Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva en recension på skärmen?

Permalänk
Skrivet av Anigma:

Hej! Jag kan fixa bild/film då jag kommer hem. Så under onsdag kan ni förvänta er lite input, om det finns tid. Tveksam dock hur väl det representeras av att fota/filma. Det beror så mycket på filmutrustning och display hur det återgivs i verkligheten. Men visst, jag kan ju försöka iaf

Jo. Det är sant. Det är ungefär lika bra som att spela in en video när man spelar på sina högtalare osv. Men det kan kanske ge en grov uppfattning om skärmytan och byggkvaliteten är min förhoppning. Sen ser man förhoppningsvis lite mer hur den ser ut med anslutningar osv. Finns ju bilder ute, men det är tillverkarens bilder och det säger inte så mycket.

Ser fram emot bilderna med spänning. Gott nytt år förresten.

Edit:
Medan vi väntar på bilderna.
Är det någon annan som har skärmen som orkar komma med lite intryck?

Permalänk
Avstängd

Köpte min ifrån alina för 1499kr + försäkring på 189kr inklusive frakt, kan bara säga en sak wow hoppet ifrån 22" till 27" är en positiv känsla. För de som säger att 1920x1080 är lite upplösning för 27" har fel vad jag tycker. För det första hur nära sitter ni? 1cm ifrån skärmen, inte konstigt att ni ser pixlarna då men är man över 1 cm ifrån skärmen ser man definintivt inte pixlarna. Detta är en VA panel och inte ips vilket leder till att betraktningsvinklarna är sämre men funkar iaf bättre än TN-paneler. Färg-återgivningen är lätt bättre än tn paneler.

Permalänk

Köpte denna då den hade den upplösning jag ville ha (sitter ganska långt från skärmen) samt att priset var bra (1490) och blev nöjd, stort och bra som vanligt i framtiden och bra bild (inte jättebra) efter lite fipplande. Rekommenderas till de som vill ha 27" utan att betala för det

Permalänk
Medlem

Beställde precis den! Återkommer med synpunkter!

Permalänk

Ser ut att vara samma fot/chassi som på Koreaskärmarna. Om vad jag har läst stämmer så känns de ganska billiga eftersom skärmen svajar och så.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3st av dessa i snart ett halvår och jag anser att de är helt ok. Inte som mina CRTs jag gick ifrån i färgkvalité, men ändå helt okej, jämfört med de flesta TN-paneler jag har använt.

Lite negativt: Färg/vitbalansen verkar skilja en del fast man kör på samma mode och verkar inte gå att få likadant, så jag har 2st som nästan ser identiska ut och en som skiljer sig endel.
Foten är som nämnd av Frukstund ovan; lätt att man får skärmen i en annan vinkel, horisontellt då. Dock om man ska vinkla den "normalt sätt" så är det typ omöjligt känns mer som man ska ta sönder hela foten.

Lite slö att starta igång, när man byter upplösning, hertz, startar den, vad som. Lite små irriterande.

Positivt: Jag tycker den är prisvärd, speciellt om man vill ha en 27"are.

Ska man ha en mindre än 27" så finns det andra bra skärmar för runt 2000kr, tex Dell UltraSharp U2412M och ASUS MX239H, vilka jag anser är ganska mycket bättre än Zalman 27"arn.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

nån som har hittat drivers på denna för win 10?

Permalänk
Medlem

@st33l: Va? Vet inte vad du menar men min fungerar iaf med W10

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem

Jo visst funkar min oxo, men i enhetshanteraren så ser jag bara pnp bildskärm tror jag det var. Är på jobbet nu men det står iafall inte zalman och hela benämningen så jag undrar om man får till rätt inställningar på skärmen ifall man inte har rätt drivers. I win 7 stod det rätt minns jag@solhasse: