Kak-Pc i Kungsör seriösa?

Permalänk
Medlem

Kak-Pc i Kungsör seriösa?

Hej

Det är så att jag har fått ett erbjudande på en dator hos denna butiken och jag bor cirka 11 mil därifrån så jag tänkte åka dit och hämta datorn isåfall, det jag undrar är om någon har erfarenheter från denna "lokala" datorbutik och kanske till och med någon som bor i Kungsör med omnejd som vet vem som äger stället och hur det kan bli vid eventuellt garantiärende eller problem?

Vet inte om jag placerade tråden rätt visste inte riktigt..

Kak-Pc heter dom och har en egen hemsida som inte ser nå vidare bra ut
http://www.kakpc.se/

Tack på förhand.

Permalänk

Hittar inget orgnummer, på det namnet eller adressen......:S

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ett barn i "kassan" O_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Hittar inget orgnummer, på det namnet eller adressen......:S

Företaget verkar ägas av en "Roger Tibblin" enligt deras facebooksida och han verkar driva detta mer som hobby då han har ett annat arbete på sidan om..

https://www.facebook.com/pages/KAK-PC-SUPPORT/241250512566048

Permalänk
Medlem

Förtvivlat oprofessionell hemsida iaf. Jag menar... Besöksräknare? ><

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Förtvivlat oprofessionell hemsida iaf. Jag menar... Besöksräknare? ><

Jo sidan är väl inget att hurra för men det är ju ett litet företag i en liten stad, vi har en bra datorbutik här i vår lilla stad som inte ens har en hemsida tror jag så kan ju fortf vara bra.

Permalänk

Vad var det för erbjudande du fick?
Oftast mycket bättre att köpa ifrån dom mer kända ställerna.

Permalänk
Medlem

Ja varför skulle inte denna butik vara bra.Känner flera som driver små datorbutiker som extra knäck.Oftast har dom bättre support till dom få kunder dom har.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Hej

Det är så att jag har fått ett erbjudande på en dator hos denna butiken och jag bor cirka 11 mil därifrån så jag tänkte åka dit och hämta datorn isåfall, det jag undrar är om någon har erfarenheter från denna "lokala" datorbutik och kanske till och med någon som bor i Kungsör med omnejd som vet vem som äger stället och hur det kan bli vid eventuellt garantiärende eller problem?

Vet inte om jag placerade tråden rätt visste inte riktigt..

Kak-Pc heter dom och har en egen hemsida som inte ser nå vidare bra ut
http://www.kakpc.se/

Tack på förhand.

Tror du kan spara några hundralappar extra med dom där 11 milen och köpa en redig dator från en riktig datoraffär på nätet; Komplett, Inet, Webhallen. Frakten brukar vara lägre än bensinkostnaderna för såna resor. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Tror du kan spara några hundralappar extra med dom där 11 milen och köpa en redig dator från en riktig datoraffär på nätet; Komplett, Inet, Webhallen. Frakten brukar vara lägre än bensinkostnaderna för såna resor. ^^

Dock så är det lite annan situation, det är en gaming laptop som dom reparerat är i övrigt i nyskick och erbjuder 6mån garanti för 3000kr åt mig jämfört med en ny samma går via prisjakt på 8499:-.

Har iaf bestämt mig att åka dit och kika på datorn han har lagt undan den åt mig tills måndag.

Permalänk

Som sagt, hobby verksamhet.
Han livnärar sig inte med det då priserna skulle bli för höga för kunderna för att vara intressant.
Mest beg datorer som blivit fixade, inget fel på dom.
Själv har jag inte haft kontakt med honom men några på jobbet har och dom är nöjda.
Bor bara 2mil från kungsör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

*Raderat personuppgifter, sådana får ej publiceras på Sweclockers.*
//Moderator Zcenicx

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan länka till datorn så får vi se om den är värd pengarna.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit där i Kungsör, men har haft lite att göra med dem ändå via Tradera. Inga problem där inte

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Alltså... för det första så är logotypen riktigt förtroendeingivande och stilren! Påminner snarare om en gammal 90-tals logga från den tiden internet precis hade slagit igenom i sverige. På sista bilden ser det ju ut som ett barn sitter och sköter datorn?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Hej

Det är så att jag har fått ett erbjudande på en dator hos denna butiken och jag bor cirka 11 mil därifrån så jag tänkte åka dit och hämta datorn isåfall, det jag undrar är om någon har erfarenheter från denna "lokala" datorbutik och kanske till och med någon som bor i Kungsör med omnejd som vet vem som äger stället och hur det kan bli vid eventuellt garantiärende eller problem?

Vet inte om jag placerade tråden rätt visste inte riktigt..

Kak-Pc heter dom och har en egen hemsida som inte ser nå vidare bra ut
http://www.kakpc.se/

Tack på förhand.

Nja skulle inte ha gjort det xD har lämnat in min familjens dator och fick den sämre än den kunde ha varit.

Permalänk
Medlem

Om vi nu ändå är igång å lyfter en över 1 år gammal tråd så har ju deras hemsida hos one.com upphört att gälla också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Nja skulle inte ha gjort det xD har lämnat in min familjens dator och fick den sämre än den kunde ha varit.

Tråden är från 2013, så jag tror inte erbjudandet TS fick gäller längre

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Tråden är från 2013, så jag tror inte erbjudandet TS fick gäller längre

Jo det vet jag men om andra skulle få se den mer "uppdaterad" utifall någon/några nya skulle ha fått erbjudande eller köper där i från.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hardy:

Jo det vet jag men om andra skulle få se den mer "uppdaterad" utifall någon/några nya skulle ha fått erbjudande eller köper där i från.

Det är nog lättare att helt enkelt bara skriva "Oops, såg inte att denna tråden var så gammal när jag letade runt på forumet"

We've all been there

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns kvar.. Inte hemsidan iaf.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.