när du är online på servern.

- Descriptive books går ej heller att craft:a detta för att vi hellre ser att man skapar riktiga res-sätt såsom ett gemensamt tågnät eller teleporters.

- Portal guns är disabled pga varje portal blir en chunkloader och skapar därmed lagg, förra världen vi hade halverade jag ticktimen då jag tog bort alla aktiva portals

- Powersuits och twilight forest moddarna är borttagna från servern. Powersuits pga den dåliga balanseringen. Man får i princip quantum armor early game vilket i min mening inte är roligt. Twilight forest togs bort för att undvika lagg

Finns det någon som är intresserad av att haka på?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk

Trevligt, har inte mycket tid nu men det vore kul. Lirade en hel del FTB innan (3 månader sedan) Kan återkomma när tid finns

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Trevligt, har inte mycket tid nu men det vore kul. Lirade en hel del FTB innan (3 månader sedan) Kan återkomma när tid finns

Sommaren brukar lite vara så iof

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Uppdatera från Ultimate (Som FTB-teamet kommer att släppa uppdateringarna av) nu till (pga) Unleashed
som alla hellre vill spela i nuläget. Själv har jag spelat mig till "endgame" (på svenska servrar) 3-4ggr nu
(fusion reactor, AE, gravi-whatever, bin) under Mindcrack/Ultimate. Dags att prova något annat.
Direwolf20:s paket är också bra, men Unleashed har såklart lite till godis i fickorna.

Logisticspipes, Tinkers Construct & Biomes o' Plenty är bara dom värda en mapwhipe. Ta med Natura oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Uppdatera från Ultimate (Som FTB-teamet kommer att släppa uppdateringarna av) nu till (pga) Unleashed
som alla hellre vill spela i nuläget. Själv har jag spelat mig till "endgame" (på svenska servrar) 3-4ggr nu
(fusion reactor, AE, gravi-whatever, bin) under Mindcrack/Ultimate. Dags att prova något annat.
Direwolf20:s paket är också bra, men Unleashed har såklart lite till godis i fickorna.

Logisticspipes, Tinkers Construct & Biomes o' Plenty är bara dom värda en mapwhipe. Ta med Natura oxå.

Tyvärr inte ett alternativ då jag inte alls vill spela minecraft utan funktionerna man får från Redpower. Det är flera alternativ på G men kommer inte att uppdatera innan det finns färdiga alternativ.

Kan tillägga att servern har en hemsida med ytterligare information: http://ftb.frostis.se

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD