Permalänk
Medlem

köpt en dator

hejsan jag köpte en dator från cdon igår kväll med direktbetalning då jag betalade hela summan för datorn.
Idag när jag kollar på min kundvagn så står det att datorn har tagit slut i lagret. Nu är jag rädd för att på något sätt förlora min dator.
Datorn jag köpte var en stationär Thor dator som var på 26% rea. När kommer de få in fler av de datorerna och kommer det vara fortfarande vara rea på de? är det bättre att jag avbokar beställningen och får tillbacka mina pengar? tack så mycket!!

Permalänk

Nej vänta!

Kan vara så att du fått den sista eller liknande! vänta tills på måndag! kan vara fel i deras system!

Du kan ändå inte få tillbaka pengarna fortare ändå! tar nog 2-3 bankdagar. Sitt still i båten!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Det är ju inte ovanligt att onlinsidor har fel lagerstatus. Men skulle detta vara fallet som kommer CDON bara beställa hem en ny /bygga en (vet inte om de bygger dessa själva?). Om som han andra sa, du kanske tog den sista?
Om fallet skulle vara att du inte får vara ska du få ett meddelande från CDON som säger att de har makulerat order och varför så är fallet.

Permalänk
Medlem

okej då väntar jag tills på måndag och ser vad som händer. Riktigt skumt faktiskt när jag går in på mina beställningar så går det inte gå in på datorns sida, det står att sidan har tagits bort eller flyttat.
Men jag hoppas värkligen på att jag tog den sista datorn. tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Du har ju redan betalt för den.
Så det är deras skyldighet att ordna fram en till dig om du nu har oturen att de var slut.
Eller skicka ett mail där de ber om ursäkt för att de var slut och inte kommer säljas fler av den modellen och du fådina pengar tillbaka eller blir erbjuden en liknande.

Vad jag menar är att det brukar alltid lösa sig på nått vis så ha inte för bråttom.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad ska jag göra om jag inte får min dator efter 1 vecka? Vad kan jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bubbakeg:

Vad ska jag göra om jag inte får min dator efter 1 vecka? Vad kan jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta lite till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur cdon's lagersystem fungerar, men på t.ex Webhallen så dras det du beställer direkt från lagersaldot så om det står 1 i lager och du beställer den varan så kommer den bokas upp för din beställning och det kommer sen stå 0 i lagersaldo oavsett om varan är levererad eller ej så haka inte upp dig på att det står att den är slut i lager.
Och som andra sagt så kan de enkelt bygga en ny och du borde få din dator ganska omgående.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbakeg:

hejsan jag köpte en dator från cdon igår kväll med direktbetalning då jag betalade hela summan för datorn.
Idag när jag kollar på min kundvagn så står det att datorn har tagit slut i lagret. Nu är jag rädd för att på något sätt förlora min dator.
Datorn jag köpte var en stationär Thor dator som var på 26% rea. När kommer de få in fler av de datorerna och kommer det vara fortfarande vara rea på de? är det bättre att jag avbokar beställningen och får tillbacka mina pengar? tack så mycket!!

Om datorn var i deras fyndavdelning så var det kanske den enda/sista du beställde och då har jag för mig att de tar bort just den sidan. Så var de iaf när jag handlade på deras fyndavdelning för ett tag sen.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Om datorn var i deras fyndavdelning så var det kanske den enda/sista du beställde och då har jag för mig att de tar bort just den sidan. Så var de iaf när jag handlade på deras fyndavdelning för ett tag sen.

Yes datorn var från deras fyndavdelning och nu går det inte att öppna den sidan längre. Kanske jag tog den sista vi får hoppas imorgon vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbakeg:

Yes datorn var från deras fyndavdelning och nu går det inte att öppna den sidan längre. Kanske jag tog den sista vi får hoppas imorgon vad som händer.

Det går väldigt lätt att skicka frågor till deras support. CDON är lite udda. De har ingen telefonsupport, istället har de en onlinesupport. Ta kontakt med deras support om du vill ha svar på frågor. Då menar jag inte deras "chatt-support"(som inte alltid kan svara på frågor), utan istället ta kontakt med supporten genom cdons standardsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Det går väldigt lätt att skicka frågor till deras support. CDON är lite udda. De har ingen telefonsupport, istället har de en onlinesupport. Ta kontakt med deras support om du vill ha svar på frågor. Då menar jag inte deras "chatt-support"(som inte alltid kan svara på frågor), utan istället ta kontakt med supporten genom cdons standardsystem.

FInns det inga sätt att kontakta cdon support via telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbakeg:

FInns det inga sätt att kontakta cdon support via telefonen?

Nej dom har aldrig haft något telefonnummer vilket är oförskämt mot alla kunder.
Men se till att sova gott nu, datorn din kommer med all säkerhet till dig, inom deras angivna leveranstid.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Datorn är på väg att skickas nu wohoooo !!
Tack så mycket för hjälpen och för de snabba svaren !!