Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Medlem

Ja den videon var det ju inte lite TV-shop varning på. Konsollen i sig är säkerligen bra, men designed på allt från själva konsollen till kontrollen ser inte bra ut enligt mig.

Gällande kablar så bör man aldrig lägga stora summor pengar på dessa. Oavsett om det är digitalt eller analogt så behöver man inte dyra kablar.
Rätt kabel ja, men priset reflekterar sällan verklig prestanda.

Det är endast ormolje-säljare som försöker pracka på folk kablar för flera tusen kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Kanske bara är jag... Men jag har ändå inte helt sett kopplingen till VHS-spelare som många nämner. Vill minnas att sådana har en jäkla massa knappar och på senare tid även display - ser inget av detta på den här konsolen - storleksmässigt så skilde sig heller inte många moderna VHS-spelare mycket från de tidiga (och en del moderna) DVD-spelarna heller... Om något så liknar den väl mer någon slags reciever eller stereoförstärkare i mina ögon. Fast jag är ju lite gammal och har lite halvdålig syn, så det kanske beror på det...

VHS är helt fel, däremot är PVR klockrent.
En halv Humax HDPVR 1000C + en halv Topfield TRF-2470 PVR = One

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Tänkte rent generellt att 24 fps är begränsande för det mesta. Det är ju inte så svårt att bygga lite enklare indiespel på högre upplösning om man skulle känna för det.

Sant, men sen finns det inte TV apparater med 4K upplösning, och skärmar kortar skjortan, så den dag det finns i folks hem lär sladden att täcka spelande på dem också komma.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

VHS är helt fel, däremot är PVR klockrent.
En halv Humax HDPVR 1000C + en halv Topfield TRF-2470 PVR = One
http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_08_2013/post-6...

Haha, jupp! Det där är en liknelse jag kan hålla med om till fullo.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

men sen finns det inte TV apparater med 4K upplösning

Det gör det iofs (även om de kostar minst två skjortor) men poängen med 4K support i Ones HDMI interface*, och den High Speed klassade kabeln, är förstås en eventuell framtida 4K-film tjänst. Varken mer eller mindre.

*(det är ju alltid najs att de valt en 340 Mhz transmitter, de flesta hdmi interface av idag är väl 165 Mhz eller nått sånt)

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga.
Alla ni som prisar xbox handkontroll, anser ni att hela är så otroligt grymt bra?
Eller är de bara för att den ena sticken o dpaden har bytt plats om man jämför med ps3?
Ja hade förstått om ni gillade hela handkontrollen men jag kan inte och kommer aldrig förstå hur någon kan tycka det finns något som är bra med d paden på xbox.. snälla testa o använd den i mortal kombat tex o berätta hur "bra" det fungerar..

Permalänk
Medlem

ps kontrollerna har varit överlägsna fighting kontroller i generationer om man inte blandar in arkadkontroller.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Det gör det iofs (även om de kostar minst två skjortor) men poängen med 4K support i Ones HDMI interface*, och den High Speed klassade kabeln, är förstås en eventuell framtida 4K-film tjänst. Varken mer eller mindre.

*(det är ju alltid najs att de valt en 340 Mhz transmitter, de flesta hdmi interface av idag är väl 165 Mhz eller nått sånt)

Kollade upp det nu, och det har du ju faktiskt helt rätt i att det finns, antog bara att eftersom första 4K skärmen nyss kom så kändes det som en no brainer att det inte finns för TV, där det fyller en än så länge väldigt liten funktion att ha, men där ser man.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkar dock som Xbox kontrollern fått riktigt styrkors nu. Ger sig dock om det är flytande eller inte. Gällande tumspakarna är väl den layouten som 360 har smidigare generellt för FPS där man aldrig använder strykors till något?

Jag har aldrig haft problem med dualshock och mina labbar är ganska stora. Verkar som nya Dualshock är större så kan bli ytterligare mer bekväm att hålla kanske.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Sant, men sen finns det inte TV apparater med 4K upplösning, och skärmar kortar skjortan, så den dag det finns i folks hem lär sladden att täcka spelande på dem också komma.

Fast det är inte sladden som är problemet. Om inte Xbone stödjer HDMI 2.0 utan bara HDMI 1.4 så kommer det aldrig bli mer än 24 fps på 4K för att det är det högsta som HDMI 1.4 klarar. Det hjälper inte att köpa en nyare kabel om inte enheten klarar av att leverera rätt signal. Med tanke på livslängden på förra generationen och prisutvecklingen på 4K så lär det inte ta så lång tid innan folk blir griniga på att de blir begränsade.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Still crap

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/168447-lg_84_led...

Ja, blir väl ett köp nu när man ändå får med en 4K kabel lixom.. Because why the fuck not.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast det är inte sladden som är problemet. Om inte Xbone stödjer HDMI 2.0 utan bara HDMI 1.4 så kommer det aldrig bli mer än 24 fps på 4K för att det är det högsta som HDMI 1.4 klarar. Det hjälper inte att köpa en nyare kabel om inte enheten klarar av att leverera rätt signal. Med tanke på livslängden på förra generationen och prisutvecklingen på 4K så lär det inte ta så lång tid innan folk blir griniga på att de blir begränsade.

Okej, fattade det som att ni diskuterade sladden, och inte att det konstaterats att Xboxet inte stödjer annat än den sladd man får med. Hur som helst gör dig inte mig något om konsolerna inte hålls vid liv i 8 år, tills de ligger med respirator och stödhjul, kämpandes för att klara nya spel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

VHS är helt fel, däremot är PVR klockrent.
En halv Humax HDPVR 1000C + en halv Topfield TRF-2470 PVR = One
http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_08_2013/post-6...

Säker? ;P

Permalänk
Avstängd

Haha bara jag som noterade att strömuttaget påminner om uttagen för klassiska radioapparater man hade på gamla goda 90talet? xD

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha bara jag som noterade att strömuttaget påminner om uttagen för klassiska radioapparater man hade på gamla goda 90talet? xD

Om du menar den här

Så påpekar ingen den för att den används överallt flitigt fortfarande och är inget konstigt eller ovanligt utan en helt klart vanligt använd kontakt även idag och varför ingen förknippar den med 90talet är kanske för att den använts mycket längre än så och att den används till mycket mer än radioapparater?

Om du menar en annan kontakt så vet jag inte vilken du menar då den jag länkade är säkerligen en av de vanligaste kontakterna för apparater utan jord de senaste 30+ åren.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Köper PS4 och Xbox One direkt. Härligt med nya prylar tycker jag iaf... alla andra förväntar sig en 8-bit konsol med super blue-ray, gratis spel och film i en livstid och ett pris på 500:- .... lame

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Entusiast
Skrivet av som99:

Om du menar den här http://www.icidu.com/media/productdownloads/C-707636/images/C...

Så påpekar ingen den för att den används överallt flitigt fortfarande och är inget konstigt eller ovanligt utan en helt klart vanligt använd kontakt även idag och varför ingen förknippar den med 90talet är kanske för att den använts mycket längre än så och att den används till mycket mer än radioapparater?

Om du menar en annan kontakt så vet jag inte vilken du menar då den jag länkade är säkerligen en av de vanligaste kontakterna för apparater utan jord de senaste 30+ åren.

Gamla goda 90-talet?

Ser inte heller det intressanta med att de valt en C7. Jag har en sådan på laddaren till min laptop och till mina batteriladdare så jag kan nå tre sådana sladdar utan att ens resa mig upp ur stolen. Den är ju fortfarande sjukt vanligt. Kanske inte lika vanlig som C13 men den är lite större och jordad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Okej, fattade det som att ni diskuterade sladden, och inte att det konstaterats att Xboxet inte stödjer annat än den sladd man får med. Hur som helst gör dig inte mig något om konsolerna inte hålls vid liv i 8 år, tills de ligger med respirator och stödhjul, kämpandes för att klara nya spel.

Andra diskuterade sladden. Jag var nyfiken på vilken standard det är de använder. Har hört lite rykten om att Sony ska köra HDMI 2.0 men inte sett något bekräftat än. Har iof inte letat. Tycker bara det är lite dum om de väljer en gammal standard redan från början om de nu vill att prylarna ska hålla länga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockis:

alla andra förväntar sig en 8-bit konsol med super blue-ray, gratis spel och film i en livstid och ett pris på 500:- .... lame

Vänta... Va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Mmm… Och jag som fått för mig att de lyckats bygga in den i konsolen. PS4:an har väl inte en exern ”power brick”? Så var det ju inte på PS3:an i alla fall.

Fast med tanke på att nätaggregaten för tidigare modeller av Xbox nästan fattar eld så fort man matar dem med ström så är det väl säkrast att hålla dem utanför lådan. Borta från allt av värde, så att säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bockis:

Köper PS4 och Xbox One direkt. Härligt med nya prylar tycker jag iaf... alla andra förväntar sig en 8-bit konsol med super blue-ray, gratis spel och film i en livstid och ett pris på 500:- .... lame

Japp, förväntar mig att få denna konsol när jag köper "Next gen" konsolen. Got to love that blu-ray.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ser ut ungefär som jag förväntade mig, fortfarande mindre än alla andra elektroniska vardagsrumsapparater jag har inkopplat. Mitt största hopp är att den inte låter lika mycket som xbox360/ps3 gör. Låter som om nån dammsuger i rummet brevid när man har dagens konsoller igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Trevligt med medföljande headset!

Som du inte kan använda om du inte är guldmedlem eftersom Skype inte är gratis på XBONE.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Undrar bara en sak;

När han i slutet trycker på det som verkar vara ''ON/OFF-knappen'' så börjar den att lysa vitt, right. Gjordes det utan att konsolen var strömanslutet? Jag menar, strömkabeln låg ju på bordet...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Handkontrollen

Skrivet av DDemis:

Ser helt okej ut, men det blir nog en PS4 denna gång. Men xbox handkontrollen oslagbar!
Känns dock som att dom flesta kommentarerna bara är riktat hat mot xbox och Nelson utan något resonemang alls, bara för att det just är Xbox.

Håller med om att xbox handkontrollen är oslagbar och därför blev jag besviken när jag i filmen ser att den bra gropen är borta på spakarna och har ersatts av en platt yta med en tunn kant bara.
Risken är att det blir som ps kontrollen som jag hatar för man glider så lätt av spaken, blir till att plocka fram Dremeln igen och fräsa sig en bra grop som jag gjorde på ps kontrollen.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Håller med om att xbox handkontrollen är oslagbar och därför blev jag besviken när jag i filmen ser att den bra gropen är borta på spakarna och har ersatts av en platt yta med en tunn kant bara.
Risken är att det blir som ps kontrollen som jag hatar för man glider så lätt av spaken, blir till att plocka fram Dremeln igen och fräsa sig en bra grop som jag gjorde på ps kontrollen.

skyll på något annat om du är dålig på spel!

Permalänk
Medlem

Jag gillade Xbox originals look faktiskt, Har en Xbox Originals Crystal hemma fungerar än efter 9 år.

Permalänk
Medlem

Älskar Microsoft ...

... men tål inte mAjor Douchebag.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Som du inte kan använda om du inte är guldmedlem eftersom Skype inte är gratis på XBONE.

Nä, det är ett typiskt tillbehör för de som har vänner.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?