Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

skyll på något annat om du är dålig på spel!

Fast jag håller med honom. Väldigt irriterande när man halkar av styrspaken p.g.a för slätt utformning ala' ps2/ps3.
Behöver inte alls vara att man är dålig i spel, sicket skitsnack egentligen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om det, möjligtvis om det är chipsflott på analogspakarna.
Jag har aldrig haft ett problem med pskontroller trots mina överdimensionerade labbar.

Permalänk
Medlem

Mycket därför jag valde Xbox 360 före PS3 för jag föredrog Xbox gamepads.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Säga va du vill men jag tycker det är en konstig slutsats till att utesluta en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Säga va du vill men jag tycker det är en konstig slutsats till att utesluta en konsol.

Det räckte för mig.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

då blir det ingen xbox one för dig nu då, pågrund av halkrisk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

då blir det ingen xbox one för dig nu då, pågrund av halkrisk ?

Är du bekymrad om mig?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

haha nej då, tycker bara det va roliga tankegångar kring kontrollerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nä, det är ett typiskt tillbehör för de som har vänner.

Jag köper inte mina vänner.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Andra diskuterade sladden. Jag var nyfiken på vilken standard det är de använder. Har hört lite rykten om att Sony ska köra HDMI 2.0 men inte sett något bekräftat än. Har iof inte letat. Tycker bara det är lite dum om de väljer en gammal standard redan från början om de nu vill att prylarna ska hålla länga.

Gammal och gammal, 1.4(b) är den nyaste som finns att tillgå.
Masstillverkning av One börjar väl närsomhelst, om den inte redan har börjat. Då duger det inte att sitta och vänta på hdmi transmitters som inte finns (eftersom 2.0 ännu inte är spikad).

En 340 Mhz 1.4 transmitter kirrar förresten 2160p30 så i teorin kan nån göra ett 30 Hz spel, vilket är extremt vanligt på konsol, utan att hdmi interfacet sätter stopp. Nu är det förstås så att One saknar GPU-kräm för att åstadkomma nått vettigt i den upplösningen (förutom "Pong 4K" typ, hehe) så i praktiken är detta förstås struntsamma.

Enda problemet är väl den som lyckas pejla in en framtida 2160p50/60 tv-sändning - glöm att koppla in digitalboxen i Ones HDMI IN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Säga va du vill men jag tycker det är en konstig slutsats till att utesluta en konsol.

Jag tycker gott man kan utesluta en konsol på handkontrollen. Xbox 360 är ospelbart för mig. Dels för att de har en styrtallrik a'la Saitek istället för ett riktigt styrkors. (Inte för att man brukar få välja att använda styrkorset framför de värdelösa stickorna ändå) Men sedan så är kontrollen så stor att den fyller handen, ergonomiskt och bra tycker vissa. Och visst kan det kännas schysst till att börja med, men det gör ju att sätten man kan hålla kontrollen på begränsas till en och samma stela ställning. Ingen flexibilitet i greppet alls längre.

Blir samtliga spel på konsolen en stor frustration att genomlida för att kontrollen suger så är det inget man vill lägga pengar på.

Permalänk
Medlem

Vet inte någon annan har lagt upp den än....... Skrattade lite ondskefullt

https://i.minus.com/itabux1WyOpCQ.gif

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Som du inte kan använda om du inte är guldmedlem eftersom Skype inte är gratis på XBONE.

Hade det varit bättre att betala både för headset och Xbox live.

Sen kommer de flesta ha Xbox live för att kunna spela online ändå. Precis som att de flesta kommer ha ps+. Skype kan man ha på mobilen eller datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Hade det varit bättre att betala både för headset och Xbox live.

Sen kommer de flesta ha Xbox live för att kunna spela online ändå. Precis som att de flesta kommer ha ps+. Skype kan man ha på mobilen eller datorn.

Njae givetvis inte. Men det behöver man ju inte göra ändå. I Playstation 4 kommer det också ingå mono-headset och deras partychatt kommer vara gratis.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.