Kickstarter: Shadowrun Returns

Permalänk
Medlem

Kickstarter: Shadowrun Returns

Hittade ingen tråd. För de som minns det gamla goda SNES-spelet Shadowrun: http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-retu...

Permalänk
Medlem

Tack, älskar det spelet. Upptäckte det '93 eller '94.. Har spelet sönder det fyra eller fem gånger sedan dess. <3

Permalänk
Medlem

Hoppas stilen blir liknande originalet, men det låter så

Permalänk
Medlem

De har lagt upp en bakgrundstory till spelet på sin sajt nu. Det är en fil i PDF och beskriver världen, story och en massa annat. Eftersom Shadowrun baseras på ett traditionellt rollspel som fortfarande är aktivt finns det massor av bakgrundsmaterial. Den är på hela 87 sidor, så det är mycket att läsa om man är intresserad.

http://harebrained-schemes.com/shadowrun/primer/

Permalänk

Ja det är väldigt glada tider för mig, stor fan av både wasteland och shadowrun, spelade till och med P&P shadowrun ett tag.

Permalänk
Medlem

Det rör sig mot 1.5 miljoner USD, uppnås det får man se en fortsättning på storyn i SNES- och Megadrivespelen. Dock bara 4 dagar kvar på insamlingen.

Permalänk
Medlem

Wee: "Today, we’re incredibly excited to announce that Marshall Parker, who wrote the music for the Super Nintendo game and Sam Powell, who wrote the music for the Sega Genesis game, have agreed to COLLABORATE on the music for Shadowrun Returns."

Permalänk
Medlem

Bara 23 timmar kvar nu! Jag slängde in $30 via PayPal nu.

Permalänk
Medlem

Kickstartern är avslutad nu och de fick ihop drygt 1,8 miljoner dollar, ungefär 4 och en halv gånger så mycket som de hade satt ut som mål.
http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-retu...

Permalänk
Medlem

Ett par bilder har dykt upp:
http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/04/the-isometric-age-...

Äkta isometrisk vy.

Permalänk
Medlem

Även fast jag hatar isometriska vyer av hela mitt hjärta så måste jag säga att det där såg väldigt trevligt ut. Tur att man pytsade in en slant till kickstartern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

20 minuters video från alfaversion av spelet.

Ett par bilder

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid som spelet låses upp? (Alltså, så man kan börja ladda ner det från steam)

Total Biscuit är i farten ...

Permalänk
Medlem

Nu har det börjat dyka upp tester av spelet:
Eurogamer
Gameinformer
Rock, Paper, Shotgun

Permalänk
Medlem

Tack för länkarna, JMicke!

Satt och funderade på att köpa Shadowrun Returns innan release men vill ha lite mer kött på benen.

Ni som inhandlat det får gärna återkomma i tråden om någon timme eller två med omdöme också

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

För öv4rigt så är spelet upplåst nu, så man kan börja spela det direkt (efter nedladdningen)

Permalänk
Inaktiv

Well, efter att ha skummat igenom (undviker spoilers) recensioner och kommentarer på steamforumet, samt sett Totalbiscuits WTF, så verkar det hålla sina löften:
Kollade de första 15min o sen spolade jag fram till slutet (ca 40min), där säger han bland annat:

"Probably what you are hoping for if you are into Shadowrun, this is the kinda thing you were praying for, pretty damn legit..to success...at least in my opinion...it feeels old...in a good way if you know what I mean, old school rpg" etc.
"Would I recommend it? If you liked icewinddale, fallout, planescape tornment damn right i would recommend it".

Ber om ursäkt för om citaten inte är 100% korrekta.

Räcker för mig, jag köper direkt.

edit:
Har nu lirat två timmar, ett givet köp måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Har spelat ca. 2 timmar, fastnat i samtliga dialoger och gillar att jag spelar en goodguy.
Spelet känns sjukt cyberpunk, shadowrun samt bra

det ända jag önskar är att dom hade lagt till musik för att öka stämningen när man läser scenplottarna.

Skönt att ha ett spel som man längtar efter att få spela igen )

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Måste säga att efter ca 90 min spelande så tycker jag att spelet är klart bra. Visst, man märker att det är ett spel med låg budget så man skall inte vänta sig ett AAA spel. Det verkar dock helt klart vara ett köpvärt spel, och för första gången så kan jag med 100 % övertygelse säga att jag är glad att jag var med som en kickstarter backer ...

Permalänk
Medlem

Kört 5-6 timmar nu och måste hålla med föregående, det är vissa små saker jag tycker vore att föredra i UI designen men annars riktigt nice.
Inte en enda krash eller liknande, vissa saker kan vara lite sega på att reagera men annars flyter det på väldigt bra. Storyn i main kampanjen är ok men av det lilla jag kollat på editorn så lär communityn leverera en hel del bra, enda spelmässigt jag gärna sett var lite friare i städerna med möjlighet för mer side missions och mer öppet. Inte egentligen att main storyn behöver det men för framtida grejer.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt att få spela ett sånt här spel igen, love it! Det verkar ju rätt modd-bart också, så det går att fixa småsaker som man stör sig på :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Berlin kampanjen beräknas släppas i slutet av oktober:http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-retu...

Permalänk
Medlem

Mjaha, vad tycker ni nu när det har funnits ute ett tag?
Personligen gillar jag många delar. Däremot inte att man inte verkar få tag på riktiga companions (åtminstone inte hittills för mig) och att det inte alltid är självförklarande hur man använder vissa skills (som shamaners summoned creatures t ex). Det är även väldigt linjärt, vilket ger det några feta minuspoäng. Det har definitivt potential, men det är hästlängder från t ex Baldur's Gate eller ens Dragon Age 1 (man borde ju kunna jämföra de tre spelen känner jag). Två års arbete till på det så hade det nog varit riktigt trevligt, men som det är nu så är det bara helt okej.

Permalänk
Inaktiv

Själv gillar jag det starkt. Visst är det linjärt och mängden sidouppdrag är ju nästan obefintliga. Men spelet i sig är underbart och jag har verkligen haft jättekul med det. Hade varit kul att se samma nissar få en större budget och längre utvecklingstid.

Lite mer inforutor eller längre tutorial som förklara allt hade också varit trevligare, men finns massor med info bland steamguiderna, men allt borde ju förklaras ingame, guiden ingame fungerar, men är inte komplett.

Musiken är också något speciellt och skapar en härlig stämning, nog 9/10 på den. Exempel (lite godis för oss som minns Shadowrun till SNES): http://youtu.be/N4xFSTja__0

Spelet är lätt värt de €19 som det kostar.

Permalänk
Medlem

Expansionen Dragonfall som utspelar sig i Berlin närmar sig snabbt. Den släpps i januari 2014.
http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-retu...

Gratis för alla som var med i Kickstarterkampanjen, annars är det $15 för andra.